![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste forummers,
Ik vraag me af of het mogelijk is om gelijk wat te gaan geloven. Als ik een jaar lang pakweg alléén linkse propaganda lees, zou ik dan ook links worden? Of een paar maanden salafistische verzen? Of elke dag mijn kampf lezen? Volgens mij is de mens als een computer, gelijk welke software kan er op gezet worden. Wat denken jullie? En wat is het leukste om te kiezen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het leukste om te kiezen is alles over boord gooien wat men je heeft aangeleerd en jezelf worden , want wij weten best vanuit onszelf hoe we een oprecht, menswaardig mens kunnen zijn. Hoewel ik het katholicisme over boord heb gegooid, lees ik soms toch mooie verzen (misschien) door Jezus gezegd: b.v. vers 37 van het Thomasevangelie: Zijn discipelen zeiden: Wanneer zult U aan ons worden geopenbaard en wanneer zullen wij U zien? (de echte mens). Jezus zei: Wanneer u al uw kleren (conditioneringen) aflegt zonder schaamte en uw kleren vertrappelt onder uw voeten, zoals kleine kinderen en er overheen loopt, dan zult u de zoon van de Levende (de ware mens) zien en u zult geen angst meer hebben. Mijn visie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel veel van ons 'ethisch' gedrag er van nature inzit, denk ik toch dat veel ook aangeleerd is. |
|
![]() |
![]() |