![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet jij dat ?
Neen, gok ik. Met enige zekerheid. Weet jou burgemeester dat al ? Neen, gok ik. Weet de oude federale PS-belastingsregering dit al ? Ja, godverdomme !! Waarom die geheimdoenerij ?? Ik gok dat ik het weet: liever een paar streken uitkiezen met meer nva-burgemeesters. titel: Grote onduidelijkheid bij gemeenten over afkoppelingsplan link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140816_01219157 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mss moeten we de regering inlichten dat onze financiële reactoren niet op volle kracht draaien en als gevolg daarvan zullen er blackouts in de betalingen zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Geen electriciteit? Yes! Dan zal ik misschien eindelijk eens wat geld terugkrijgen op de afrekening...
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Stemmingmakerij van de oppositie?
Heeft de zure augurk weer een komkommer gebaard ? Laatst gewijzigd door bartelx : 16 augustus 2014 om 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet jij het, of jij in een mogelijks afgekoppelde gemeente woont ? En zo neen, vermits de federale regering wel al kaarten heeft, bevalt jou dat dat jouw gemeentebestuur èn jijzelf (en je omgeving: familie met diepvriezer, bakker, warenhuis, werkgever, kleuterschoolke ...) niet kunt beginnen aan sommige voorbereidingen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- elio wiegerde om meer te besparen - elio 2.5 miljard misrekend heeft we gaan dus de winter in met een kans om zonder elektriciteit te vallen de nva haters gaan hier kunnen hun hartje ophalen. de besparingen en de elektriciteit tekorten zullen wel de fout van NVA zijn hé elektriciteit tekort is een ernstige zaak. niet allen voor de gezinnen die 3 uur zonder zitten. stel, u is een groot buitenlands bedrijf die wenst te vestigen bij een grote haven zoals rotterdam of antwerpen of calais-duinkerke. om moet rekening houden met vele zakens - loonkost ( het grootst in Belgie, dank u ps en spa ) - mobiliteit ( groen zal oplossing voor files rond a'pen opnieuw aanvechten en eindeloos uitstellen , dank u groen ) - grote kans op elektriciteit tekort ( dank u groen en spa voor de uitstap van kernenergie ) - grote kans op grote stakingen omdat de PS en spa in de oppositie zitten en hun "verzuiling" zullen gebruiken om het land te laten platleggen met hun fascistische gereedschap ABVV-FGTB welke keuze zal dat groot bedrijf maken denkt u ?
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() er gaan roddels rond waar ik woon.
ik woon landelijk met op +- 3 km een sociale wijk. vandaag stond ik in de bakkerij. de roddel was dat onze stad amper één gebied zou afsluiten van elektriciteit. juist ja, net het gebied waar ik woon. Toch even meegeven de sociale wijk heeft een reglement dat alle gebouwen moeten hetzelfde blijven. rode steen, witte vensters, zwarte goten ........ ook het dak moet in zwarte niet blinkende dakpannen blijven. pogingen van bepaalde mensen op zonnepanelen werden afgekeurd. het mocht wel aan de kant die niet zichtbaar van de straat. dus meestal de noord of oostkant leuk om weten is ook , dat men een tijd geleden een bouwaanvraag had om 3 windmolens te plaatsen. dit op een 2 km afstand van het uiterste van de wijk langs de spoorweg. we spreken van de verkiezingen net voor 2007. toen is de plaatselijke Spa ( samen met hun senator van onze stad ) erop gesprongen om een petitie te starten tegen de windmolens. die zijn er toen niet gekomen. net nu zal die wijk ( en ik ) volgens de roddel zonder elektriciteit zitten. nog een puinhoopje dat de spa heeft nagelaten die de "Zweedse " gaat mogen oplossen
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Blijkbaar worden de overheidsdiensten en -gebouwen er eerst uitgenomen bij stroomtekorten.
Heb het meegemaakt tijdens een vergadering in een gebouw van de Vlaamse Overheid (Limburg) dat er gedurende 1/2 uur geen stroom was in gans het gebouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2°) De regeringsonderhandeling is lopende (even die mensen hun werk laten doen). 3°) Niet panikeren. 4°) In de informatie die tot nu toe in de media is verschenen werd gewag gemaakt dat men als particulier toestemming kon geven om tijdelijk gedurende korte tijd uit de stroomvoorziening genomen te worden. Er blijkt mogelijk nog enige vorm van inspraak te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
u even geruststellen. die werkt nu niet meer aan die gemeente. dus dit jaar geen elektriciteit panne meer naar verluid heeft die nu werk gevonden in Franchorchamps ![]()
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 augustus 2014 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs geen doekje voor het bloeden. Alleen maar een bedrieglijk excuus aan de bevolking, zo van "zie ne keer, we sparen ons eigen ook niet". Wat verbruikt zo'n overheidsgebouw aan elektriciteit ? Twee keer niks. De meeste verwarmen met gas; en er wordt niks industrieel geproduceerd. Maar wat ik wou zeggen, dit las ik ook in De Standaard van vandaag: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wat als in 2015 beslissing volledig wordt ? geen enkele kerncentrale meer ? nu, de spa heeft dit al voorzien in partijprogramma. 2 uur geen elektriciteit ? geen probleem, hoog tijd voor een ......... ![]()
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 augustus 2014 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zal toch wel iets geven, maar u hebt een punt dat de industriële productieprocessen en de handel en wandel maximaal gevrijwaard moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groene topdagen komen eraan.
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo niet, het is geen rakettechnologie. Desnoods hangt U een accuboormachine aan het wiel. Daar komt ook stroom uit mits wat ombouwwerk. Maar waarom zou ik die moeite doen als een generator en UPS die job voor mij doen?
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het was in het kader van de groene topdagen die er mss aankomen dat ik dit stelde. |
|
![]() |
![]() |