Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2014, 16:43   #1
december
Banneling

Standaard ambtenaren onbereikbaar voor werkende mensen

Is dat niet cynisch?

Wij -werkende mensen- worden van ons geld beroofd om het uit te delen aan de ambtenarij....

Maar als wij dan eens beroep willen doen op de diensten die gefinancierd worden met geld dat van ons gestolen is, dan blijken deze grotendeels of zelfs enkel bereikbaar wanneer wij aan het werk zijn.

Bij ons in de gemeente is een loket geopend tot 18h. Een heel gekkenwerk om daar tijdig te geraken, maar dikwijls kom je toe en sta je daar om 10 voor 6 al voor een gesloten deur. Als je dan toch nog binnengeraakt zijn de ambtenaren ambetant en nijdig.

Zou het niet logisch zijn om openbare diensten te laten functioneren van pakweg 13h tot 21h, zodat ze voor iedereen gemakkelijk bereikbaar zijn, inclusief voor diegenen met wiens geld al die diensten onderhouden worden?
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 16:49   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik ga voorzichtig zijn met de informatie, maar ik had eens een toelating aangevraagd bij de gemeente.

Ze lieten niets van zich weten. Geen mailtje of niets.

Ik heb er zelf naar moeten vragen, en dan kreeg ik het in handen.

Wat bleek?

Het lag al een week op hun bureau, ze waren het "vergeten".
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 17:02   #3
december
Banneling

Standaard

Voor zichzelf, voor familie en vrienden werken ze meestal sneller...

Maar meestal zijn het gefrustreerde mensen omdat ze geen talenten hebben en in de privé dus niks te zoeken hebben.

Als zo'n dossier van iemand die wél vooruit wil in het leven op hun bureau geraakt, dan is het boycotten van dat dossier voor de ambtenaar een lichtpuntje in zijn zielig leven, het moment waarop hij/zij eens macht kan uitoefenen over de werkende mens.

Je kan een ambtenaar vergelijken met een agressieve hond.
Elke dag geef je hem te eten en verzorg je hem, je weet dat hij gevaarlijk is maar je respecteert hem omdat hij ook een levend wezen is.
Maar op een goede dag verliest zo'n hond de voeling met de werkelijkheid, ook al is hij geheel afhankelijk van het eten dat jij hem dagelijks verschaft.
Eens dat het baasje zich in een zwakke positie bevindt, dan zal de hond willen bijten.
Dat is precies wat er in het hoofd van een ambtenaar omgaat wanneer hij jouw dossier zal moeten behanden.

Laatst gewijzigd door december : 28 juni 2014 om 17:12.
Oud 28 juni 2014, 17:18   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik ga voorzichtig zijn met de informatie, maar ik had eens een toelating aangevraagd bij de gemeente.

Ze lieten niets van zich weten. Geen mailtje of niets.

Ik heb er zelf naar moeten vragen, en dan kreeg ik het in handen.

Wat bleek?

Het lag al een week op hun bureau, ze waren het "vergeten".
Kleine nuance.
In de privé werken veel mensen die niet bekwaam zijn geweest om te slagen in een vergelijkende proef.
Als het bij gebrek aan talent dan toch niet lukt blijven ze noodgedwongen aan de slag bij één of ander bedrijfje.
Een heleboel mensen in privé bedrijven dromen van een baan bij de overheid.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 17:21   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Voor zichzelf, voor familie en vrienden werken ze meestal sneller...

Maar meestal zijn het gefrustreerde mensen omdat ze geen talenten hebben en in de privé dus niks te zoeken hebben.

Als zo'n dossier van iemand die wél vooruit wil in het leven op hun bureau geraakt, dan is het boycotten van dat dossier voor de ambtenaar een lichtpuntje in zijn zielig leven, het moment waarop hij/zij eens macht kan uitoefenen over de werkende mens.

Je kan een ambtenaar vergelijken met een agressieve hond.
Elke dag geef je hem te eten en verzorg je hem, je weet dat hij gevaarlijk is maar je respecteert hem omdat hij ook een levend wezen is.
Maar op een goede dag verliest zo'n hond de voeling met de werkelijkheid, ook al is hij geheel afhankelijk van het eten dat jij hem dagelijks verschaft.
Eens dat het baasje zich in een zwakke positie bevindt, dan zal de hond willen bijten.
Dat is precies wat er in het hoofd van een ambtenaar omgaat wanneer hij jouw dossier zal moeten behanden.
Wat een hoop zever zeg.Al een geluk dat in de privé enkel dynamische slimme vriendelijke en eerlijke mensen werken.
Spijtig genoeg heb ik met veel bedrijven een heel andere ervaring.

Overal werken mensen die hun werk goed doen en overal heb je plantrekkers en kwibussen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 17:24.
Oud 28 juni 2014, 17:26   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een hoop zever zeg.Al een geluk dat in de privé enkel dynamische slimme vriendelijke en eerlijke mensen werken.
Spijtig genoeg heb ik met veel een andere ervaring meegemaakt

Overal werken mensen die hun werk goed doen en overal heb je plantrekkers en kwibussen.
Dat is wel zo, maar als een bedrijf slechte service geeft kun je in de meeste gevallen een andere leverancier of dienstverlener zoeken.
Bij de staat gaat dat wat moeilijker. Daar heb je geen keuze en ben je volledig aan de willekeur onderworpen.
Oud 28 juni 2014, 17:26   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat spreekt voor zich.
Geen kloten uitsteken en daarna een vet pensioen trekken.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 17:26   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al dikwijls heb ik in veel bedrijven net het omgekeerde mogen meemaken.
Er is natuurlijk een groot verschil. Als een privébedrijf het te gortig maakt, dan gaat het simpelweg failliet. Als de staat het te gortig maakt, dan worden doodeenvoudig de belastingen verhoogd. Komt daarbij dat degenen die de wantoestanden van de overheid moeten aanklagen ook ambtenaren zijn, of (gedeeltelijk) leven van subsidies van de overheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 17:32   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleine nuance.
In de privé werken veel mensen die niet bekwaam zijn geweest om te slagen in een vergelijkende proef.
Als het bij gebrek aan talent dan toch niet lukt blijven ze noodgedwongen aan de slag bij één of ander bedrijfje.
Vooral bij de leerkrachten moet deze vergelijkende proef tegenwoordig zeer streng zijn
Oud 28 juni 2014, 17:33   #10
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Kleine nuance.
"De vergelijkende proef' ... alstublieft seg, meent u dat echt? Op school deden we allemaal van die testjes, maar als u zich daar als volwassen mensen nog op de borst moet kloppen omdat u eens geslaagd bent in zo'n testje ...

In de privé is het alle dagen van moeten, alle dagen goed presteren. Wie te zwak is, die vliegt eruit ... dat is meer dan eens goed presteren op een testje.

Ambtenaren hebben wel degelijk een talent, ze hebben voor alles een uitleg. Maar in de privé vallen zulke mensen rap door de mand.
Oud 28 juni 2014, 17:34   #11
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is natuurlijk een groot verschil. Als een privébedrijf het te gortig maakt, dan gaat het simpelweg failliet. Als de staat het te gortig maakt, dan worden doodeenvoudig de belastingen verhoogd. Komt daarbij dat degenen die de wantoestanden van de overheid moeten aanklagen ook ambtenaren zijn, of (gedeeltelijk) leven van subsidies van de overheid.
met andere woorden,ze zijn ''untouchable''
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 17:39   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De vergelijkende proef' ... alstublieft seg, meent u dat echt? Op school deden we allemaal van die testjes, maar als u zich daar als volwassen mensen nog op de borst moet kloppen omdat u eens geslaagd bent in zo'n testje ...

In de privé is het alle dagen van moeten, alle dagen goed presteren. Wie te zwak is, die vliegt eruit ... dat is meer dan eens goed presteren op een testje.

Ambtenaren hebben wel degelijk een talent, ze hebben voor alles een uitleg. Maar in de privé vallen zulke mensen rap door de mand.
Aan hoeveel vergelijkende examens heeft U ooit meegedaan ?? Ik ken het antwoord : ofwel heeft U wel meegedaan en was U niet geslaagd ofwel hebt U nooit meegedaan.

Als het dan toch zo'n simpel testje is ...waarom werkt U dan niet voor de overheid als het daar dan toch zo veel beter is ? Ik zou niet twijfelen U kent de testjes toch al van op school ....niet twijfelen zou ik zeggen....niks doen ....een dikke wedde en een vet pensioen !
Oud 28 juni 2014, 17:40   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
met andere woorden,ze zijn ''untouchable''
Voor een groot stuk toch, want verwacht van de verkiezingen ook geen wonderen.
Ne burgeroorlog misschien
Oud 28 juni 2014, 17:41   #14
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een groot stuk toch, want verwacht van de verkiezingen ook geen wonderen.
Ne burgeroorlog misschien
ah je hebt het ook door
Oud 28 juni 2014, 17:45   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral bij de leerkrachten moet deze vergelijkende proef tegenwoordig zeer streng zijn
Verleden week toevallig nog zo een vergelijkende proef onder ogen gezien voor de betrekking van bibliothecaris.....simpel testje moet ik zeggen...heel heel simpele vragen....een klein kind had er mee gelachen
Oud 28 juni 2014, 17:47   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat spreekt voor zich.
Geen kloten uitsteken en daarna een vet pensioen trekken.
Waar wacht je op ? Al ingeschreven voor de proeven ? Doen zou ik zeggen ...kan geen probleem zijn voor een bekwaam iemand als jij...Je toekomst ziet er rooskleurig uit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 17:48.
Oud 28 juni 2014, 17:56   #17
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan hoeveel vergelijkende examens heeft U ooit meegedaan ?? Ik ken het antwoord : ofwel heeft U wel meegedaan en was U niet geslaagd ofwel hebt U nooit meegedaan.

Als het dan toch zo'n simpel testje is ...waarom werkt U dan niet voor de overheid als het daar dan toch zo veel beter is ? Ik zou niet twijfelen U kent de testjes toch al van op school ....niet twijfelen zou ik zeggen....niks doen ....een dikke wedde en een vet pensioen !
Ik vind dat u een laag normbesef heeft.

Sommige mensen WERKEN liever voor hun geld, om iets op te bouwen, dan te PROFITEREN van een systeem dat geld ontvreemd.

Liever de mier dan de krekel.
Oud 28 juni 2014, 17:57   #18
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat u een laag normbesef heeft.

Sommige mensen WERKEN liever voor hun geld, om iets op te bouwen, dan te PROFITEREN van een systeem dat geld ontvreemd.

Liever de mier dan de krekel.
bedoel je werklozen?
Oud 28 juni 2014, 17:59   #19
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar wacht je op ? Al ingeschreven voor de proeven ? Doen zou ik zeggen ...kan geen probleem zijn voor een bekwaam iemand als jij...Je toekomst ziet er rooskleurig uit.
Blijkbaar mag je geen kritiek meer hebben op de ambtenarij en de feestjes die ze houden met ons geld.

Wie kritiek heeft, moet zelf maar ambtenaar worden en meefeesten.
Oud 28 juni 2014, 18:00   #20
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
bedoel je werklozen?
niet echt, maar ambtenarij = verborgen werkloosheid. Alleen kosten werklozen veel minder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be