Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2013, 10:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Provocatie vanuit welke hoek, tegen bedelende vuilnismannen ?

Je kan graag een fooi geven aan iemand,
maar zo komen aanbellen om een fooi te "eisen", vindt de Schoof er ook over.

Maar wat de Schoof vindt, is niet relevant.
Wat de democratische verkozenen er van vinden, dat is wel relevant.

En zo vermoedt de Schoof dat de linkse jongens en meisjes, liefst van de vakbonden, de strijd aanbinden tegen hem en hen die hun geliefde Onderlijveke doen bleiten hebben.

"Een papierke afgeven met eerst aan te bellen .... ja ja, niet in de brievenbus steken ...." Denken ze misschien dat wij onnozel zijn ?

Dat ze maar rap de oplossing nemen die Sint-Niklaas ook al koos !!

titel: Politie rukt uit voor ‘bedelende’ vuilnismannen
link: http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws

Citaat:
06:01 Deurne (2100) Drie patrouilles van de Antwerpse politie zijn gisterenavond uitgerukt om vuilnismannen te controleren die aan hun eindejaarsronde bezig waren. In Deurne hadden verscheidene bewoners het noodnummer van de politie gebeld om melding te maken van stadspersoneel dat “fooien vroeg”.

De commotie over het verbod op het vragen van eindejaarsfooien, is nog niet gaan liggen. Begin deze week kondigde het stadsbestuur aan dat er sancties zouden volgen voor personeel dat het verbod zou negeren. Ombudsvrouw Karla Blomme riep inwoners zelfs op om het haar te melden wanneer mensen van de dienst Stadsreiniging voor de deur zouden staan om nieuwjaarsgeld te vragen.

Die oproep is niet in dovemansoren gevallen. Gisterenavond rukte de politie uit nadat bewoners in Deurne naar het noodnummer hadden gebeld. De agenten controleerden drie vuilnismannen die van deur tot deur gingen, maar voorlopig schreven ze geen boetes uit.

De betrokken vuilnismannen vinden niet dat ze iets verkeerds deden. “Wij gaven enkel een briefje af met onze beste wensen. Of de mensen iets geven, beslissen ze zelf.”

Of er vanuit de stad een sanctie komt voor de drie mannen uit Deurne, zoals het stadsbestuur had aangekondigd, is nog niet duidelijk. “Dat mensen de politie bellen, bewijst dat niet iedereen gediend is met het fenomeen”, reageert schepen van Stadsreiniging Philip Heylen (CD&V). “We hebben de politie voor alle duidelijkheid niet de opdracht gegeven om extra op te treden. Op dit moment willen we het fenomeen in kaart brengen. Met die gegevens gaan we bekijken hoe we het probleem volgend jaar kunnen aanpakken.”

DVD/ELBO

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:43   #2
Effect
Minister-President

Standaard

Het zou nogal wat worden als ik mijn klanten om fooien ging vragen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:51   #3
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
maar zo komen aanbellen om een fooi te "eisen", vindt de Schoof er ook over.]
zou de shoof snappen dat het hier om een traditie gaat die al decennia oud is?
zou de schoof snappen dat mensen nee kunnen/mogen zeggen?
zou de schoof snappen dat het nogal pervers/onnozel/op lange termijn dom is om voor elke kleinigheid boetes en kliklijnen te installeren?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:07   #4
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zou de schoof snappen dat het nogal pervers/onnozel/op lange termijn dom is om voor elke kleinigheid boetes en kliklijnen te installeren?
Zou de schoof snappen dat traditie nooit slechte dingen mogen goedpraten? Het is ook traditie om uw vrouw te slaan en heksen te verbranden.

Ik bedoel maar, ge moet alles op z'n huidige waarde beoordelen. Bedelen hoort daar niet meer bij.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2013 om 11:08.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:11   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou 1207 snappen dat:
- Vooral ouderen bang zijn om niets te geven?
- Dat de vuilnismannen, mensen die niets geven, extra gaan controleren of er niets verkeerd in de zak stekkt?
- Dat als iets een traditie is, het een zeer laakbare traditie is!
- Dat dee vuilnismensen betaald worden voor hun wek?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:24   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar zo komen aanbellen om een fooi te "eisen", vindt de Schoof er ook over.

En zo vermoedt de Schoof dat de linkse jongens en meisjes, liefst van de vakbonden, de strijd aanbinden tegen hem en hen die hun geliefde Onderlijveke doen bleiten hebben.

"Een papierke afgeven met eerst aan te bellen .... ja ja, niet in de brievenbus steken ...." Denken ze misschien dat wij onnozel zijn ?

Dat ze maar rap de oplossing nemen die Sint-Niklaas ook al koos !!

titel: Politie rukt uit voor ‘bedelende’ vuilnismannen
link: http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws
Het is jarenlang een traditie dat tijdens de kerstperiode de vuilnismannen komen aanbellen voor een fooi. Ik heb mij daar steeds vragen bij gesteld. Velen geven een fooi enkel uit schrik dat hun vuilniszak niet zou worden opgehaald.

Anderzijds. Velen geven een fooi opdat de vuilnismannen wel eens een oogje zouden dichtdoen als de inhoud van de transparante vuilniszak niet zo koosjer zou zijn.

Een achterhaalde praktijk binnen de dienstverlening dus.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:26   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is jarenlang een traditie dat tijdens de kerstperiode de vuilnismannen komen aanbellen voor een fooi. Ik heb mij daar steeds vragen bij gesteld. Velen geven een fooi enkel uit schrik dat hun vuilniszak niet zou worden opgehaald.

Anderzijds. Velen geven een fooi opdat de vuilnismannen wel eens een oogje zouden dichtdoen als de inhoud van de transparante vuilniszak niet zo koosjer zou zijn.

Een achterhaalde praktijk binnen de dienstverlening dus.
Zo is het!
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:56   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit de openingspost:
Citaat:
Aanvulling: zou 1207 snappen dat het ook not done is dat vb. de flikken de straten zouden afdweilen om een nieuwjaarsfooi ?
Of de mannen van ruimtelijke ordening, maar dan alleen in nieuwe verkavelingen ...?

Maar daar gaat het in dit draadje niet over !

Het gaat hem er over dat een paar gasten zich niet bij de beslissing van de gemeenteraad kunnen neerleggen,
en dan iets foefelen van "we vragen geen fooi, we bellen wel aan, maar we geven enkel een papierken af",
èn de Schoof die dan vermoedt dat dit om een georkestreerde actie gaat van de linkse zwijnenvakbond die een paar onnozelaars vooruit stuurt, om met hun actie te pogen de "slechte partij-burgemeester" een kloot af te trekken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 december 2013, 12:22   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar gaat het in dit draadje niet over !
Het gaat hem er over dat een paar gasten zich niet bij de beslissing van de gemeenteraad kunnen neerleggen.
Schoofzak. Poneer je onderwerp dan in het subforum "regionaal".
Oud 19 december 2013, 12:25   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoofzak. Poneer je onderwerp dan in het subforum "regionaal".
Ik poneer dat waar ik denk dat dat moet geponeerd worden.

En de mods verplaatsen het waar zij denken dat het beter thuis hoort.

Mijn keuze was 'binnenlandse politiek', omdat ik denk dat dit een uitvloeisel is van de richtlijn nummer 1 van Di Rupo 1: de nva moet er aan.
Vanuit de sossen in de regering, via partij en vakbonden, zit men daar ernstig werk van te maken.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 december 2013 om 12:38.
Oud 19 december 2013, 12:48   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn keuze was 'binnenlandse politiek', omdat ik denk dat dit een uitvloeisel is van de richtlijn nummer 1 van Di Rupo 1: de nva moet er aan.
Vanuit de sossen in de regering, via partij en vakbonden, zit men daar ernstig werk van te maken.

.
dus is het geen maatschappelijk probleem
Oud 19 december 2013, 13:47   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus is het geen maatschappelijk probleem
Dus verkeerd.

Gans dit forum, alle soepforums inbegrepen, gaan over politiek.
De soepforums focussen enkel in op deelaspecten daarvan; waarvan dan wel moet toegegeven worden dat quasi elk item tegelijk binnenlands en buitenlands, actueel, partijpolitiek, communautair en maatschappelijk is.

.

Oud 19 december 2013, 14:40   #13
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
- Dat de vuilnismannen, mensen die niets geven, extra gaan controleren of er niets verkeerd in de zak stekkt?
Ik heb nog nooit vuilnismannen in vuilzakken zien snollen
ik vind het gewoon onnozel om er een drama van te maken en kliklijnen te installeren.

als ze bellen zeg ik nee. da's ni moeilijk hoor
maar ik ga ni naar het stad bellen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 14:49   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus verkeerd.

Gans dit forum, alle soepforums inbegrepen, gaan over politiek.
De soepforums focussen enkel in op deelaspecten daarvan; waarvan dan wel moet toegegeven worden dat quasi elk item tegelijk binnenlands en buitenlands, actueel, partijpolitiek, communautair en maatschappelijk is.

.
Schoofzak. Ik heb mijn redenen om binnen dit "politiek forum" niet politiek in de clinch te gaan. Ik ben volwassen genoeg om zelf een mening te vormen. Daar heb ik geen Bart De wevers of Astrids in Wonderland voor nodig.
Oud 19 december 2013, 14:55   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind het gewoon onnozel om er een drama van te maken en kliklijnen te installeren.

In Antwerpen zijn de vuilkarmannen, ambetnaren, en ambtenaren mogen geen fooien aannemen. Zij mogen er dus zeker niet voor aanbellen en om fooien vragen.

Ik woon buiten se stad Antwerpen en hier zijn het privé bedrijven die de huisvuilophalingen doen, deze mensen mogen vanuit hun bedrijf gewoon niet om fooien vragen of zij krijgen hun C4.

Ik zie dus het probleem niet dat men mensen de mogelijkheid bied, om klacht te kunnen indienen tegen ambetenaren die de wet overtreden en smeergeld eisen van de burger.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 14:59   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In Antwerpen zijn de vuilkarmannen, ambetnaren, en ambtenaren mogen geen fooien aannemen. Zij mogen er dus zeker niet voor aanbellen en om fooien vragen.

Ik woon buiten se stad Antwerpen en hier zijn het privé bedrijven die de huisvuilophalingen doen, deze mensen mogen vanuit hun bedrijf gewoon niet om fooien vragen of zij krijgen hun C4.

Ik zie dus het probleem niet dat men mensen de mogelijkheid bied, om klacht te kunnen indienen tegen ambetenaren die de wet overtreden en smeergeld eisen van de burger.
Jantje. Heb je gedronken of zo ?

Je boodschap is hoe dan ook, duidelijk: privatiseer de vuilnisophaling.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 december 2013 om 15:01.
Oud 19 december 2013, 15:10   #17
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
AFGEDWONGEN "traditie" : mensen die niet betaalden bleef hun vuilnis staan.

Vuilnismannen worden goed betaald = 35 verlofdagen, 13de maand, ...
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 15:11   #18
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Jantje. Heb je gedronken of zo ?

Je boodschap is hoe dan ook, duidelijk: privatiseer de vuilnisophaling.
Ik lees iets anders : ze worden goed betaald, doe je werk en kom niet bedelen
Oud 19 december 2013, 15:12   #19
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:

staat je zak(ken) er volgende week nog
Oud 19 december 2013, 15:14   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Arme vuilnismannen, het gaat hen elk zo'n 3000€ schelen.

Toen ik bij de Stad werkte moesten er regelmatig mensen van de groendienst gaan helpen bij de vuilkar, omdat er op de vuilkar altijd volk te kort was.
Een tekort aan mensen dat bijna het hele jaar duurde, behalve tegen het einde van het jaar, dan moest er niemand meer gaan helpen, al de zieken en afwezigen waren dan miraculeus terug aanwezig op de dienst.

De jaarlijkse geldophaling ging altijd zeer gestructureerd in zijn werk, er werd in zakboekjes de lijsten bijgehouden van de mensen die nog niet betaald hadden, waar ze nog eens langs moesten gaan om te ontvangen, maar ook de lijsten van mensen die niet wilden betalen. Die konden dan problemen verwachten als er iets teveel in de vuilzak zat, of een leeg potje yoghurt dat niet in de PMD-zak hoorde, daar werd dan speciaal op gelet, speciaal om die mensen te kloten.

En dan zwijgen we nog over de vele adressen waar ze extra betaald worden om de rommel mee te nemen die niet in de vuilbak hoort, een aantal winkels en restaurants die betalen in geld of drank.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be