Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2014, 18:24   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Meerdere clubs op één voetbalveld (dit gaat niet over sport).

Dit gaat niet over sport, sport interesseert me niet.

Veel gemeentes zitten op hun financieel tandvlees. Ze hebben allerlei taken op zich genomen die eigenlijk geen taak is van de overheid of waar ze met minder middelen een beter resultaat kunnen halen. Eén van zo'n zaken zijn de voetbalvelden met de hele accommodatie er rond.

Ieder gehuchtje moet zijn eigen plein hebben.
Veel clubs hadden in het verleden voldoende vrijwilligers om alles te onderhouden en om het één en ander te organiseren om alles betaald te krijgen. De gemeentes stelden grond en soms ook de accommodatie ter beschikking.

Tegenwoordig moet iedere club het doen met steeds minder supporters (minder inkomen) en minder vrijwilligers.

Volgens mij moeten clubs de stap durven zetten naar verregaande samenwerking. Waarom kunnen twee clubs niet samen één accommodatie gebruiken? Het onderhoud van de pleinen zou veel minder zijn, de kantine kan ieder weekend de volle bak draaien, de verwarmingskosten kunnen daarbij ook nog ferm slinken.
Kortom tal van voordelen voor de club maar ook voor de gemeente. Het ene plein kan ergens anders voor gebruikt worden of zelfs verkocht worden. Het onderhoud van het gebouw, dat in sommige gemeentes ten laste is van de overheid, kan met de helft van de middelen.

Is er iemand die clubs kent die dit ingevoerd hebben?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 augustus 2014 om 18:24.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 18:26   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Zit uw gemeente krap bij kas, reservespeler?
En probeert ge hier wat ideeën op te doen om de voetbalclubs financieel droog te leggen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 augustus 2014 om 18:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 18:43   #3
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Ik erger mij ook aan de torenhoge subsidies,subsidies die dan nog grotendeels (mis)bruikt worden om allerlei premies uit te delen aan omhooggevallen wannabe vedetten uit elvendertigste proviciale.25 jaar geleden viel ik bijna omver toen ik hoorde dat de 18-jarige zoon van een verre kennis 35.000 frank per maand kreeg om in 3e nationale te voetballen.Sorry maar daarvoor dient belastingsgeld echt niet gebruikt te worden.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 18:44   #4
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Veel gemeentes zitten op hun financieel tandvlees. Ze hebben allerlei taken op zich genomen die eigenlijk geen taak is van de overheid of waar ze met minder middelen een beter resultaat kunnen halen. Eén van zo'n zaken zijn de voetbalvelden met de hele accommodatie er rond.

Veel clubs hadden in het verleden voldoende vrijwilligers om alles te onderhouden en om het één en ander te organiseren om alles betaald te krijgen. De gemeentes stelden grond en soms ook de accommodatie ter beschikking.

Tegenwoordig moet iedere club het doen met steeds minder supporters (minder inkomen) en minder vrijwilligers.

Volgens mij moeten clubs de stap durven zetten naar verregaande samenwerking. Waarom kunnen twee clubs niet samen één accommodatie gebruiken? Het onderhoud van de pleinen zou veel minder zijn, de kantine kan ieder weekend de volle bak draaien, de verwarmingskosten kunnen daarbij ook nog ferm slinken.
Kortom tal van voordelen voor de club maar ook voor de gemeente. Het ene plein kan ergens anders voor gebruikt worden of zelfs verkocht worden. Het onderhoud van het gebouw, dat in sommige gemeentes ten laste is van de overheid, kan met de helft van de middelen.

In ons boerengat hebben we ook een voetbalclub die haar financiën goed op orde heeft en een goede professionele jeugdopleiding aanbiedt.
Elke dag worden die terreinen gebruikt om te trainen. In het weekend om op te spelen. Het zijn er ook maar 3 + 2 voor de kleinsten.
Onmogelijk dat dit zou kunnen gecombineerd worden met een tweede club.
De allerkleinsten spelen 5 tegen 5. Binnenkort 2 tegen 2.

Maar er zullen zeker wel accommodaties zijn die gedeeld worden wanneer die clubs slechts bestaan uit 1 of enkele ploegen.
Oud 26 augustus 2014, 18:48   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zit uw gemeente krap bij kas, reservespeler?
En probeert ge hier wat ideeën op te doen om de voetbalclubs financieel droog te leggen?
Hoe leg je een voetbalclub financieel droog door samenwerking of door gebruik te maken van dezelfde accommodatie?

Ik kijk gewoon om me heen en ik zie dat kleine clubs het heel moeilijk hebben. Tegelijkertijd zie ik dat er om de andere week de kantine en de kleedkamers in de voormiddag opgewarmd worden en dat er in de namiddag niet gespeeld wordt (eerste ploeg op verplaatsing en jeugd speelt in de voormiddag).
Waarom zoveel energie steken in twee volledige accommodaties terwijl het met één ook kan?

Onze gemeente heeft het inderdaad ook moeilijk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 19:18   #6
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik erger mij ook aan de torenhoge subsidies,subsidies die dan nog grotendeels (mis)bruikt worden om allerlei premies uit te delen aan omhooggevallen wannabe vedetten uit elvendertigste proviciale.25 jaar geleden viel ik bijna omver toen ik hoorde dat de 18-jarige zoon van een verre kennis 35.000 frank per maand kreeg om in 3e nationale te voetballen.Sorry maar daarvoor dient belastingsgeld echt niet gebruikt te worden.
Da's de reden dat ik met voetballen ben gestopt. Door dat geldgedoe was dat op den duur geen voetbalsport meer maar een benenstamperij tot en met..... Nu interesseert die voetbal mij geen fluit meer.....
Wat 't onderwerp betreft.....lijkt me maar logisch, maar ja, logica en sport/gemeentepolitiek
Oud 26 augustus 2014, 19:25   #7
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Da's de reden dat ik met voetballen ben gestopt. Door dat geldgedoe was dat op den duur geen voetbalsport meer maar een benenstamperij tot en met.....
Een collega vertelde mij ooit zwelgend van trots dat zijn zoon mee had mogen doen met reserven van een 1 ste provinciale-team,in de laatste minuut had hij er ene van het veld gestampt.Reden? Tja 20 euro premie was er te verdienen als ze wonnen,daarvoor moogt ge toch al eens iemand omver stampen hee.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 08:36   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een goed gemeentebestuur onder leiding van een goede burgemeester, regelt al zo'n dingen in het algemeen belang.

Kiest dus maar lekker voort met uw zuilgebonden lokale politiekers ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:16   #9
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op 't Kiel hebben ze dat eens geprobeerd
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:23   #10
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Op zich geen slecht idee en dit wordt sporadisch toegepast, het grootste probleem zijn de inkomsten via sponsering en cafetaria. Dit kan men moeilijk delen. De enige clubs die momenteel een voetbalveld delen zijn meestal caféploegen. Die hebben geen last van zulke inkomsten verlies.
Oud 27 augustus 2014, 13:24   #11
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ze. Zullen noodgedwongen moeten samenwerken als er geen geld meer is.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 22:26   #12
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:

zwek.be en kfcnijlen.be delen accomodaties
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be