![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik iedereen betrokken zien. Ik ben rondom mij mijn realiteit gaan aftasten, en ik bots op muren. Ik hoop dat iedere lezer zich erbij betrekt zodat we hieruit samen een consensus kunnen bekomen. Lang heb ik getwijfeld of ik dit in GEL zou plaatsen of bij onze samenleving. Wel ik heb onze samenleving gekozen omdat ik dit langs de ernstige kant wil benaderen. Graag uw aandacht dus.
We leven in en democratie waar we eigenlijk beschaamd op moeten zijn. We brengen democratie naar de wereld op ondemocratische manieren en slaan hierbij steeds meer uit de zak van onze mede burger om zaken te doen in andere landen. Mag ik die zaken ook abrupt oorlog noemen? Wie zijn hier de terroristen werkelijk? Is het enkel Hezbollah? Is het enkel ISIS? Hoe omschrijven wij een dictatuur? Een terrorist? Ik maak het liever voor mezelf uit dan beïnvloede beelden vanuit de media, waar ze uren film kunnen samendrukken in 2 seconde opnames. Hoe de holocaust ons geweten sust voor de Palestijnse bezetting maar de holocaust van 6x meer mensen in Rusland pertinent genegeerd wordt. 99% zei NEEN tegen de oorlog in Irak, 1% kan gaan en democratie brengen in naam van mensen die voor 99% NEEN zeiden? Nu zitten we met een ISIS aan ons been en zullen de nieuwe migranten onze mensenrechten verbonden aan het sociaal systeem tegelijk met ons mee opslorpen. Hoe wel bedacht allemaal, je moet het ze geven. Wat gebeurt er met onze wereld? Wie draait hem? Waar gaat het geld naartoe? Zijn dit geen belangrijke vragen? Ben ik dan geen onderdeel van deze wereld? Vindt U oprecht dat ik moet stoppen met deze vragen stellen (na mijn werkuren)? En apatisch uniform moet meelopen om te zien hoe 1% buiten de democratie treedt en de hele wereld uit context trekt. Ik merk op dat Amerikanen AL hun congresleden eruit willen, ze willen HEEL HUN SYSTEEM gezuiverd van corruptie en krachtige elites op de achtergrond met sterke netwerken in allerlei zaken. Dit nieuws bereikt Europa niet, maar we hebben youtube! Wat zegt Europa? Rusland is nu niet bepaald de oplossing, hun visie op mensenrechten zou mijn wezen niet sieren. Kunnen wij niet simpelweg transparantie vragen met een vredesteken in Brussel namens geheel Europa? WEG MET DICTATORS, de mensen zelf laten uitmaken wie dictators zijn en wie niet door een transparante democratie te handhaven. Als 99% NEEN zegt, moet het ook NEEN zijn. Waarom slikt U het? En als ik U de hand geef, gaat ge ze grijpen of mij veroordelen? En zoja, waarvoor? Ik zoek een vaderlandliefde in de hele wereld. Maar wij worden geleid door apatische wezens die er de afgelopen honderdtal jaren alleen maar zelf beter op geworden zijn, en helaas zie ik de mensheid in meer en meer conflict komen. De waarheid is onthuld, de sluier is gevallen. Het is tijd dat de mensen die vandaag een naam hebben, berecht worden voor hun daden en de gijzeling van ons mensheid. Waarom negeren ze "het duidelijke" in de media en draaien ze toch verder de show waar steeds meer mensen voor op straat komen en STOP naartoe roepen? Stop the insanity. This is our world too. Laatst gewijzigd door Peche : 16 augustus 2014 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Eikkés, Mn rechten geschonden, meer uit de zak geslagen dan normaal.
Pffff. Slachtofferrol aan 100 int uur. Je lijkt wel een moslim. Klagen,zagen, hulpbehoevend. Links vullen en rechts lullen. F U en je broeders 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En daar wil ik een bijsluitende documentaire aan toevoegen:
https://www.youtube.com/watch?v=fQBPWv11izc Vlaams Realist is het perfecte voorbeeld van iemand die al volledig mind controlled is. Laatst gewijzigd door Peche : 16 augustus 2014 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een revolutie zoals in 1789 zou indeed niet mis zijn ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Misschien geen revolutie? Gewoon transparantie?
Dat is toch echt niet veel gevraagd? Waar gaat het geld naartoe? Als men een agenda transparant op de tafel legt en de meerderheid zegt neen, is dat ook neen. Stel ISIS pleegt een aanslag in ons land, en ons land zegt neen wij houden onze troepen liever thuis, maar 1% duwt regels in alle kanten zodat de zonen van die 99% toch naar de oorlog vertrekt. Is dat dan een democratisch agenda of een dictatuur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik ben bereid daarvoor alle deuren plat te lopen.
Maar ik heb hulp nodig bembem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amerikanen hebben geen zotte islammers gecréeerd , die waren al zot, en die doen nu gewoon wat er in de koran staat. De volgers van" de koran" zijn net even knettergek als de volgers van "mein kampf" Er bestaan evenveel gematigde moslims als er gematigde SSers bestonden. Alhoewel SSers geen vrouwen en kinderen als sexslaven verkochten. Dus wie is er erger ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het bewust uit GEL gehouden. Laten we de zaken bekijken zoals ze zijn. Niemand wou de oorlog in Irak. Het conflict is nooit zo erg geweest tot enkelingen met hun stukje in het kamp van de arabieren gingen duwen. Ik vraag mij niet af wie erger is, ik vraag mij af wat wij kunnen doen. Ze zeggen, we moeten bij onszelf beginnen. Awel, wat kan ik en gij doen opdat er geen geld meer naar oorlog vloeit? Wat kan ik en gij doen behalve op straat komen want dat helpt niet meer als we NEEN stemmen en toch telkens een JA krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze wereld lijkt op Game of Thrones. In de voorgrond slepen De Starks, de Tyrrels, de Lannisters en de Baratheons het voetvolk mee in hun strijd om de troon, terwijl in het Oosten een troonpretendent met vuur steden bestormt; maar de echte macht ligt niet bij die families, ze staan allemaal in de schaduw van de Iron Bank.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
probleem is dat dit niet evident is, zij besturen ons (de EU) vanop afstand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Geen boycot, die mensen steunen?
Het is niet enkel de USA he. Maar daar is het het meest zichtbaar en is het voor de mensen reeds duidelijk. Republiek of democraat, it doesn't matter. How they make the news: https://www.youtube.com/watch?v=-Hx_4mBZBjk Luistert goed naar de mensen, en niet de mensen die de journaliste eruit trekt, maar de mensen die zich komen opdringen. Vanaf 2 minuten, zie hoe die journaliste er de spot drijft met die mensen tot ze gewoon niet meer terug kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk staan ze als allen in de schaduw van geld, macht en controle. Vooral die controle. Ze zullen er alles aan doen die macht nooit af te geven, hoe democratisch we ze er ook uit zullen stemmen. Hoe overstijgen? Laatst gewijzigd door Peche : 16 augustus 2014 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er is een periode geweest dat de leiders van de wereld (van toen) spraken van de nieuwe wereld orde: een orde van internationaal recht. Dit bleef maar duren tot men Irak2 ontketende buiten het internationale recht om. Sindsdien is de gedachte bij veel landen: wat is het nut van recht als de sterkste hun laars eraan lappen... Als je daar iets wil aan doen zal meer nodig zijn dan aan de barricades staan: Sticht een beweging met als einddoel een nieuwe internationale politieke groep. Start klein en breng mensen samen die je visie delen. Organiseer spreekbeurten, richt een politieke vleugel in, een denktank en maak verder mensen bewust. En hou aub geen ludieke acties, dat maakt enkel het beoogde doel belachelijk. Of je houdt een actie, of je doet niets. Acties kunnen ook zijn om verklaring af te leggen, een krant in te richten,... Even witte vlaggen waaien zal oorlog niet uit te straten helpen. De mensen zouden intussen al moeten door hebben dat niet de politici, maar zijzelf aan de basis van verandering liggen. Daar wil ik gerust deel van zijn... Al duurt het jaren tot er kritische massa is, het is het doel waard.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er loopt veel mis in de wereld, daar ga ik mee akkoord. Ik ga niet akkoord dat de verdeling 1/99 is. Tussen de ja (wit) en de nee (zwart) zijn onnoemelijk veel grijstinten. Hoe meer mensen, hoe meer meningen (tinten). Mensen willen doorgaans geen oorlog dat klopt. Mensen willen echter wel liever niet samenwonen met (zwarten, witten, gelovigen, ongelovigen, ....) Soms is die afkeer voor de ander zo groot dat er dan toch oorlog van komt, oorlog als ultiem argument om te bepalen wie gelijk heeft (de sterkste dus – wet van de jungle – op dat niveau zitten we dus nog steeds). Misschien verandert het ooit nog wel. Intussen lijkt het me niet onwijs om rekening te houden met de aard van het beestje. Als het er op aan komt zijn we niet beter dan de eerste beste baviaan die vecht voor de beste banaan. Alleen zijn we jammer genoeg met een stuk meer (dan de bavianen). Zodanig veel dat als er geen twistpunten zouden zijn we ze wel zouden uitvinden. De hoofdreden achter alles wat fout loopt zijn onze aantallen, zolang we daar niets (vb geboortebeperking stimuleren) aan doen blijft het dweilen met de kraan open en zal er hoe langer hoe meer fout beginnen lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Indien alles via stemmen zou verlopen, dan zou je wat meemaken. En wel om verscheidene redenen waarvan twee belangrijke zijn:
1. Een antwoord hangt vaak af van hoe je de vraag stelt en wat de mogelijke antwoorden zijn. 2. Een volk als geheel nooit gemiddeld even veel weet over de situatie als 1 of meerdere individuen. Indien mensen niet vertegenwoordigt zouden worden door mensen die moeilijke maar geinformeerde beslissingen durven nemen, dan krijg je simpelweg een falend systeem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ISIS hier een aanslag pleegt, vergelijkbaar met 9/11, dan vind ik dat daar zeker een vergelding tegenover moet staan of gaan wij in de toekomst iedere keer als idioten zoals ISIS of Al Qaeda aanslagen plegen braafjes knikken en zeggen : ocharme die sukkelaars, ze hebben het ook niet gemakkelijk. Komaan zeg!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 augustus 2014 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De hoofdlijn is steeds dat mensen te vaak naar emoties en driften luisteren dan naar gezond verstand en menselijk mededogen. Men prefereert blijkbaar nog steeds oorlog boven geboortecontrole Vele onrechte zijn soms nog eenvoudig weg taboe omwille van naïeve emoties De meesten onder ons zijn primitieve dieren, die denken beschaafd te zijn. Stel eens aan iedereen de vraag: Stel, je bent dokter en kan alle ziektes op aarde genezen, Maar om dat geneesmiddel te maken, moet een onschuldig kind sterven. Kan jij die beslissing nemen? Wat als dat kind je dochter is? Wat als jezelf dat kind zou zijn? Het antwoord maakt het verschil tussen focus op zelf overleven (driften), overleven als familie (emotie) en overleven als maatschappij (denken als beschaving) Zo staan in de Georgia stenen veel waarheden, maar ze worden ontkent, bespot en als duivels aanzien: Ze botsen met de primitieve drang van mensen, soms religieus vertaald.
![]() |