![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Britse premier, Tony Blair, heeft zaterdag tegenover de 750.000 betogers die door Londen trokken een gepassioneerd ,,moreel pleidooi'' gehouden voor de verwijdering van Saddam Hoessein.
,,Ik juich toe dat we in een democratisch land leven waar vreedzaam protesteren een natuurlijk onderdeel is van ons democratisch proces. Maar ik vraag de betogers om het volgende te overwegen. Als er 500.000 mensen meestappen (in de vredesmars, red.) is dat nog altijd minder dan het aantal doden voor wie Saddam Hoessein verantwoordelijk is geweest. Als er een miljoen mensen mee opstappen, is dat nog altijd minder dan het aantal mensen dat gedood is in de oorlogen die hij begonnen is. Als het resultaat van vrede is dat Saddam aan de macht blijft, en niet wordt ontwapend, dan zal die beslissing met bloed betaald worden. Maar die slachtoffers zullen we niet zien, we zullen ze niet op tv zien. Zij zullen geen miljoenen mensen op de been brengen. Maar ze zullen er zijn.'' 17/02/2003 ©Copyright De Standaard Blair, een man met visie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Een schandelijke manier om het protest tegen hem te counteren. Als Blair to zo pro-life is en het wil opnemen voor de mensenrechten en mensenlevens. Waarom spendeert hij dan niet meer aan voedselhulp. Elke minuut sterven er 12 mensen van honger en elke dag 30.000 door een gebre aan drinkbaar water. Dus tijdens zijn betoog zijn er duizenden mensen gestorven. Gewoon door een gebrek aan simpele dingen als brood en water.
Trouwens als het hem enkel om Saddam te doen is. Dan moet hij eens raad vragen aan zijn vriendje Bush. De CIA heeft een lange traditie hoe ze staatsleiders moet verwijderen. Allende en Lumumba zijn ook zonder grootschalige oorlog van het strijdtoneel verdwenen.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat Blair zijn manier om het 150000 manschappen tellende leger in het MiddenOosten te rechtvaardigen? Ze zijn daar om Saddam weg te jagen?? Ziet u dan niet in dat dit te belachelijk is voor woorden? De vredesbewegingen zijn overigens niet voor Saddam, ze zijn er ook tegen, maar ze zijn vooral tegen oorlog! Een oorlog voeren met 150.000 man een heel eskadron vliegdekschepen en bommenwerpers om 1 man van het toneel te doen verdwijnen klinkt nogal belachelijk vind ik!! Het is dan voor de meesten ook duidelijk dat als de oorlog echt van start gaat er een enorme humanitaire ramp dreigt, niet alleen voor de rechtstreekse slachtoffers maar vooral de onrechtstreekse!! Daar wordt tegen betoogd en niet tegen het feit dat men Saddam wil afzetten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch vond ik die toespraak van Blair gewoon prachtig.
Hetgeen ik hierboven heb overgenomen is daar maar een staaltje van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet: kunst is niet altijd rationeel, nietwaar?
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Prachtige toespraak van Blair trouwens en dit betuigt nog maar eens het egoïsme der vredesmilitanten.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of laat ik mijn vraag anders formuleren; zou je het goedkeuren als Saddam, zijn hele familie, en zijn dubbelgangers door CIA-agenten zouden vermoord worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() egoïsme:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kunnen die mensen nu egoistisch zijn als ze er niets bij te winnen hebben?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niets bij te winnen?
Zij kunnen teren op de armoede van de Iraki's!
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
??????? ![]() ![]() Een beetje meer uitleg misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog hebben miljoenen mensen een petitie ondertekend die gericht was naar Winston Churchill opdat hij geen oorlog zou voeren.
Nadat er jaren toch oorlog is gevoerd werd Winston Churchill de grootste held ooit bij de Britten. Met andere woorden, de massa's reageren emotioneel, maar niet rationeel. De juiste aanpak vandaag is gewoon Irak binnenvallen, Saddam eruit, en alle andere bloedige dictaturen in de regio laten weten dat zij zich moeten koest houden, want anders .... ![]() Er komen eerst turbulente tijden. Want die oorlog gaat toch door (is onvermijdelijk), en het islamietische terrorisme gaat het Westen raken , in Amerika,in Europa, in Japan, Israel, Australië en elders. Maar uiteindelijk gaat Saddam afgezet zijn, en gaat het terrorisme overwonnen worden. En dan wordt George W. Bush een held en een historische figuur van eenzelfde kaliber als Winston Churchill. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een belachelijk naieve gedachte dat de afzetting van Hoessein het terrorisme gaat tegenhouden. De enige vorm van terrorisme die zich per definitie laat indijken door regimeveranderingen is staatsterrorisme, zijnde terrorisme dat uitgaat van de staat zelf. Ten derde reageren massa's misschien emotioneel, maar dat is niet noodzakelijk slecht. Zie de val van de Berlijnse Muur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet geschreven dat het terrorisme met de val van Saddam zal stoppen.
De val van Saddam zal andere dictators in de regio tweemaal doen nadenken eer ze iets doen. Het terrorisme zal nog een tijdje doorgaan, en misschien zelfs verergeren. Maar ook die strijd gaat gewonnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totdat wij weer in een situatie komen waarbij het aantal smeerlappen, de meesten op dit moment (toevallig?) in arabische landen en islamistische terreurorganisaties, terug tot 'normale' proporties is gebracht. Veel werk? Inderdaad. We hebben al veel te lang gewacht, en veel te lief geweest. Maar willen wij nog eenzelfde toekomst voor onze kinderen als wij hebben gehad, met vrijheid en voorspoed? Dan moeten wij nu handelen. 't Is vijf voor twaaf ! |
||
![]() |
![]() |