Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2004, 08:14   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Unitarisme=surrealisme

Nog eens tijd voor een X=Y topic, niet?

Het huwelijk tussen Vlamingen en Walen werkt niet. Dat kan je betreuren, maar niet ontkennen. Op vele punten in het bestuur komen we niet meer overeen. Maar geen paniek, de unitaristen hebben een oplossing. In plaats van nog meer punten te splitsen, zodat de Vlamingen en de Walen er geen ruzie meer over kunnen maken en België zich kan stabiliseren, willen ze nog meer punten gemeenschappelijk behandelen, ook zaken waar in het verleden al zware twisten rond waren. Kwestie van België te stabiliseren??? Hoe is me een raadsel.

Ik bedoel, dit is toch uitermate surrealistisch? Hebben ze daar nu echt niet nagedacht?
Oud 16 september 2004, 08:37   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al het feit dat Vlamingen en Walen in een totaal andere wereld leven en elkaar niet meer kennen, is een duidelijke bewijs dat dit huwelijk niet werkt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 09:33   #3
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Al het feit dat Vlamingen en Walen in een totaal andere wereld leven en elkaar niet meer kennen, is een duidelijke bewijs dat dit huwelijk niet werkt.
Dat is correct, maar je kan natuurlijk ook gewoon naast elkaar leven. Ik begin echt te vrezen dat confederalisme wel eens stabiel België zou kunnen opleveren: dan leven we gewoon naast elkaar, en alles waar we ruzie over zouden kunnen maken, doen we zelf.

Ik denk dat unitarisme zelfs een betere strategie naar onafhankelijkheid is, of er voor zorgen dat Wallonië nadeel leidt van de unie ipv Vlaanderen.
Oud 16 september 2004, 22:02   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nog eens tijd voor een X=Y topic, niet?

Het huwelijk tussen Vlamingen en Walen werkt niet. Dat kan je betreuren, maar niet ontkennen. Op vele punten in het bestuur komen we niet meer overeen. Maar geen paniek, de unitaristen hebben een oplossing. In plaats van nog meer punten te splitsen, zodat de Vlamingen en de Walen er geen ruzie meer over kunnen maken en België zich kan stabiliseren, willen ze nog meer punten gemeenschappelijk behandelen, ook zaken waar in het verleden al zware twisten rond waren. Kwestie van België te stabiliseren??? Hoe is me een raadsel.

Ik bedoel, dit is toch uitermate surrealistisch? Hebben ze daar nu echt niet nagedacht?
België is helemaal geen huwelijk tussen Vlamingen en Walen. Dat hebben de politici en de media er zo van gemaakt in hun nationalistisch denken.

De Belgen beginnen dit echter grondig beu te geraken. Het unitair België is niet ver af meer.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 22:20   #5
FT
Provinciaal Statenlid

FT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
België is helemaal geen huwelijk tussen Vlamingen en Walen. Dat hebben de politici en de media er zo van gemaakt in hun nationalistisch denken.

De Belgen beginnen dit echter grondig beu te geraken. Het unitair België is niet ver af meer.
U kan toch onmoggelijk ontkennen dat die 2 groepen steeds minder met elkaar gemeen hebben. Ze kennen elkaar eigenlijk niet (zoals everytime al zei). Ga naar een doorsnee Vlaamse markt en vraag de bezoekers om 10 bekende walen te opnoemen, het lukt hun niet.

Wat is er dan wel, als er geen huwelijk is?
Oud 16 september 2004, 22:30   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, niet iedereen kijkt naar VTM, hè. Als dat van 10 "BV's" een waardemeter is, pfff, ik ken zelfs geen tien "BV's".

Ik zou juist zeggen dat we steeds méér en méér met elkaar gemeen hebben, want de wereld wordt een dorp door al die moderne communicatietechnieken en de steeds betere vervoersmiddelen zonder de Europese Unie en het Belgisch gevoel van de bevolking te vergeten. Alleen de TV moet nog mee, maar dat zal wel komen.
Oud 17 september 2004, 06:31   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
{..} In plaats van nog meer punten te splitsen, zodat de Vlamingen en de Walen er geen ruzie meer over kunnen maken en België zich kan stabiliseren, willen ze nog meer punten gemeenschappelijk behandelen, ook zaken waar in het verleden al zware twisten rond waren. Kwestie van België te stabiliseren???
Bub staat niet voor een gestabiliseerd, goed geleid land maar wel voor belangenverdediging van de frankofonie, te beginnen met de nakomelingen van een franstalige/verfranste klasse in VLAANDEREN gecreëerd door het 19e E België (en de franse tijd die eraan voorafging).
Een belgisch natiegevoel had mss kunnen ontstaan indien er geen frans TAALimperialisme was geweest.
Hoedanook, terug de unitaire provincie Brabant willen invoeren(!), de randgemeenten als 2-talige gemeenten bij Brussel voegen (zoals door HANS1 in een posting 'voorgesteld') is meer als bewijs genoeg dat we hier gewoon te maken hebben met FRANSKILJONS.
Meer stelt dat volk niet voor.

Laatst gewijzigd door stab : 17 september 2004 om 06:33.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 08:54   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
Och, jij blinkt toch al uit in je uitingen van dwaasheid. Nog eentje op de teller meer. Lees eens een geschiedenisboek. Het zal je goed doen.

Citaat:
Zoals ik al zei: unitarisme=surrealisme. Zeg nu zelf, beste mensen, beautifully fucking illustratred, isn't it?
Oud 17 september 2004, 09:00   #9
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Een belgisch natiegevoel had mss kunnen ontstaan indien er geen frans TAALimperialisme was geweest.
Correct, maar die halte zijn we al 173 jaar gepasseerd. Zo ver moeten we in de tijd teruggaan om opnieuw te beginnen, aangezien het Frans al op 19 september 1831 als enige taal van België werd erkend en opgelegd in onderwijs, administratie, rechtbanken.

Die 173 jaar wis je niet zo maar uit, en aangezien die samen hangt met het ontstaan van de Belgische staat, is die automatisch gecompromiteerd. Had België pas na 100 jaar een Frans taalimperialisme gekend, zou dat minder het geval zijn, maar dat is -jammer voor de belgicisten- niet zo. Het is dank zij de belgicisten/franskiljons dat een Vlaams besef kon ontstaan dat tot de huidige toestand heeft geleid.

En maar gefrustreerd "beeeeih!" roepen zoals Hans... Ach heer, vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen.
Oud 17 september 2004, 09:55   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=5]Bub staat niet voor een gestabiliseerd, goed geleid land maar wel voor belangenverdediging van de frankofonie, te beginnen met de nakomelingen van een franstalige/verfranste klasse in VLAANDEREN gecreëerd door het 19e E België (en de franse tijd die eraan voorafging). [/size]
[size=5]Een belgisch natiegevoel had mss kunnen ontstaan indien er geen frans TAALimperialisme was geweest. [/size]
[size=5]Hoedanook, terug de unitaire provincie Brabant willen invoeren(!), de randgemeenten als 2-talige gemeenten bij Brussel voegen (zoals door HANS1 in een posting 'voorgesteld') is meer als bewijs genoeg dat we hier gewoon te maken hebben met FRANSKILJONS. [/size]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 09:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 10:00   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is helemaal geen huwelijk tussen Vlamingen en Walen.
Vandaar dat het ook niet langer unitair kon zijn.
Oud 17 september 2004, 13:11   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het unitair België is niet ver af meer.
Hans, heb jij één of andere afwijking in je hersenen waardoor je dingen ziet die er niet zijn? Er wordt de laatste maanden meer dan OOIT IN DE GESCHIEDENIS gesproken over het "einde van Belgie", en jij ziet Belgie plots weer unitair worden...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 13:35   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB. De mensen beginnen jullie zever beu te worden. België zal weer opstaan met de BUB.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 13:48   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
België zal weer opstaan met de BUB.
Patriot is ook al besmet zie ik.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 13:55   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB. De mensen beginnen jullie zever beu te worden. België zal weer opstaan met de BUB.
Eigenaardig, maar meer en meer mensen stromen ook naar de vlaamsgezindheid tegenwoordig.

Er is blijkbaar een spektakulaire toename van de bevolking aan de gang?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 september 2004 om 13:55.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 14:01   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Of een polarisatie.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 14:11   #17
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hans, heb jij één of andere afwijking in je hersenen waardoor je dingen ziet die er niet zijn? Er wordt de laatste maanden meer dan OOIT IN DE GESCHIEDENIS gesproken over het "einde van Belgie", en jij ziet Belgie plots weer unitair worden...
dan moet u bij ons in de straat eens komen horen, hier viert het nationalisme hoogtij. in onze straat zijn er 4 werkloos, er wonen gemiddeld gezien 160 mensen(grote straat). twee straten verder is de verhouding 2x zo groot. en wat merken wij? van wegenbelasting van onze straat word gebruikt om die andere straat opnieuw te asfalteren? die straat is een grote bende luilakken en die krijgen nieuw asfalt op de koop toe. en wij de noeste werkers van onze straat zien het spek tussen onze boterham gehaald worden. en wat nog erger is, die autos van die andere straat rijden door de onze, dat brengt meerschade met zich mee op de lange duur!!! die wij moeten betalen? menig buurtbewoner is hier niet over te spreken. en daarom de leuze als een spandoek om de hoek: EIGEN STRAAT EERST!!! wij gaan de onafhankelijkheid tegemoet. we zetten tolhuisjes aan beide kanten zodat al die luilakken maar ook eens voor onze straat kunnen betalen. het enige euvel is dat we allemaal 3 straten verderop werken en dus het statuut van grensarbeider moeten aanvragen, maar dat deert ons niet, neen integendeel we gaan ervoor. nu bleek dat onze straat bestaat uit 60% antwerpenaars, 10% limburgers, 20% west-vlaemingen, 5% duitsers, en 5% franstaligen. om het meertalig wijkgedrocht wat we eerst hadden te vermijden hebben we maar enkele laten vallen 95% was achteraf bekeken toch een redelijk cijfer. maar wat blijkt nu, mijn vriendin is vlaming, probleem: daar gaat onze ééntalige utopische straat. dus als goede straat nationalist zet ik haar buiten en blijf alleen achter met nog 6 landgenoten. en ik kan u verzekeren dat we er met z'n zessen flink vooruit op zijn gegaan. de mogelijkheid is er en ik raad u aan die te nemen het straat nationalisme is realisme en geen surrealisme zoals.........of...was dat niet het unitarisme?
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]

Laatst gewijzigd door jusbou : 17 september 2004 om 14:14.
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 14:21   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB.

Alle water stroomt nu eenmaal naar de zee.
En Urine is ook water.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 14:22.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 14:39   #19
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB.

Alle water stroomt nu eenmaal naar de zee.
En Urine is ook water.
ik heb u niveau van discuteren zojuist kunnen categoriseren.............dit is geen goed nieuws
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 14:47   #20
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bub staat niet voor een gestabiliseerd, goed geleid land maar wel voor belangenverdediging van de frankofonie, te beginnen met de nakomelingen van een franstalige/verfranste klasse in VLAANDEREN gecreëerd door het 19e E België (en de franse tijd die eraan voorafging).
Een belgisch natiegevoel had mss kunnen ontstaan indien er geen frans TAALimperialisme was geweest. Hoedanook, terug de unitaire provincie Brabant willen invoeren(!), de randgemeenten als 2-talige gemeenten bij Brussel voegen (zoals door HANS1 in een posting 'voorgesteld') is meer als bewijs genoeg dat we hier gewoon te maken hebben met FRANSKILJONS.
Meer stelt dat volk niet voor.
Het Vlaams-nationalisme teert op het verleden. Dat is wel duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be