Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2014, 15:05   #1
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard Palestijnse schoolkinderen staan op straat. Bibi zegt:"evacueer verder" (naar waar?)

"Children in Gaza should have been returning to school on Sunday after the summer holidays.

But with more than 200 schools damaged or destroyed and many being used to shelter displaced people, the school year has been postponed indefinitely
."

bron:

http://www.euronews.com/2014/08/24/n...za-s-children/

Bibi : "we´re not in a hurry to go anywhere" ivm de nieuwe aanvallen van Israel op Gaza, en blijft de oorlogsmisaden van Israel op Hamas steken ipv zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:19   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat komt ervan, vuurwerk in de brievenbus van de boze buurman te steken.

Mare, hoeveel van die arme ongeschoolde Gazaoentjes hebt U al opgevangen?
Oud 26 augustus 2014, 15:23   #3
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

In dit soort kinderachtige opmerkingen ga ik geen moeite steken om erop te reageren. Ps: al een boek uit over het conflict?
Oud 26 augustus 2014, 15:38   #4
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"Children in Gaza should have been returning to school on Sunday after the summer holidays.

But with more than 200 schools damaged or destroyed and many being used to shelter displaced people, the school year has been postponed indefinitely
."

bron:

Bs'd

Oorlog is iets vreselijks. Jammer dat die arabieren er weer één begonnen zijn.

Citaat:
Bibi : "we´re not in a hurry to go anywhere" ivm de nieuwe aanvallen van Israel op Gaza, en blijft de oorlogsmisaden van Israel op Hamas steken ipv zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Zouden die arabieren die weer een oorlog begonnen zijn niet gewoon de verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van een ander de schuld te geven van een oorlog die zij begonnen zijn?

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 26 augustus 2014 om 15:40.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:43   #5
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit soort kinderachtige opmerkingen ga ik geen moeite steken om erop te reageren. Ps: al een boek uit over het conflict?
Waarom doet u geen moeite om wat objectiever en minder verbeten te zijn? Of bent u hier persoonlijk bij betrokken?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:45   #6
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat komt ervan, vuurwerk in de brievenbus van de boze buurman te steken.

Mare, hoeveel van die arme ongeschoolde Gazaoentjes hebt U al opgevangen?
en nu wachten tot er een Godwinneke komt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:46   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

."

bron:

Laat Hamas stoppen met raketten afvuren en het geweld zal stoppen.

Maar ik weet het, jij bent daar niet voor gewonnen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:50   #8
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Oorlog is iets vreselijks. Jammer dat die arabieren er weer één begonnen zijn.

Zouden die arabieren die weer een oorlog begonnen zijn niet gewoon de verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van een ander de schuld te geven van een oorlog die zij begonnen zijn?

U spreekt grote woorden over de gezondheidszorg. Maar blijkbaar kan de gezondheid van mensen u t toch niet veel schelen als het mensen zijn van een andere afkomst?

@ Lof der zotheid: er is geen persoonlijke betrokkenheid, met veel Palestijnen en Israeliers gesproken in het dagelijkse leven, maar verder niks.
Oud 26 augustus 2014, 15:51   #9
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Laat Hamas stoppen met raketten afvuren en het geweld zal stoppen.

Maar ik weet het, jij bent daar niet voor gewonnen.
Uw plaat blijft steken, ik ben tegen hamas. lees eens wat meer hier rond op het forum voor u dit soort onzin zegt.
Oud 26 augustus 2014, 15:53   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Lof der zotheid: er is geen persoonlijke betrokkenheid, met veel Palestijnen en Israeliers gesproken in het dagelijkse leven, maar verder niks.
Als u met zowel Palestijnen als Israëli's gesproken heeft, dan mis ik hier toch wel objectiviteit. Ik kan namelijk moeilijk geloven dat beiden exact hetzelfde zicht op dit conflict hebben.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 15:59   #11
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw plaat blijft steken, ik ben tegen hamas. lees eens wat meer hier rond op het forum voor u dit soort onzin zegt.
Ah, u bent tegen Hamas.
Waarom roept u Hamas dan niet op te stoppen met het afvuren van raketten?
Het enige waar u goed in bent is hysterisch zitten brallen over de Israëlische reacties, die overigens in mijn ogen nog bijlange niet zwaar genoeg zijn.

Enkel religieuze zotten kunnen het bestaan om te blijven doorgaan met dergelijke acties, enkel en alleen omdat ze zich gesteund voelen door een imaginaire vriend die hen de eindoverwinning zal schenken.

Wat mij betreft, uitroeien die handel tot de laatste allahuakhbar wegsterft in het puin van Gaza.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 augustus 2014, 16:00   #12
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Als u met zowel Palestijnen als Israëli's gesproken heeft, dan mis ik hier toch wel objectiviteit. Ik kan namelijk moeilijk geloven dat beiden exact hetzelfde zicht op dit conflict hebben.
Maar dat heeft ie helemaal niet, komaan zeg!

Oud 26 augustus 2014, 16:02   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dit soort kinderachtige opmerkingen ga ik geen moeite steken om erop te reageren.
Oei, dat moet pikken.
Citaat:
Ps: al een boek uit over het conflict?
Yep, de Koran. De breinwashandleiding voor een Gazaoen.
Oud 26 augustus 2014, 16:06   #14
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U spreekt grote woorden over de gezondheidszorg. Maar blijkbaar kan de gezondheid van mensen u t toch niet veel schelen als het mensen zijn van een andere afkomst?

Dat zijn geen mensen van een andere afkomst, dat zijn mensen met een andere kijk op de wereld.
Een kijk die moord en geweld en religieuze suprematie predikt zoals hun opperhoofd het hen 1400 jaar geleden voor deed.
Mensen die de dood letterlijk meer koesteren dan wij het leven, zoals één van die minister-onnozelaars van de Taliban het 13 jaar geleden stelde toen ze weigerden bin Laden uit te leveren.
Mensen die die cultuur van de dood in de hele wereld willen implementeren en ronduit stellen dat er maar vrede kan zijn in de wereld wanneer er één cultuur over blijft, de hunne natuurlijk.

Elke zot die er zo over denkt, mogen ze stante pede een enkeltje "paradijs" toesturen.

Waarover zeiken ze overigens?

Alles is Allahs wil, en bovendien blazen ze zich zo graag op en als ze dan een handje geholpen worden is het weer niet goed.

Oud 26 augustus 2014, 16:12   #15
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

het ontmenselijken en demoniseren van een volk om oorlogsmisdaden goed te kunnen spreken... van waar kennen we die strategie nog ?
Oud 26 augustus 2014, 16:22   #16
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het ontmenselijken en demoniseren van een volk om oorlogsmisdaden goed te kunnen spreken... van waar kennen we die strategie nog ?
De razernij van allahuakhbar krijsende koppensnellers die nu over het midden-oosten woedt menselijk noemen is een misdaad tegen de menselijkheid.

Het Hamas-crapuul en hun aanhang met hun door religie ingegeven superioriteitsgevoel is een andere tak van dezelfde veelkoppige draak.

Als u dat "ontmenselijken en demoniseren" noemt en meent die strategie te herkennen, dan haal ik eens ferm mijn schouders op.

Nogmaals: uitroeien die handel. Elke schoft die allahuakhbar staat te roepen bij het soort misdaden dat te gruwelijk is voor onder woorden te brengen.

Ik garandeer je, als de laatste zot omgelegd is, zal ik ook eens allahuakhbar roepen.

Oud 26 augustus 2014, 16:24   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dan direct aan het haathandboek vanuit de 7de eeuw.
Joden zijn varkens, ratten en apen. Hoe veel meer kan je ontmenselijken?
Oud 26 augustus 2014, 16:28   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De razernij van allahuakhbar krijsende koppensnellers die nu over het midden-oosten woedt menselijk noemen is een misdaad tegen de menselijkheid.
Nochtans zijn het mensen. Als een vrouw met zo'n vrijheidsstrijder copuleert (vrijwillig of niet, maakt weinig uit) , dan is het nageslacht over het algemeen vruchtbaar.
Citaat:
Het Hamas-crapuul en hun aanhang met hun door religie ingegeven superioriteitsgevoel is een andere tak van dezelfde veelkoppige draak.
De leiders van hamas gebruiken religie als wapen, maar de kans dat ze zelf diepgelovig zijn, is redelijk klein.

Citaat:
Als u dat "ontmenselijken en demoniseren" noemt en meent die strategie te herkennen, dan haal ik eens ferm mijn schouders op.
Bof, Taman (en afgeleiden zoals atmosphere) is nogal snel met het gebruiken van grote woorden, genocide is er zo eentje.

Citaat:
Nogmaals: uitroeien die handel. Elke schoft die allahuakhbar staat te roepen bij het soort misdaden dat te gruwelijk is voor onder woorden te brengen.
Ge kunt dat niet uitroeien.

Citaat:
Ik garandeer je, als de laatste zot omgelegd is, zal ik ook eens allahuakhbar roepen.
Niet echt, maar een flesje champagne kan wel knallen dan.
Oud 26 augustus 2014, 16:30   #19
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dan direct aan het haathandboek vanuit de 7de eeuw.
Joden zijn varkens, ratten en apen. Hoe veel meer kan je ontmenselijken?
Het heeft geen zin.
Israël is stout.
Einde discussie, einde wereldbeeld.
De rest doet er niet toe, en heeft er niks mee te maken.

Oud 26 augustus 2014, 16:36   #20
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Hamas: 'Israël gaat akkoord met permanent staakt-het-vuren en versoepeling blokkade Gaza'

http://www.knack.be/nieuws/wereld/ha...=2721532006146

Israël heeft nog niet bevestigd, maar:

Citaat:
'We hebben een akkoord bereikt dat de veerkracht van onze mensen en de overwinning van ons verzet bekroont', meldde Abu Marzouk, die deelneemt aan de vredesgesprekken in Caïro, op Facebook.
Hoe achterlijk kun je zijn om hier weer over overwinningen te beginnen bazelen?
Met die gasten valt geen land te bezeilen.
Was ik van Israël dan ging ik alleen al voor die facebook-post door met bombarderen op de stellingen van die achterlijke middeleeuwers.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be