Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 21 september 2004, 14:25   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Franstaligen zeggen "boe", Vlamingen schijten in hun broek

De laatste tijd krijgen we straffe taal te horen uit Wallonië. Men dreigt met de as Wallobrux, men wil Brussel vergroten, de faciliteiten moeten permanent worden, straks komt er ene of andere pippo nog af met rattachisme en Parijs tot voor de poorten van Brussel, en dan is het feest compleet.

Waarom doen de Franstaligen dit? Simpel, omdat er in Vlaanderen meer en meer stemmen opgaan om in engere zin BHV te splitsen en in ruimere zin België om te vormen naar een echt federaal land (dat men blijkbaar confederalisme noemt), waarbij men zal afstappen van het unionistisch federalisme met tweedelige decentralisatie naar gewesten en gemeenschappen.

Wat doet een weldenkend mens: die kijkt achter door al het gerol met de spierballen heen en kijkt naar wat er aan Franstalige kant leeft: de angst voor de splitsing van de Sociale Diefstal. Die is blij met zo'n berichten.

Wat doen de meeste flaminganten?: "Oh nee, zie wat die stoute meneren doen, ze eisen iets".

Arm, arm Vlaanderen.
Oud 21 september 2004, 16:33   #2
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

In de Gazet Van Antwerpen las ik gisteren of eergisteren een column van Paul Geudens (het volgende slachtoffer?). Hij was zeer verhelderend. Hij duidde aan dat de CVP en de N-VA enkel verantwoordelijkheden hadden in de deelstaatregering. De eventuele kost die betaald wordt door de federale regering zal hen worst wezen; sterker nog, het komt hen goed uit, want ze zitten in de oppositie.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 23 september 2004, 16:57   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
In de Gazet Van Antwerpen las ik gisteren of eergisteren een column van Paul Geudens (het volgende slachtoffer?). Hij was zeer verhelderend. Hij duidde aan dat de CVP en de N-VA enkel verantwoordelijkheden hadden in de deelstaatregering. De eventuele kost die betaald wordt door de federale regering zal hen worst wezen; sterker nog, het komt hen goed uit, want ze zitten in de oppositie.
Slim dan.

Blijft dat Vlamingen te makkelijk te intimideren zijn. En wie makkelijk te intimideren is, is makkelijk te beïnvloeden en te controleren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be