Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2004, 12:06   #1
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard Marokkaanse meisjes vrijuit na oplichten bank

Meisjes vrijuit na oplichten bank
Bron: Nu.nl, 27 september 2004

AMSTERDAM - Twee Marokkaanse meisjes met een vakantiebaantje bij een bank in Utrecht hebben voor duizenden euro's gefraudeerd met de telefoonrekening van hun werkgever. Justitie heeft echter aangegeven dat de meisjes vrijuit gaan omdat justitie geen prioriteit geeft aan dit soort zaken, aldus De Telegraaf.

De twee hadden een baantje als cateringmedewerkster bij de Utrechtse bank. Ze hadden de keuken als een soort belhuis ingericht, van waaruit ze mensen tegen betaling naar Marokko lieten bellen. De telefoonkosten voor de bank liepen zo op tot zo'n zevenduizend euro per week.

De politie wilde aanvankelijk niet eens aangifte opnemen van de bank. De rechtbank oordeelde na protest van de gedupeerde dat het Openbaar Ministerie terecht geen vervolging had ingesteld. Advocaat Bernard Tomlow van de bank is furieus: "Bij te hard rijden wordt je rijbevoegdheid afgenomen, licht je een bank op dan doet het OM niets."

___

Ook in Nederland zijn de meeste juristen (extreem-)linkse criminelen-knuffelaars. Echter: normale burgers die 5 kilometer te hard rijden of 'discrimineren' willen Officieren van Justitie over het algemeen wél vervolgen. Ze stellen hun eigen (extreem-)linkse prioriteiten.....

Laatst gewijzigd door Rechtsliberaal : 27 september 2004 om 12:06.
Rechtsliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 13:42   #2
Dragonbuddha
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ook in Nederland zijn de meeste juristen (extreem-)linkse criminelen-knuffelaars. Echter: normale burgers die 5 kilometer te hard rijden of 'discrimineren' willen Officieren van Justitie over het algemeen wél vervolgen. Ze stellen hun eigen (extreem-)linkse prioriteiten.....
Het niet zozeer dat de Officiers (extreem-) links of rechts zijn; het is meer dat als justitie niet het idee heeft dat ze er zelf beter van wordt, het niet interessant is.
Volgens mij wordt het tijd om justitie eens aan te klagen op grond van nalatigheid of zoiets.
Dragonbuddha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 13:46   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's in Nederland net hetzelfde als hier.
Flitsen en boetes uitschrijven is snelle cash.Dus een taak bij voorkeur uit te voeren.
Maar echte misdadigers zijn te gevaarlijk om achterna te gaan.
En betrapte allochtonen geven alleen maar gezeik. Eerst met hunzelf, dan met de berg vriendjes, en dan met elke linkse organisatie die aan allochtonenknuffelen verslaafd is.
Oud 27 september 2004, 15:02   #4
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

De vraag is eigenlijk: hoe is het mogelijk dat externe mensen binnen in een bank geraken, puur om te bellen?

Misschien is de zaak geseponeerd omdat de bank zich plots ook die vraag stelde?
Oud 27 september 2004, 15:08   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

VlaamseBelg.
Het is helemaal niet zo moeilijk om ergens binnen te geraken, als iemand de (achter)deur opendoet.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 september 2004 om 15:09.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 15:11   #6
Dragonbuddha
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
De vraag is eigenlijk: hoe is het mogelijk dat externe mensen binnen in een bank geraken, puur om te bellen?

Misschien is de zaak geseponeerd omdat de bank zich plots ook die vraag stelde?
we hebben het hier niet over een gewoon bank-filiaal, maar een van de grotere kantoren. Mijn eigen ervaring is dat het heel erg simpel is om bij grote bedrijven binnen te lopen en er is niemand die zich afvraagt wat jij daar eigenlijk te zoeken hebt.
Oud 27 september 2004, 15:57   #7
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Toch, het blijft een bank. Ik werk nu als consultant bij een pharma-bedrijf, en ik kan je verzekeren dat hier zelfs geen zuchtje wind binnengeraakt zonder badge. En ik zit hier ook niet in de fabriek, maar in een gewoon kantoorgebouw.

Ik ben al in bankkantoren geweest ook, en hetzelfde verhaal daar. Mijn broer werkt in de veiligheid en hij vertelde me dat verhaal om aan te tonen dat sommige bedrijven echt wel onveilig zijn.
Oud 27 september 2004, 16:04   #8
Dragonbuddha
Vreemdeling

Standaard

Ik heb zelf mijn eigen IT-bedrijf, en kom regelmatig bij grote bedrijven langs. En niemand die mij vraagt wat ik daar te zoeken heb.
Natuurlijk zijn er ook bedrijven die het wel goed voor elkaar hebben, en zijn ze bij de bank waar het hier om gaat heel erg dom geweest, maar ja, dat is een cultuur die ze zelf creëren. Als ik als werknemer van een groot bedrijf voor mijn baan moet vrezen omdat ik er bij de volgende reorganisatie misschien wel uit vlieg, ondanks 15 jaar trouwe dienst, wat zou ik mij dan druk maken dat al die mensen hier steeds in en uitlopen.
Oud 27 september 2004, 17:38   #9
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Meisjes vrijuit na oplichten bank
Bron: Nu.nl, 27 september 2004

AMSTERDAM - Twee Marokkaanse meisjes met een vakantiebaantje bij een bank in Utrecht hebben voor duizenden euro's gefraudeerd met de telefoonrekening van hun werkgever. Justitie heeft echter aangegeven dat de meisjes vrijuit gaan omdat justitie geen prioriteit geeft aan dit soort zaken, aldus De Telegraaf.

De twee hadden een baantje als cateringmedewerkster bij de Utrechtse bank. Ze hadden de keuken als een soort belhuis ingericht, van waaruit ze mensen tegen betaling naar Marokko lieten bellen. De telefoonkosten voor de bank liepen zo op tot zo'n zevenduizend euro per week.

De politie wilde aanvankelijk niet eens aangifte opnemen van de bank. De rechtbank oordeelde na protest van de gedupeerde dat het Openbaar Ministerie terecht geen vervolging had ingesteld. Advocaat Bernard Tomlow van de bank is furieus: "Bij te hard rijden wordt je rijbevoegdheid afgenomen, licht je een bank op dan doet het OM niets."

___

Ze kunnen misschien beter de bankdirecteur aanklagen wegens racisme..., dat zal wel prioritair behandeld worden...

Laatst gewijzigd door Beagle : 27 september 2004 om 17:39.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be