![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Samir A. in de ban van Allah
Auteurs: Joost de Haas & Menno Haddeman Bron: De Telegraaf, 23 september 2004 ROTTERDAM - Voor het eerst sinds het terreuralarm dat hij deze zomer veroorzaakte, is de beeltenis van Samir A. (18 ) bekend. Op een schoolfoto, die gisteren in handen kwam van De Telegraaf, oogt A. als een gewone puber. ![]() Deze moslimjongen, die vandaag voor de rechter staat, wordt echter verdacht van het voorbereiden van een bomaanslag. Tot zijn mogelijke doelwitten behoorden Schiphol, de Tweede Kamer en de kerncentrale in Borssele. 'Ik praat niet tegen een hond' Vanuit de cel blijkt A. gedichten te hebben gestuurd naar medestanders in de moslimwereld. Daarin maakt hij duidelijk dat hij zich volledig heeft onderworpen aan de wil van Allah. A., die kort voor zijn arrestatie vader werd van een zoontje, verlangt naar het paradijs en hoopt ooit in de weelderige tuinen van Allah te mogen wonen: "In de tuinen der oprechten. Vrij van de zondaars en de slechten". Verder schrijft hij dat justitie alleen maar voor uitstel van zijn plannen heeft gezorgd: "Jullie hebben mij in een wachtruimte gestopt naar het Ware Leven." Ook laat hij weten te zullen blijven zwijgen: "Ieder verhoor houd ik mijn mond. Want praten doe ik niet tegen een hond." De Rotterdamse rechtbank heeft gisteren besloten dat A. in het openbaar terecht moet staan. Omdat hij nog minderjarig was ten tijde van zijn arrestatie had de strafzaak achter gesloten deuren kunnen worden behandeld, maar de rechtbank heeft het belang van de openbaarheid zwaarder laten wegen. De proforma-behandeling vindt vanmiddag plaats in de extra beveiligde zittingszaal van de rechtbank. De Marokkaanse ouders van A. uit Amsterdam- West zullen niet aanwezig zijn. "Ik heb daar niets te zoeken", zei A.'s moeder gisteren. Wel worden vrienden van A. verwacht uit de radicale moslimkringen waartoe hij behoort. A., oud-leerling van het Cartesius Lyceum in Amsterdam, verkocht islamitische boeken op de markt en volgde enige tijd lessen in de Amsterdamse moskee El Tawheed, die eerder dit jaar in opspraak kwam wegens banden met financiers van Al-Qaeda. Hij werd op 30 juni gearresteerd in de Rotterdamse woning van zijn echtgenote, de 23-jarige Abida K. - een bekende pro-Palestijnse activiste. ___ Meer weten over het hersenspinsel dat 'Allah' heet? Klik dan op: www.secularislam.org www.apostatesofislam.com www.faithfreedom.org Laatst gewijzigd door Rechtsliberaal : 23 september 2004 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |