![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zware klap.
Russia To Ban Several McDonalds Burgers Including Royal And Filet-O-Fish (...) Overnight Russia's consumer protection agency, filed a lawsuit in a Moscow court - which clearly has nothing to do with recent geopolitical bickering between the former Cold War enemies - seeking to ban some of McDonald's Corp's burgers along with its milk shakes and ice cream, a court spokeswoman said on Friday. The reason for the ban: as Reuters reports, a regional branch of the consumer protection agency Rospotrebnadzor asked the court to declare production and sales of some products illegal due to "inappropriate physical-chemical parameters." The lawsuit's list of contested products named the fast-food chain's
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lust sowieso geen McDonalds , e.d.
In elk geval , politiek vind ik nog smaaklozer !!!! (poliziek , polizeik)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kom je hier dan zoeken?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() McDonalds heeft 400 vestigingen op het grondgebied van de Russische Federatie.
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wekt het een nogal hulpeloze indruk, hamburgertjes aanvallen. Al zal het de weerbaarheid van de Russische manschappen wel ten goede komen doordat zwaarlijvigheid, suikerziekte en kanker door GGO's, transvetten en pesticiden worden ingeperkt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men eten ook al politiek gebruikt , ziekelijk !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De fruitsector doet het ook al in de broek.
Fruitsector vreest gevolgen sancties Rusland http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Rusland.dhtml Laatst gewijzigd door Thuleander : 28 juli 2014 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Rusland.dhtml Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 juli 2014 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() McDonalds trok zich eerder dit jaar terug uit de Krim.
Uit een andere topic:
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mc Donalds trok zich ook terug uit Bolivia. Ze konden het met hun producten niet halen daar. Burger King bleef wel.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juli 2014 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad
![]() Ik eet bijna elke dag McDonalds ![]() enkel niet op Ma , Di , Wo , Do , Vr , Za , Zo ![]() Maar toch , politiek dat bepaalt ivm voedsel ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, financieel slechts een speldenprikje voor McDonalds (400 filialen in Rusland, 32000 wereldwijd).
Is vooral van symbolische waarde. Als je op straat zou vragen "noem eens een Amerikaans bedrijf", dan zal waarschijnlijk zo'n 40 procent McDo antwoorden (naast Coca Cola en Apple).
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 29 juli 2014 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het is jammer dat dit slechts een kortstondige politieke twist is. McDonald's is de incarnatie van de consumeristische excessen. Een ongezond, giftig on-voedsel, gecombineerd met zwart suikerslijk. Ik steun bijgevolg de oproep van Vader Tramadol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Tramadol consequent is, zou hij ook moeten pleiten voor het verbannen van alle Belgische frietkoten, alle pizzeria's, alle 'Chinese' restaurants, etc.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dat is manifest onjuist. De Belgische friterie is geen Amerikaans exportproduct, en met een hamburger an sich hoeft niets mis te zijn. Niet dat ik daarmee zeg dat de moderne friterie een waardige uiting is van onze voorliefde voor gefrituurd eten. McDonald's is echter meer dan louter wat gefrituurd eten op goedkope wijze bereid. Het is een cultuur, een politiek, een buitenlands bedrijf dat in het thuisland de voedingssector industrialiseerde en ook hier de kleine ondernemingen wil wegconcurreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |