![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan graag een fooi geven aan iemand,
maar zo komen aanbellen om een fooi te "eisen", vindt de Schoof er ook over. Maar wat de Schoof vindt, is niet relevant. Wat de democratische verkozenen er van vinden, dat is wel relevant. En zo vermoedt de Schoof dat de linkse jongens en meisjes, liefst van de vakbonden, de strijd aanbinden tegen hem en hen die hun geliefde Onderlijveke doen bleiten hebben. "Een papierke afgeven met eerst aan te bellen .... ja ja, niet in de brievenbus steken ...." Denken ze misschien dat wij onnozel zijn ? Dat ze maar rap de oplossing nemen die Sint-Niklaas ook al koos !! titel: Politie rukt uit voor ‘bedelende’ vuilnismannen link: http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het zou nogal wat worden als ik mijn klanten om fooien ging vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zou de schoof snappen dat mensen nee kunnen/mogen zeggen? zou de schoof snappen dat het nogal pervers/onnozel/op lange termijn dom is om voor elke kleinigheid boetes en kliklijnen te installeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, ge moet alles op z'n huidige waarde beoordelen. Bedelen hoort daar niet meer bij.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2013 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Vooral ouderen bang zijn om niets te geven? - Dat de vuilnismannen, mensen die niets geven, extra gaan controleren of er niets verkeerd in de zak stekkt? - Dat als iets een traditie is, het een zeer laakbare traditie is! - Dat dee vuilnismensen betaald worden voor hun wek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds. Velen geven een fooi opdat de vuilnismannen wel eens een oogje zouden dichtdoen als de inhoud van de transparante vuilniszak niet zo koosjer zou zijn. Een achterhaalde praktijk binnen de dienstverlening dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of de mannen van ruimtelijke ordening, maar dan alleen in nieuwe verkavelingen ...? Maar daar gaat het in dit draadje niet over ! Het gaat hem er over dat een paar gasten zich niet bij de beslissing van de gemeenteraad kunnen neerleggen, en dan iets foefelen van "we vragen geen fooi, we bellen wel aan, maar we geven enkel een papierken af", èn de Schoof die dan vermoedt dat dit om een georkestreerde actie gaat van de linkse zwijnenvakbond die een paar onnozelaars vooruit stuurt, om met hun actie te pogen de "slechte partij-burgemeester" een kloot af te trekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de mods verplaatsen het waar zij denken dat het beter thuis hoort. Mijn keuze was 'binnenlandse politiek', omdat ik denk dat dit een uitvloeisel is van de richtlijn nummer 1 van Di Rupo 1: de nva moet er aan. Vanuit de sossen in de regering, via partij en vakbonden, zit men daar ernstig werk van te maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 december 2013 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus is het geen maatschappelijk probleem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus verkeerd.
Gans dit forum, alle soepforums inbegrepen, gaan over politiek. De soepforums focussen enkel in op deelaspecten daarvan; waarvan dan wel moet toegegeven worden dat quasi elk item tegelijk binnenlands en buitenlands, actueel, partijpolitiek, communautair en maatschappelijk is. .
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik vind het gewoon onnozel om er een drama van te maken en kliklijnen te installeren. als ze bellen zeg ik nee. da's ni moeilijk hoor maar ik ga ni naar het stad bellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon buiten se stad Antwerpen en hier zijn het privé bedrijven die de huisvuilophalingen doen, deze mensen mogen vanuit hun bedrijf gewoon niet om fooien vragen of zij krijgen hun C4. Ik zie dus het probleem niet dat men mensen de mogelijkheid bied, om klacht te kunnen indienen tegen ambetenaren die de wet overtreden en smeergeld eisen van de burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je boodschap is hoe dan ook, duidelijk: privatiseer de vuilnisophaling. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 december 2013 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vuilnismannen worden goed betaald = 35 verlofdagen, 13de maand, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() staat je zak(ken) er volgende week nog
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme vuilnismannen, het gaat hen elk zo'n 3000€ schelen.
Toen ik bij de Stad werkte moesten er regelmatig mensen van de groendienst gaan helpen bij de vuilkar, omdat er op de vuilkar altijd volk te kort was. Een tekort aan mensen dat bijna het hele jaar duurde, behalve tegen het einde van het jaar, dan moest er niemand meer gaan helpen, al de zieken en afwezigen waren dan miraculeus terug aanwezig op de dienst. De jaarlijkse geldophaling ging altijd zeer gestructureerd in zijn werk, er werd in zakboekjes de lijsten bijgehouden van de mensen die nog niet betaald hadden, waar ze nog eens langs moesten gaan om te ontvangen, maar ook de lijsten van mensen die niet wilden betalen. Die konden dan problemen verwachten als er iets teveel in de vuilzak zat, of een leeg potje yoghurt dat niet in de PMD-zak hoorde, daar werd dan speciaal op gelet, speciaal om die mensen te kloten. En dan zwijgen we nog over de vele adressen waar ze extra betaald worden om de rommel mee te nemen die niet in de vuilbak hoort, een aantal winkels en restaurants die betalen in geld of drank.
![]() |
![]() |