![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag is het vieren en feesten in Belgie ,de nationale feestdag.
Wat is er allemaal te vieren? De bevrijdingen van de Hollanders? Het koningshuis? De federale staat met de vele regeringen? De democratie met het record regeringsvorming? De prestaties van de voetballers op het WK? Ongetwijfeld nog veel meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, ik heb er geen uithangen, maar ik heb nooit zoveel vlaggen zien uithangen aan de huizen dan op deze nationale feestdag. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2014 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor zover ik weet vieren we een dag betaalde vakantie. Naar het schijnt heeft elk land zo een dag die ze mogen kiezen. Bij ons is dat 21 juli.
Ik hou er wel van, het is de meest aangename feestdag. Je moet niet naar de kerk, je moet geen cadeautjes kopen en er hoort geen verplicht familiebezoek bij. Gewoon vakantie. In de zomer nog wel. LEVE 21 juli!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er hangen zelfs nu meer Belgische vlaggen uit op 21 juli dan Vlaamse Leeuwen op 11 juli. Want dat laatste was maar een mager beestje. De Vlaamse Leeuw zal op dieet zijn waarschijnlijk. Zoals Zure Bart. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2014 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wij vieren feest omdat wij geen federale regering hebben. Daarom vieren wij op 21 juli 2015 wederom feest en in 2016, 2017, 2018, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij, als echte Vlaming, is er geen reden nodig om feest te vieren. Alle dagen feest. Wat niet belet: elke onvolmaaktheid kan verbeterd worden. Daarnaar streven op zich is al plezant. En een reden tot feesten. Dit gezegd zijnde, met veel of met weinig vlaggen, is dit feest waarop de Marseillaise gezonden wordt, helaas het minst vreugdevolle feest van alle 365 feesten die we elk jaar kennen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overlaatst was ik in Namen. Wat een mooi aangenaam stadje is dat. En zeer proper. Met vele boetiekjes en winkels, nauwe straatjes met terrasjes en redelijk veel groen. Een levendig stadje. Een paar museums bezocht waar men me te woord stond in het Nederlands als ik dat vroeg. Neen, het is goed in België te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overlaatst was ik in Namen. Wat een mooi aangenaam stadje is dat! En zeer proper. Met vele boetiekjes en winkels, nauwe straatjes met terrasjes en eetgelegenheden, en met redelijk veel groen. Een levendig stadje. Een paar museums bezocht waar men me te woord stond in het Nederlands als ik dat vroeg. Neen, België is gewoon een land waar het goed is te leven. Zowel in het noorden als in het zuiden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2014 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Ze schijnen een toneeltje te moeten opvoeren, maar dat doet er dan even niet toe. Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat heeft dat met de staatsstructuren te maken? Stel dat Namen buitenland zou worden, zou het bovenstaande dan niet meer het geval zijn? Zou het ineens vuil worden? Zou je het niet meer kunnen bezoeken en een terrasje doen? Het omgekeerde doen we toch ook niet? O, het is leuk te gaan shoppen en snuisteren in Maastricht, laat ons het annexeren.
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() @Cato: alvast nog een reden om vandaag te vieren(was deze week op tv) nl , 40 jaar islam in Belgie. Als dat geen reden is om te feesten dan weet ik het niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de nationale drasj maar komen ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 21 juli 2014 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Maar de voetbal is toch al lang voorbij?" repliceerde hij. Ik dacht: ja dat weet ik ook, ik versta het ook niet. Het is blijkbaar een algemeen verschijnsel. In Wallonië is het van hetzelfde. Let wel, niet aan elk huis hangt een Belgische vlag. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2014 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het over die "spontane" volksopstand gaat in 1830.
![]() |
![]() |