Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe lossen we het pedofielenprobleem op?
Niets, dat is een geaardheid. Freiheit für alle! 0 0%
afhankelijk van de ernst enkele maanden tot enkele jaren cel (+- zoals nu) 1 10,00%
zij zijn psychisch ziek en moeten verzorgd winnen in een psychiatrisch centrum 7 70,00%
Levenslang cel 0 0%
Gevierendeeld worden 1 10,00%
Opgehangen worden op het stads- of dorpsplein 0 0%
Vuurpeleton 0 0%
Doodstraf met een injectienaald 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 09:02   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Hoe lossen we het pedofielenprobleem op?

Bs'd

Wat moet er met pedofielen gebeuren?

Op sociale media merk ik daar vaak discussie over wanneer zo'n geval in het nieuws komt. Ik heb de indruk dat de meerderheid van de Vlamen voor de invoering van de doodstraf hierop is. Dus laten we daar eens een poll over openen!

Voor mij is een pedofiel een misdadiger, die zijn slachtoffers vaak tot levenslange problemen leidt, en dus minstens zelfs levenslang dient te krijgen. Echter verkies ik de doodstraf want dat is goedkoper. Ik ben er ook van overtuigd dat een zware straf veel zal helpen om de statistieken omlaag te brengen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:10   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zieke mensen een spuitje geven. Uw idiote profielfoto is niet echt een verrassing te noemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:23   #3
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

U hebt een punt... Indien u het hebt over kinderverkrachters.
Dat zijn niet altijd pedofielen trouwens. Het zijn ook al eens sadisten of andere gestoorden. Daarom zelfs niet eens ontoerekeningsvatbaar.

Voor pedofielen die problemen hebben om hun afwijking onder controle te houden zou er opvang moeten zijn. Voor pedofielen die dit echt niet kunnen, ook al maakten zij nog geen slachtoffers, zouden er gesloten centra moeten zijn. Omdat ook toekomstige slachtoffers recht hebben op bescherming. Dat hoeven geen gevangenissen te zijn. Maar wel zo strikt dat deze mensen enkel nog 'buiten' kunnen onder constante bewaking. En dan bedoel ik geen enkelbandje of een controlebezoek om de twee weken...

Maar het gaat wel om zieke mensen dus, in die gesloten centra, zouden die mensen volledig vrij moeten zijn. Een soort 'boystown' voor pedofielen. Eventueel met de mogelijkheid om met een gezin in een aparte leeféénheid te wonen. Eventuele gezinsleden kunnen dan vrij die inrichting betreden en verlaten.
En aan die (zieke) mensen kan dan al de zorg besteed worden die zij in een moderne beschaving verdienen.

Hun probleem is het hunne maar hoe wij dit probleem als gemeenschap aanpakken is het onze...

Indien u nu een draad over kinderverkrachters zou openen zou ik opteren hen te laten kiezen tussen effectieve levenslange opsluiting of een spuitje... NA het uitzitten van hun straf...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:38   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet eerst bepalen wat pedofiel is en pas daarna kan je gaan bepalen wat er met daders moet gebeuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:56   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Pedofilie is voor mij geen ziekte. Eerder een gebrek aan normen, waarden, ethiek, verantwoordelijkheidsgevoel...... Ik bespring ook niet elke vrouw die me zou kunnen opwinden.
Kinderverkrachters mogen bijgevolg ook voor mijn part gerecycleerd worden. Schenk hun organen maar aan kinderen die er nood aan hebben om te overleven. Op die manier kunnen ze nog denken dat ze na hun dood 7/7 en 24/24 in kinderen zitten....wie weet is dat voor een pedofiel niet de ultieme kick.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:58   #6
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet eerst bepalen wat pedofiel is en pas daarna kan je gaan bepalen wat er met daders moet gebeuren.
Bs'd

Is de definitie van pedofiel niet voor iedereen verschillend?

Voor mij is een pedofiel een misdadiger die seksuele handelingen verricht met meisjes jonger dan 14 en jongens jonger dan 16.
Oud 9 juni 2015, 10:06   #7
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Juist daarom is het nuttig om aan te geven waarover je het hebt.

Citaat:
Voor mij is een pedofiel een misdadiger die seksuele handelingen verricht met meisjes jonger dan 14 en jongens jonger dan 16.
Hilarisch onderscheid.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 10:29   #8
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Levenslang onder psychiatrische behandeling en enkelband
Oud 9 juni 2015, 10:44   #9
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dan kan je beter praten over kinderverkrachters of desnoods "praktiserend pedofielen". Zolang wij als maatschappij geen onderscheid maken tussen de drang en de daad blijft het voor pedofielen (hebben de gevoelens) extra moeilijk om hulp te zoeken en daarmee niet te veranderen in kinderverkrachters (verkrachten kinderen, maar dat gaf de naam al wel een beetje weg).

En ja, die gevoelens bestaan, er is met hersenscans aangetoond dat sommige mensen simpelweg de verkeerde relaties leggen. Op schattige kinderen reageren hun hersenen alsof het geile potentiele partners zijn, en omgekeerd.

En dat lijkt me behoorlijk balen, eerlijk gezegd, om dat te hebben. Als die mensen zichzelf moeten opsluiten in een klooster ofzo om niet de fout in te gaan dan is dat onprettig voor hen, maar toch de goede keuze voor de maatschappij als geheel. Als ze zichzelf met wat therapie en misschien een pilletje of twee onder controle kunnen houden, beter. Maar we kunnen die mensen enkel helpen de goede beslissing te maken en de juiste hulp te krijgen als ze kunnen aangeven wat er speelt zonder weggezet te worden als kwaadaardig. Als we dat wel doen weet niemand ervan, tot ze na jaren misbruik een keer betrapt worden.

Het zal voorlopig een taboe blijven, pedofilie, en terecht, maar juist daarom moeten we het niet ook nog eens verergeren.
Oud 9 juni 2015, 10:53   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Wat moet er met pedofielen gebeuren?

Op sociale media merk ik daar vaak discussie over wanneer zo'n geval in het nieuws komt. Ik heb de indruk dat de meerderheid van de Vlamen voor de invoering van de doodstraf hierop is. Dus laten we daar eens een poll over openen!

Voor mij is een pedofiel een misdadiger, die zijn slachtoffers vaak tot levenslange problemen leidt, en dus minstens zelfs levenslang dient te krijgen. Echter verkies ik de doodstraf want dat is goedkoper. Ik ben er ook van overtuigd dat een zware straf veel zal helpen om de statistieken omlaag te brengen.
Opsluiten bij de andere paters en pastoors.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 10:55   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dan kan je beter praten over kinderverkrachters of desnoods "praktiserend pedofielen". Zolang wij als maatschappij geen onderscheid maken tussen de drang en de daad blijft het voor pedofielen (hebben de gevoelens) extra moeilijk om hulp te zoeken en daarmee niet te veranderen in kinderverkrachters (verkrachten kinderen, maar dat gaf de naam al wel een beetje weg).

En ja, die gevoelens bestaan, er is met hersenscans aangetoond dat sommige mensen simpelweg de verkeerde relaties leggen. Op schattige kinderen reageren hun hersenen alsof het geile potentiele partners zijn, en omgekeerd.

En dat lijkt me behoorlijk balen, eerlijk gezegd, om dat te hebben. Als die mensen zichzelf moeten opsluiten in een klooster ofzo om niet de fout in te gaan dan is dat onprettig voor hen, maar toch de goede keuze voor de maatschappij als geheel. Als ze zichzelf met wat therapie en misschien een pilletje of twee onder controle kunnen houden, beter. Maar we kunnen die mensen enkel helpen de goede beslissing te maken en de juiste hulp te krijgen als ze kunnen aangeven wat er speelt zonder weggezet te worden als kwaadaardig. Als we dat wel doen weet niemand ervan, tot ze na jaren misbruik een keer betrapt worden.

Het zal voorlopig een taboe blijven, pedofilie, en terecht, maar juist daarom moeten we het niet ook nog eens verergeren.
Dit! Het is al moeilijk genoeg voor homoseksuelen om uit de kast te komen met hun gevoelens. Wat moet het dan niet zijn voor mensen met pedofiele gevoelens. En het is net zeer belangrijk dat dergelijke mensen daar hulp voor zoeken vooraleer ze dingen doen niet tolereerbaar zijn. Maar goed, als je dan reacties leest als deze van de TS is het niet verwonderlijk dat dergelijke mensen dat verborgen houden tot het barst.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 11:33   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Levenslang onder psychiatrische behandeling en enkelband
Geen geld voor.

Probeer een gratis oplossing te vinden.
Oud 9 juni 2015, 12:01   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom zou een vrouw van 21 jaar een pedofiel zijn als ze sex heeft met een jongen van 15 jaar, die volgende maand 16 word en een man van 21 jaar dat niet zijn als hij sex heeft met een meisje dat gisteren 14 jaar is geworden?
Ik snap jou onderscheid dus niet, je bestempeld die vrouw een pedofiel, terwijl de man met een 14 jarige volgens jou wel kan, terwijl de jongen bijna 2 jaar ouder is dan het meisje.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 12:25   #14
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zou een vrouw van 21 jaar een pedofiel zijn als ze sex heeft met een jongen van 15 jaar, die volgende maand 16 word en een man van 21 jaar dat niet zijn als hij sex heeft met een meisje dat gisteren 14 jaar is geworden?
Ik snap jou onderscheid dus niet, je bestempeld die vrouw een pedofiel, terwijl de man met een 14 jarige volgens jou wel kan, terwijl de jongen bijna 2 jaar ouder is dan het meisje.
Bs'd

Het verschil is dat die 21 jarige vrouw niet kan trouwen met die 15 jarige jongen en die 21 jarige man wel kan trouwen met dat 14 jarig meisje. Daarom is die vrouw een pedofiel, en die man niet.
Oud 9 juni 2015, 12:29   #15
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geen geld voor.

Probeer een gratis oplossing te vinden.
Verplaatsen naar een andere parochie?
Oud 9 juni 2015, 12:31   #16
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Bs'd

Het verschil is dat die 21 jarige vrouw niet kan trouwen met die 15 jarige jongen en die 21 jarige man wel kan trouwen met dat 14 jarig meisje. Daarom is die vrouw een pedofiel, en die man niet.
Als een volwassen man met een meisje van 9 kon trouwen, dan telt de geslachtsgemeenschap die die twee met elkaar hebben niet als een geval van pedoseksualiteit?
Oud 9 juni 2015, 12:35   #17
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als een volwassen man met een meisje van 9 kon trouwen, dan telt de geslachtsgemeenschap die die twee met elkaar hebben niet als een geval van pedoseksualiteit?
Bs'd

Een volwassen man kan niet met een meisje van 9 trouwen. God heeft bepaald dat een vrouw in het huwelijk kan stappen van haar 14de, een man kan dat van zijn 16de.
Oud 9 juni 2015, 12:36   #18
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Opsluiten bij de andere paters en pastoors.
Bs'd

Een typische laag-bij-de-grondse koferse opmerking.
Oud 9 juni 2015, 12:40   #19
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Bs'd

Een volwassen man kan niet met een meisje van 9 trouwen. God heeft bepaald dat een vrouw in het huwelijk kan stappen van haar 14de, een man kan dat van zijn 16de.
De zaak is dat je een verband legt tussen huwelijksleeftijd en pedofilie. Is die koppeling ook door God gemaakt en in welke bijbelpassage dan wel?
Oud 9 juni 2015, 12:43   #20
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De zaak is dat je een verband legt tussen huwelijksleeftijd en pedofilie. Is die koppeling ook door God gemaakt en in welke bijbelpassage dan wel?
Bs'd

Dat is de interpretatie die ik er aan geef.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be