![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schending van de privacy regels lijkt me helemaal geen argument in deze materie, als je niets te verbergen hebt,heb je ook niks te vrezen! Usa neemt duidelijk een iniatief tegen het terrorisme.De Amerikanen blijven niet bij de pakken zitten. Europa zou er best wel eens een voorbeeld moeten van nemen !!! Ipv zomaar illegalen op Europees grondgebied toe te staan,zonder dat er ook maar enige vorm van controle is. Wie weet zijn er geen terroristen bij de illegalen? En ga zo maar door op gebied waar Europa tekort schiet aan terrorisme bestrijding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Domme wortel
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Toch wel want zelfs al heb je niets te vrezen kan dit aanleiding geven tot MISBRUIK. De overheid heeft immers geen zaken met wat ik en een vriendin met elkaar zeggen. Er is immers slechts een zeer beperkte controle vanwege de rechtbank mogelijk op de afluisterpraktijken. Big Brother, daar komt het op neer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Don't feed the troll
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steeds maar die domme regeltjes over privacy, waarbij het overheidsapparaat niet de middelen heeft om op een effektieve manier te kunnen ingrijpen. De tegenstanders kennen de mazen maar al te goed in het net en maken hier (met behulp van dure advokaten) maar al tegraag gebruik van. Wat als ze iemand kunnen traceren die van plan is om weet ik wat aan te vallen. Moet Bush dan zeggen: 'Sorry guys, maar ik heb illegaal afgeluisterd, dus we kunnen die gasten niet aanpakken?' Wat denk je dat het volk dan zal zeggen als die aanslagen wel geplaagd gaan worden en Bush wist hiervan, juist omdat hij had afgeluisterd. Zouden ze hem dan ook toejuigen, omdat hij zich aan de wet gehouden heeft? Denk het niet. En geloof mij maar, Bush gaat jou telefoongesprekken met je vriendin heus niet afluisteren, tenzij er een reden voor is. Ze hebben wel iets belangrijkers te doen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Domme wortel
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar voor u, het is niet omdat de rechters er niet over beslissen dat er een schending is. Deze wet geeft onderzoekers van bepaalde overheidsinstellingen (uitvoerende macht) een instrument om bepaalde zaken te onderzoeken zonder dat ze hiervoor de rechterlijke macht moeten consulteren. Een politieagent moet een rechter toch ook niet consulteren wanneer hij een dronken bestuurder een boete wilt geven en hiervoor identificatie vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
In deze wet wordt de rechterlijke macht opzij geschoven voor de uitvoerende, net zoals de Patriot Act een maatregel was die de rechterlijke macht elimineerde. Stilaan is de rechterlijke macht enkel nog van toepassing voor de reguliere delicten en heeft de uitvoerende macht alle macht in handen. PS: in de VS heeft de president ook een deel van de wetgevende macht want kan zijn veto gebruiken voor wetten die door kamer en senaat reeds zijn goedgekeurd
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in België heeft men alarmbelprocedures en dergelijke. Bovendien veranderd deze wet niet zoveel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zoveel verandert er toch niet.
Men moet nu geen toestemming vragen aan de rechter wat kostbare tijd zou kosten maar de rechterlijke macht behoudt controle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben van de veronderstelling dat dit alweer een stap is waar de rechterlijke macht opzij wordt geschoven waardoor de uitvoerende BushJunta alweer meer macht naar zich toetrekt om hun agenda door te drukken. Binnen een aantal jaren/decennia zal de meerderheid van de bevolking dat wel inzien maar dan gaat het veel te laat zijn om nog te ageren.
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En hoe ga je er voor zorgen dat de uitvoerende macht deze bevoegdheid niet misbruikt voor andere zaken dat het afluisteren van terroristen. Als er geen enkele degelijke controle op bestaat dan zal dit ontaarden in een tool voor de uitvoerende macht. Watergate in het kwadraat dreigt dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om waar ze zeggen waar het over gaat! Jemig. heel veel mensen trappen er in. Het gaat om het doordrukken van een agenda die de wereld tot een politiestaat wil maken! De problemen die we hebben zijn problemen die de mensen achter de politieke schermen zelf gecreerd hebben, en dan hopen ze maar dat wij onze vrijheid inruilen voor veiligheid! Nou, mij moeten ze neerschieten als ze me willen stoppen!! , hier doe ik niet aan mee en ik zal trachtten zo veel mogelijk mensen 'wakker te maken' ik zal het eens effe spellen 'ONZE VRIJHEID STAAT OP HET SPEL!! ' Nuff Said Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Maar bijna niemand wil het zien
![]()
![]() |
#20 | |
Banneling