Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2014, 23:19   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Verloren gelopen...

Vanavond verloren gelopen en onverwachts een lezing mogen bijwonen over onze pensioenen.

Veel nieuws viel er niet te rapen, gelukkig was er aansluitend een vragenuurtje.

De tweede vraag was al prijs:
"Waren er bij het opstellen van deze richtlijnen m.b.t. onze toekomstige pensioenen ook arbeiders, bedienden en of zelfstandigen aanwezig?"

Antwoord: " Hue... neen, de werkgroep bestond uit 12 academici - allen ambtenaren."

Derde vraagsteller:
"Waarom is pensioen nog steeds afhankelijk van loonschaal en loopbaan? Kinderbijslag is bijvoorbeeld voor iedereen hetzelfde - waarom kan dit niet worden doorgevoerd bij onze pensioenen?

Antwoord: "Dit zou onbetaalbaar zijn" (lees...we kunnen niet aan iedereen een ambtenaren pensioen uitbetalen)
De spreker gaat verder... "In het buitenland (Nederland) bestaat een superieur stelsel maar dat hier heeft men nagelaten om dit op tijd in voege te laten treden. We moeten dus verder op de slechte weg die we zijn ingeslagen, het is veel te laat (50 jaar om precies te zijn) om dit te veranderen."

Vierde vraagsteller:

Zijn we eigenlijk middel en doel niet aan het verwisselen? Eigenlijk moeten we inzetten op productie waar vervolgens extra banen mee worden gecreëerd.
Vandaag zien we dat de overheid volop goochelt met extra banen die helemaal niets te maken hebben met een hogere productie en/of hogere export.
Banen scheppen is het doel geworden ipv produceren van goederen.
Denk je dat deze aanpak een oplossing voor onze pensioenkassen kan betekenen?

Antwoord:" Bedankt voor jullie aanwezigheid en we nodigen de deelnemers uit om een drankje te nuttigen op het eerste verdiep."
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Verlorengelopen.JPG‎
Bekeken: 101
Grootte:  49,4 KB
ID: 95679  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 18:20   #2
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Het komt allemaal in orde. 't Geld zal wel naar beneden druppelen van de hoge pensioenen van de politici.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:07   #3
Lance
Banneling

Standaard

De academici gaan het allemaal oplossen. Degenen die veel denken, maar weinig doen. Velen onder hen die de basis compleet uit het oog zijn verloren en het niet eens beseffen.
Elke weldenkende mens kan zien dat de productie de ruggengraat zou moeten zijn van een economie en dat al de andere sectoren ten dienste zouden moeten staan hiervan. Wat zie je echter? Miljoenen mensen die afstuderen, maar eigenlijk niets kunnen/produceren.

Mijn zus studeerde af in de richting Handelswetenschappen. Na haar studie vroeg ik haar: "En zusje, vertel mij nu eens wat ge nu eigenlijk kunt?" Haar antwoord: "Euhm, eigenlijk niet veel bijzonder, enkel mooie woorden en schema's gebruiken die ondersteuning bieden".
Maar mensen, even voor de duidelijkheid: zonder productie wordt de dienstensector overbodig!

Mensen/fabrieken die iets produceren moet terug de hoofdzaak worden van onze economie, anders zal heel ons huidig kunstmatig systeem in elkaar zakken als een kaartenhuisje. Het is enkel een kwestie van tijd.

Johan Daelemans snapt dit en ik durf wedden dat hij geen academicus is.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 16:48   #4
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Johan Daelemans snapt dit en ik durf wedden dat hij geen academicus is.
Ik ben lang niet de enige ben die dit snapt, alleen wordt er liever de andere kant uit gekeken.
Wat zijn wij, mensen uit de technische wereld eigenlijk waard? Ik ken masters uit de IT die een lager maandinkomen hebben dan een gepensioneerde leraar Nederlands.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
ik durf wedden dat hij geen academicus is.
Neen, zeker niet. Afgestudeerd als A2-erke autotechnieken (1983).
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be