Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2004, 12:48   #1
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard ook granaten en pistolen?

Begint de shit?
Nu dat er veel mensen in het ziekenhuis liggen gaan de echte vegeldingen nog komen.
Gaan er wapens worden gebruikt? 300 euro voor een 9mm en 70 euro voor een granaat = straatprijs, kan het zo ver komen.

"""Gisteren na de voetbalmatch was het weer zover, blokkers profiteerden ervan
om na de match allochtonen te mishandelen en aanslagen te plegen en er werd ook een blok cafe zelf in brand gestoken... het Blok moet gestopt worden, want
er gaan doden vallen op een dag...

Man opgepakt bij rellen tussen allochtonen en supporters op Kiel

Supporters van voetbalclub GBA en allochtonen hebben het zondagavond meermaals te bont gemaakt op het Kiel. De eerste relletjes begonnen omstreeks 19 uur.

Daarbij werden vier personen afgevoerd naar het ziekenhuis. Tijdens een opflakkering van de onrust werd een molotov-cocktail in een café gegooid. Niemand raakte daarbij gewond. Toen het omstreeks 23.30 uur opnieuw tot rellen kwam, werd één persoon, een 23-jarige Belg, opgepakt die ruiten van personenwagens, waaronder die van een anonieme politiewagen, aan het vernielen was. Hij wordt maandag voorgeleid.

Over de precieze aanleiding van de rellen bestaat nog onzekerheid. Om 19 uur brak in de Bosschaertstraat de eerste vechtpartij tussen GBA-supporters en allochtonen uit. Van de dertigtal personen die bij de vechtpartij betrokken waren, werden er vier afgevoerd naar het ziekenhuis. Een aantal anderen raakten eveneens lichtgewond maar zij wensten geen verzorging in het ziekenhuis.

Omstreeks 22.30 uur bleek dat een vijftigtal Belgen, gewapend met stokken en flessen, zich in het Kielpark aan het verzamelen was. Het bijstandsteam van de politie werd ingeschakeld om de gemoederen te bedaren. Om 23 uur gooiden onbekenden een molotov-cocktail in café 'Stadion' in de nabijgelegen Atletenstraat. Er ontstond een brandje maar dat werd snel geblust. Niemand raakte gewond.

Om 23.30 uur was het hek opnieuw van de dam en waren er rellen in de Bosschaertstraat en de Atletenstraat. Een aantal ruiten van geparkeerde personenwagens moest eraan geloven. Vier personen werden door de politie meegenomen voor verhoor, een vijfde werd ter beschikking gesteld van het parket. Rond 2 uur was het opnieuw rustig op het Kiel."""

Laatst gewijzigd door Koriander : 30 augustus 2004 om 12:49.
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 12:51   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

om te vechten moet ge altijd met twee zijn he ... hooligans en allochtonen .. een perfecte mix dus ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 12:55   #3
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Was dit geen koetjes en kalfjes topic? of is er weer een dubbelganger aan het werk?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 12:56   #4
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

t'is toch een beetje triestig,
want allochtonen en hooligan/skinheads zijn meestal arme luizen,
eigenlijk heb ik dees gepost om te zeggen dat onverdraagzaamheid vooral de armen en zwakkeren van onze maatschappij pijn doet.
Oud 30 augustus 2004, 12:59   #5
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander

Supporters van voetbalclub GBA en allochtonen hebben het zondagavond meermaals te bont gemaakt op het Kiel. De eerste relletjes begonnen omstreeks 19 uur.

Daarbij werden vier personen afgevoerd naar het ziekenhuis. Tijdens een opflakkering van de onrust werd een molotov-cocktail in een café gegooid. Niemand raakte daarbij gewond. Toen het omstreeks 23.30 uur opnieuw tot rellen kwam, werd één persoon, een 23-jarige Belg, opgepakt die ruiten van personenwagens, waaronder die van een anonieme politiewagen, aan het vernielen was. Hij wordt maandag voorgeleid.

Over de precieze aanleiding van de rellen bestaat nog onzekerheid. Om 19 uur brak in de Bosschaertstraat de eerste vechtpartij tussen GBA-supporters en allochtonen uit. Van de dertigtal personen die bij de vechtpartij betrokken waren, werden er vier afgevoerd naar het ziekenhuis. Een aantal anderen raakten eveneens lichtgewond maar zij wensten geen verzorging in het ziekenhuis.

Omstreeks 22.30 uur bleek dat een vijftigtal Belgen, gewapend met stokken en flessen, zich in het Kielpark aan het verzamelen was. Het bijstandsteam van de politie werd ingeschakeld om de gemoederen te bedaren. Om 23 uur gooiden onbekenden een molotov-cocktail in café 'Stadion' in de nabijgelegen Atletenstraat. Er ontstond een brandje maar dat werd snel geblust. Niemand raakte gewond.

Om 23.30 uur was het hek opnieuw van de dam en waren er rellen in de Bosschaertstraat en de Atletenstraat. Een aantal ruiten van geparkeerde personenwagens moest eraan geloven. Vier personen werden door de politie meegenomen voor verhoor, een vijfde werd ter beschikking gesteld van het parket. Rond 2 uur was het opnieuw rustig op het Kiel."""
Het valt me wel op dat in dit soort berichtgeving nogal wat aangeklooid wordt. Soms zijn 'personen' dan weer Belgen dan weer allochtonen. Supporters zijn dat ook Belgen of waren het allochtonen? En die allochtonen, waren dat geen personen of waren het misschien gewone Belgen van een andere origine?

Zou het niet eenvoudiger zijn om de begrippen 'Belg' en 'Allochtoon' gewoon achterwege te laten en simpelweg over 'personen' in het algemeen te spreken? Dit soort berichten kan je op alle manieren interpreteren en de kwaadaardigste eerst natuurlijk.
Oud 30 augustus 2004, 13:01   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Was dit geen koetjes en kalfjes topic? of is er weer een dubbelganger aan het werk?
We zullen jouw topics daar voortaan allemaal droppen, benieuwd hoe lang je dat leuk zal vinden.
Oud 30 augustus 2004, 13:02   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
Begint de shit?
Nu dat er veel mensen in het ziekenhuis liggen gaan de echte vegeldingen nog komen.
Gaan er wapens worden gebruikt? 300 euro voor een 9mm en 70 euro voor een granaat = straatprijs, kan het zo ver komen.

om na de match allochtonen te mishandelen en aanslagen te plegen en er werd ook een blok cafe zelf in brand gestoken... het Blok moet gestopt worden, want

Als er zich zoveel verzamelden om ambras te maken, en ze pakken er maar 1 op, dan is dat weer wreed goe gewerkt van de polies zeker hé, ...

Al wat ambras maakt, en vernielingen aanricht mag voor mijn part opgepakt worden of bijgetimmerd worden door de flikken.

Ze zouden de oproerpolies gerust mogen uitrusten met baseball bats, verplicht te gebruiken om op al dat rapaille eens goed te kloppen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 13:07   #8
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

t'is toch een beetje triestig,
want allochtonen en hooligan/skinheads zijn meestal arme "luizen"(manier van spreken),
eigenlijk heb ik dees gepost om te zeggen dat onverdraagzaamheid vooral de armen en zwakkeren van onze maatschappij pijn doet.
Oud 30 augustus 2004, 13:09   #9
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Dat artikel verscheen in GVA , een blokkrant bij uitstek , weinig betrouwbaar.
De politie is extreem rechts en racistisch, en het parket laat vrouwenhaters vrijuit gaan. De feiten speelden zich af in blokstad Antwerpen en wanneer de allochtonen
weer de schuld krijgen van alles , zou mij niet verwonderen.... maar weer een uitgelokt incident die serieus zal worden verdraaid in het bruin rioolkrantje van het VB.
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 13:11   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Dat artikel verscheen in GVA , een blokkrant bij uitstek , weinig betrouwbaar.
De politie is extreem rechts en racistisch, en het parket laat vrouwenhaters vrijuit gaan. De feiten speelden zich af in blokstad Antwerpen en wanneer de allochtonen
weer de schuld krijgen van alles , zou mij niet verwonderen.... maar weer een uitgelokt incident die serieus zal worden verdraaid in het bruin rioolkrantje van het VB.
De GvA? Ha, de Frut dus. Tendensieuze berichtgeving zoals gewoonlijk. Tjah, ben ik verbaasd?

Laatst gewijzigd door thePiano : 30 augustus 2004 om 13:12.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 13:32   #11
Ariel
Vreemdeling

Ariel's schermafbeelding

Standaard

Als GvA een blok-krant is, wat is dan De Morgen?

Sinds wanneer zijn hooligans altijd skinheads?

Sinds wanneer is GBA de ploeg van't stad?

Ik wil maar zeggen dat GvA niet direct een rioolkrantje is, dat aan alles een 'bruine' draai geeft, omdat het het Vlaams Blok niet veroordeelt.
Oud 30 augustus 2004, 13:49   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariel
Als GvA een blok-krant is, wat is dan De Morgen?

.
Probeer eens een niet-Blok krant?
Oud 30 augustus 2004, 14:46   #13
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard Vreemdelingen vallen voetbalsupporters aan!

Na de wedstrijd van Germinal Beerschot tijdens het voorbije weekeinde, is het in de buurt van het Kiel (Hoboken) tot rellen gekomen met groepen jonge vreemdelingen. De vreemdelingen hadden een rechts supporterscafé aangevallen met een molotovcocktail. De politie chargeerde tegen het vreemd gespuis, en grote groepen Beerschot supporters vervoegden de rangen van de politie, met de broeksriem in de hand om de vreemdelingen mores te leren. 8)

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 30 augustus 2004 om 14:46.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 14:51   #14
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
We zullen jouw topics daar voortaan allemaal droppen, benieuwd hoe lang je dat leuk zal vinden.
Doe gerust...maar ik post geen dubbele topics of doe toch mijn best dat niet te doen.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 14:58   #15
ingenious

Standaard

hierover bestaan al 2 topics, beide vandaag gestart! gelieve eerst eens op het forum te zien of er al een topic over bestaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 15:01   #16
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

goed teken zijn, vlaemsche jeugd wordt weerbaarder.

nu nog wat aansporen om bij de kickboxclub te gaan.
subsidies misschien?

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 15:06   #17
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Na de wedstrijd van Germinal Beerschot tijdens het voorbije weekeinde, is het in de buurt van het Kiel (Hoboken) tot rellen gekomen met groepen jonge vreemdelingen. De vreemdelingen hadden een rechts supporterscafé aangevallen met een molotovcocktail. De politie chargeerde tegen het vreemd gespuis, en grote groepen Beerschot supporters vervoegden de rangen van de politie, met de broeksriem in de hand om de vreemdelingen mores te leren. 8)
*knip*
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 15:09   #18
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
goed teken zijn, vlaemsche jeugd wordt weerbaarder.

nu nog wat aansporen om bij de kickboxclub te gaan.
subsidies misschien?

Waar kan ik inschrijven? En wat is haar telefoonnummer?
Ik ben alleen tegen subsidies. Ik zal wel uit eigen zak bijdragen.
Oud 30 augustus 2004, 15:31   #19
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De GvA? Ha, de Frut dus. Tendensieuze berichtgeving zoals gewoonlijk. Tjah, ben ik verbaasd?
Rellen na voetbalwedstrijd GBA
12:30:30

ANTWERPEN - Bij gevechten tussen supporters van voetbalclub GBA en allochtonen zijn zondagavond verschillende gewonden gevallen. Eén relschopper werd gearresteerd.

Over de precieze aanleiding van de rellen bestaat nog onzekerheid. Om 19 uur brak in de Bosschaertstraat de eerste vechtpartij tussen GBA-supporters en allochtonen uit. Van de dertigtal personen die bij de vechtpartij betrokken waren, werden er vier afgevoerd naar het ziekenhuis. Een aantal anderen raakte lichtgewond maar moest niet naar het ziekenhuis.

Omstreeks 22.30 uur bleek dat een vijftigtal Noord-Afrikanen, gewapend met stokken en flessen, zich in het Kielpark aan het verzamelen was. Het bijstandsteam van de politie werd ingeschakeld om de gemoederen te bedaren. Om 23 uur gooiden onbekenden een molotovcocktail in café 'Stadion' in de nabijgelegen Atletenstraat. Er ontstond een brandje maar dat werd snel geblust. Niemand raakte gewond.

Om 23.30 uur ging het fout in de Bosschaertstraat en de Atletenstraat. Een aantal ruiten van geparkeerde personenwagens moest eraan geloven. Vier personen werden door de politie meegenomen voor verhoor, een vijfde werd ter beschikking gesteld van het parket. Rond 2 uur was het opnieuw rustig op het Kiel.

30/08/2004 - belga - llc
De standaard !
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 15:32   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een achtelijke uitleg!!! ik zal de waarheid effe hier neerpennen ik ben zowel Beerschot supporter als bewoner in de straat waar de meeste van de ongeregeldheden zich hebben voorgedaan. wie er juist begonnen is laat ik in het midden maar hier zijn enkele feiten er is een allochtoon aangehouden deze had al tal van autoruiten ingeworden toen hij de fatale fout maakte om dit bij een anoniem voertuig te doen van de politie. in de Abdijstraat zijn tal van winkels de ruiten van beschadigd (uiteraard enkel de autochtone winkels) om 22u30 stonden een 50 tal allochtonen klaar met messen en stokken om aan te vallen en allochtoon probeerde met zijn wagen een hoop supporters omver te kegelen en als klap op de vuurpijl werd een supporters lokaal bestookt met minstens 2 molotov coctails in bende bij nacht (boven dit lokaal wonen er ook mensen) dit is geen vlaams blok lokaal makker ... of zijn volgens u P Janssen en R Voorhamme ook vlaams blokkers?

een ding is zeker de buurt klaagt al jaren over deze allochtonse jongeren maar de politiek laat maar begaan er zullen eerst doden moeten vallen (autochtonen) zeker

de voetbal fans hadden heel de avond in gebonden na eerste rellen zijn zij vertrokken verder werd het lokaal gesloten op vraag van de politie en dan dit Koriander als je niets over te feiten weet gelieve er dan over te zwijgen ipv je versie te geven
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be