![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "EEN EUROPESE ISLAM? WISHFUL THINKING ..."
Botsende beschavingen "Christelijke geestelijke leiders spreken doorgaans over de islam als een religieus leerstelsel. Maar de islam is veel meer dan dat. Het is een manier van leven, gebaseerd op voorschriften en geboden. De islam gaat niet alleen over geloof, maar ook over politieke en morele aangelegenheden. Het is een plichtenleer of rechtssysteem, waarvan de essentie teruggaat naar de eerste vijfhonderd jaar na de profeet en dat tot stand kwam in een beschaving en een cultuurgebied die totaal verschillend waren van de westerse samenleving en cultuur." Is een 'verlichte' Europese versie mogelijk? "Sta mij toe daaraan te twijfelen. Moslims hebben vrijwel nooit rekening gehouden met iemand anders. Ze hebben hun systeem bijna nooit ontwikkeld in een omgeving die hen vijandig gezind of vreemd was Ze hebben hun gezag steeds manu militari (gewapenderhand) gevestigd. Dat is een historisch onbetwistbaar feit." Hervormers moeten de duimen leggen voor fundamentalisten "Vooral vanaf de twintiger jaren hebben sommige islamitische denkers serieuze pogingen ondernomen om de islam aan te passen aan de moderne wereld. Maar ze zijn sindsdien langs rechts voorbijgestoken door fundamentalistische figuren die nu het hoge woord voeren." Haat tegen het Westen "De moslims in de westerse wereld blijven via de moderne media in contact met hun land van herkomst. Onder invloed van die fundamentalisering daar stelt de grote massa hier - er zijn natuurlijk uitzonderingen - het westen verantwoordelijk voor alles wat in hun ogen fout gaat. Ze voelen steeds meer vijandigheid en afkeer en zijn niet meer bereid zich aan te passen aan onze normen. Kijk maar naar de burka." Wensen of werkelijkheid "Wat Danneels zegt (over de "Europese islam") getuigt van zeer veel hoop. Maar met mijn veertig jaar ervaring denk ik dat het om wishful thinking gaat. Ik zie niet in waarom een demografisch immer sterker wordende minderheid, die bovendien steeds meer in de watten gelegd wordt door een verkeerd begrepen multiculturele ideologie, haar ideeën zou opgeven. Waarom zou ze? Als je ziet hoe politici alles doen om hen in hun anti-westerse overtuiging te sterken? Ik ben dus zeer pessimistisch." Professor en islamoloog Urbain Vermeulen in Het Laatste Nieuws, 25.09.2004 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Crap, het is terug...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad, de man heeft gelijk... en we weten ineens hoe we de radicalisering kunnen tegenhouden, en hoe we zelfs op termijn heel die ouderwetse cultuur van geweld en geloof vanzelf kunnen laten verdwijnen.
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk bericht door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Oftewel, een idee dat ik al een tijd langer heb gelanceerd. Alle godsdiensten gelijk voor de wet. Stil zijn, niet proberen de wil op te leggen en vet betalen als er tempels/kerken/Moskeen moeten zijn. ([size=1]Soort van kadastraal inkomen op religieuze gebouwen.[/size])
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet iemand waar ik het volledige originele interview online kan vinden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
-politiek: bestaan van de christendemocratie (de CVP) -sociaal-economisch: bestaan van een eigen sociale leer (encyclieken Rerum Novarum, Pacem in Terris, Mater et Magistra) eigen christelijke vakbond (ACV), eigen feestzalen (reum novarumzaal) -sport en onstpanning: eigen jeugdbewegingen (KAJ, chiro) eigen voetballiga -eigen ziekenkas (CM) en eigen ziekenhuizen -eigen onderwijsnet driewerf
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() In een vraaggesprek met Die Welt deed publicist Bernard Lewis een voorspelling ivm Europa.
"Europa wordt een deel van het Arabische westen, van de Maghreb. Immigratie en demografie zullen hiertoe leiden ... Europeanen huwen laat en hebben weinig of helemaal geen kinderen. de Turken in Duitsland, Arabieren in Frankrijk, Pakistanen in Engeland huwen jong en hebben véél kinderen. Als deze cijfers zich verderzetten zal Europa op het eind van deze eeuw een islamitische meerderheid hebben." In alle Europese landen zien we hetzelfde fenomeen : De Europeanen sterven in hoog tempo uit en de moslimbevolking groeit pijlsnel ... Ik kan niet begrijpen dat de huidige politiek - verantwoordelijken deze evolutie zomaar laten begaan ... Hebben zij dan geen nageslacht ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |