Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2016, 14:38   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Trump: onbegrijpelijke vuilgebektheid vol non-respect. Bah.

Er is maar één manier om over 'Gold Star'-ouders te praten: met eer en respect.

Van mij mag je tegen moslims zijn. Zelfs tegen gematigde moslims.
Maar individueel beledigen, dat mag nooit.
Laat staan dat je mensen die van een status als deze van Gold Star-ouders beledigt in het leed van hun verlies.

Dat is het verschil tussen vrank-correct de waarheid en je mening zeggen, en het vuilgebekte van de criminele inborst, die best opgesloten wordt in allerhande cellen, cordons en vergeetputten.

(noot: Gold Star Lapel pins are presented to and worn by surviving spouses, parents and immediate family members of Armed Forces members killed in combat operations.)

titel: Donald Trump haalt uit naar moeder van overleden moslimsoldaat
link: http://www.knack.be/nieuws/wereld/do...T=186443981278

Citaat:
De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump ligt voor een zoveelste keer onder vuur, zowel in zijn eigen partij als bij zijn tegenstanders, nadat hij commentaar had gegeven op een toespraak van een vader en een moeder van een moslim die in het Amerikaanse leger zat en omgekomen is in Irak, tijdens de Democratische Conventie.

Advocaat Khizr Khan had donderdag een vurig pleidooi gehouden voor de Democrate Hillary Clinton en tegen de uithalen van de Trump over immigratie en moslims. "U hebt niets opgeofferd, u hebt niemand verloren", zei Khan in een emotionele toespraak die een van de hoogtepunten werd van de Conventie in Philadelphia. "Donald Trump spendeert zijn tijd door de reputatie van de moslims door het slijk te halen. Hij heeft geen respect voor andere minderheden, vrouwen, rechters en zelfs de verantwoordelijken van zijn eigen partij", zei Khan.

Trump reageerde in een interview met ABC op de toespraak door zich af te vragen of Hillary Clinton de toespraak had geschreven, en stelde dat hij "veel heeft opgeofferd". "Ik heb heel, heel hard gewerkt. Ik heb duizenden en duizenden, tienduizenden jobs gecreëerd, ik heb grote structuren gebouwd, ik heb veel succes gehad. Ik denk dat ik veel heb opgeofferd", aldus Trump.
'Die vrouw had niets te vertellen'

Daarnaast haalde hij uit naar de moeder van de overleden soldaat, die in stilte naast haar echtgenoot stond. "Als je kijkt naar de vouw, ze stond daar maar, ze had niets te vertellen. Ze had waarschijnlijk toch niet het recht om iets te zeggen", zei hij.

Delen

Als je kijkt naar de vouw, ze stond daar maar, ze had niets te vertellen. Ze had waarschijnlijk toch niet het recht om iets te zeggen
Donald Trump

De vrouw in kwestie reageerde zaterdag op NBC News dat het voor haar emotioneel te moeilijk was om te spreken. "Ik was zeer zenuwachtig, want ik kan zelfs niet kijken naar de foto van mijn zoon, of in de kamer komen waar zijn foto's zijn. Toen ik de foto van mijn zoon achter mij zag, had ik het heel moeilijk en probeerde ik mezelf onder controle te houden", zei ze.

Hillary Clinton reageerde zaterdag in een persbericht dat "alle Amerikanen de familie Khan moeten steunen en alle families die kinderen verloren hebben in dienst van hun land", zonder Trump specifiek te noemen.

En ook in zijn eigen Republikeinse partij werden de uitspraken van Trump hem niet in dank afgenomen. "Er is maar één manier om over 'Gold Star'-ouders te praten: met eer en respect. Kapitein Khan is een held. Samen moeten we bidden voor zijn familie", aldus gouverneur van Ohio en ex-rivaal van Trump John Kasich. (Belga/TE)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 15:29   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Zever. Die ouders horen Trump niet aan te vallen.

Mensen moeten leren dat "wie kaatst moet de bal verwachten".
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 16:13   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zever. Die ouders horen Trump niet aan te vallen.

Mensen moeten leren dat "wie kaatst moet de bal verwachten".
Die vader had de Amerikaanse grondwet in zijn hand.
Hij is een voorbeeld van een Westerse moslim.
En hij stelde een vraag aan Trump.
Of hij dat werkje ooit wel gelezen had.

Terechte vraag. Prachtig gebruik van vrije meningsuiting.
Spijtig dat hun zoon overleden is in bevolen militaire dienst van het Amerikaans leger.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 juli 2016, 16:27   #4
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Spijtig dat hun zoon overleden is in bevolen militaire dienst van het Amerikaans leger.

.
Er bestaan misschien wel gematigde "Westerse" moslims.

Maar er bestaat geen gematigde islam.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 16:39   #5
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Al wat knack en andere media hier uitbrengt is pro clinton dat weten we al lang , wat ze telkens doen is uitspraken van Trump uit zijn verband halen , zo kun je iemand van alles doen zeggen.
Oud 31 juli 2016, 17:46   #6
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is maar één manier om over 'Gold Star'-ouders te praten: met eer en respect.

Van mij mag je tegen moslims zijn. Zelfs tegen gematigde moslims.
Maar individueel beledigen, dat mag nooit.
Laat staan dat je mensen die van een status als deze van Gold Star-ouders beledigt in het leed van hun verlies.

Dat is het verschil tussen vrank-correct de waarheid en je mening zeggen, en het vuilgebekte van de criminele inborst, die best opgesloten wordt in allerhande cellen, cordons en vergeetputten.

(noot: Gold Star Lapel pins are presented to and worn by surviving spouses, parents and immediate family members of Armed Forces members killed in combat operations.)

titel: Donald Trump haalt uit naar moeder van overleden moslimsoldaat
link: http://www.knack.be/nieuws/wereld/do...T=186443981278
Wat is die moslimsoldaat meer dan een niet-moslim soldaat? Ze moeten niet klagen. Hij zit nu in het paradijs met 72 maagden. Dat kunnen niet-moslimsoldaten niet zeggen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 17:48   #7
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Er bestaan misschien wel gematigde "Westerse" moslims.

Maar er bestaat geen gematigde islam.
dat klopt, behalve als je van een (echt) gematigde moslim spreekt, het geen moslim meer is.
zijn de "gematigde" rebellen in syrië gematigd als ze minderjarigen onthoofden? Ik dacht van niet.
Oud 31 juli 2016, 17:51   #8
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

.
Zijn ouders of grootouders of weet ik veel wie is naar USA uitgeweken. Ze hebben daar waarschijnlijk de nationaliteit gekregen en Amerikaanse burger-rechten en -plichten gekregen. Een plicht is van als je je inschrijft in het amerikaanse leger je kan worden opgeroepen om te gaan vechten. Ook als je moslim bent. En gaan vechten betekent eventueel sneuvelen.
Ik zie de opoffering niet in ervan. Meer opoffering dan alle andere soldaten is er niet. Alleen zou die er volgens die moslims misschien moeten zijn, omdat die zich superieur Achten aan niet-moslims.
Oud 31 juli 2016, 20:07   #9
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze meneer stond vandaag in Keulen te zwaaien met een bord waar o.a. "Menschenrechte" en "Democracy" op staat. Ook een Westerse moslim?

Dubbele-paspoorthouder Ahmed Aboutaleb is burgemeester van Rotterdam. Een Westerse moslim, hoor ik u zeggen. Wel, de waarheid is iets genuanceerder dan dat:
Citaat:
Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met 'westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan'?
En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 20:10   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dubbele-paspoorthouder Ahmed Aboutaleb is burgemeester van Rotterdam. Een Westerse moslim, hoor ik u zeggen. Wel, de waarheid is iets genuanceerder dan dat:
Staat enkel wat gespeculeer in, weinig concreets.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 20:34   #11
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
So what? Hij laat zich voor de kar spannen van goedkope Clinton propaganda en valt de andere presidentskandidaat aan (welke voordelen heeft hij hier voor gekregen en was zijn tekst niet geschreven door de Clinton writers?).

Moet Trump in een hoekje blijven zitten en zijn bakkes houden?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 20:39   #12
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Moet Trump in een hoekje blijven zitten en zijn bakkes houden?
Strikt gezien niet, maar de ouders aanvallen van een gevallen Amerikaanse soldaat getuigt van weinig respect voor de Amerikaanse soldaten.

En Amerika houdt van hun soldaten, en zeker van de gesneuvelden.

Het zal hem ongetwijfeld stemmen kosten, maar vermoedelijk niet genoeg om een impact te hebben.
Oud 31 juli 2016, 20:45   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Strikt gezien niet, maar de ouders aanvallen van een gevallen Amerikaanse soldaat getuigt van weinig respect voor de Amerikaanse soldaten.

En Amerika houdt van hun soldaten, en zeker van de gesneuvelden.

Het zal hem ongetwijfeld stemmen kosten, maar vermoedelijk niet genoeg om een impact te hebben.
Zelfs in zijn eigen partij, wordt daar niet mee gelachen.
Uit de openingspost:

Citaat:
En ook in zijn eigen Republikeinse partij werden de uitspraken van Trump hem niet in dank afgenomen. "Er is maar één manier om over 'Gold Star'-ouders te praten: met eer en respect. Kapitein Khan is een held. Samen moeten we bidden voor zijn familie", aldus gouverneur van Ohio en ex-rivaal van Trump John Kasich.

Oud 31 juli 2016, 21:39   #14
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
So what? Hij laat zich voor de kar spannen van goedkope Clinton propaganda en valt de andere presidentskandidaat aan (welke voordelen heeft hij hier voor gekregen en was zijn tekst niet geschreven door de Clinton writers?).
Dat stukje pakistaanse Clintonpropaganda verdient nul respect en Trump heeft dat goed duidelijk gemaakt.
Clinton dacht wellicht: "Ziezo, ik span een stel islamitische ouders van een gesneuvelde soldaat voor mijn kar. Hier gaat Trump zeker niks op durven zeggen".
Maar Trump liet zich gelukkig niet vangen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 21:41   #15
Thuleander

Standaard

Citaat:
Zelfs in zijn eigen partij
Donald Trump is de partij.
Oud 31 juli 2016, 21:55   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Waarom stelde die man dezelfde vraag niet aan Clinton? Welk offer heeft zij eigenlijk al gebracht in haar leven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 21:59   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs in zijn eigen partij, wordt daar niet mee gelachen.
Uit de openingspost:
Niet echt verwonderlijk, daar Kasich tot op heden weigert Trump te steunen in zijn kandidatuur. Net als Cruz toont hij zich een slechte verliezer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 22:01   #18
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom stelde die man dezelfde vraag niet aan Clinton? Welk offer heeft zij eigenlijk al gebracht in haar leven?
De vraag werd gesteld aan Trump, en hij gaf een onzinnig, belachelijk antwoord.
Oud 31 juli 2016, 22:03   #19
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Donald Trump is de partij.
Trump is vermoedelijk één van de meest gehate figuren in de Republikeinse partij. Weinig republikeinen zien een ongeleid projectiel als Trump wel zitten.
Oud 31 juli 2016, 22:35   #20
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Weinig republikeinen zien een ongeleid projectiel als Trump wel zitten.
Die andere republikeinen doen er nog weinig toe.

De republikeinse kiezer heeft gekozen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be