![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [size=2]27/09 Arena vraagt dialoog tussen gemeenschappen GVA[/size]
Marie Arena, minister-president van de Franse Gemeenschap, heeft maandag naar aanleiding van het Feest van de Franse Gemeenschap opgeroepen tot dialoog tussen de verschillende gemeenschappen. Ze verdedigde ook het solidariteitsprincipe dat de federale staat kenmerkt. Tijdens de officiële viering van het Feest in het Brusselse stadhuis stelde Arena de "communautaire verwarring" aan de kaak. Ze had het over "futiliteiten" die de aandacht afleiden van de strijd tegen het extremisme. De minister-president verzette zich ook tegen het idee om alle bevoegdheden door te schuiven naar de gewesten. Ze zei ook nog dat de Franse Gemeenschap wordt gekenmerkt door één taal, één cultuur, één patrimonium en één gevoeligheid, "één en ondeelbaar". Als Marie Arena een dialoog wil, zal ze zelf wat moeite moeten doen en Nederlands moeten leren. Je kan geen dialoog eisen als je als franstalige Belg te lam of te arrogant bent om de 1ste landtaal, het Nederlands, te leren. Ze zal dus afstand moeten doen van de mentaliteit van franstalige taalsuprematie. Zou het haar al opgevallen zijn dat de vlamingen ruim in de meerderheid zijn? Ze verdedigt het solidariteitsprincipe : met andere woorden ze verdedigt het profitariaatsprincipe zolang de Vlamingen in de geldbeugel moeten tasten. Ze zal moeten leren dat 'voor wat hoort wat' voortaan de booschap is. Te beginnen met solidariteit tgo Vlaanderen inzake het DHL-ddosier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zat gisteren nog in Turkije en die vielen zelfs beter mee dan die waalse en brusselse politici !
Met die mensen kan je nog zaken doen en onderhandelen ! Met deze dames en heren, die liever lui zijn dan te werken : Vlamingen willen werken !! en zij : "ici on parle le français"... Vive le profitariat ! Ongelooflijke houding, een schandalig zelfs !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Arena zei : "Ze zei ook nog dat de Franse Gemeenschap wordt gekenmerkt door één taal, één cultuur, één patrimonium en één gevoeligheid, "één en ondeelbaar". "
das begot bijna : EIN REICH, EIN VOLK, EIN FUHRER (di rupo)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Maria Arena bedoelt onder dialoog tussen de gemeenschappen : de Vlamingen moeten toegeven aan alles wat de Franstaligen willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog vreemder is dat die mensen (ongestraft) verdedigen wat ze anderen ten kwade duiden.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() niet te kortzichtig he mensen jullie trekken subjectieve conclusies. het zijn nu eens sinds lange tijd de franstaligen die de stap willen zetten richting een communautair gesprek en jullie zeiken over een taal? wat kleingeestig. en ook nog: de 1e landstaal in België is niet het nederlands, het is in feite geen één taal, alle landstalen zijn gelijk aan elkaar.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je wat, ga het eens vertellen in de Brusselse ziekenhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() En dan is de officiële viering van dat waals gespuis ook nog eens in het Brusselse stadhuis, op Vlaams grondgebied! En dan maar oproepen tot dialoog, wat een lef!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() De minister-president verzette zich ook tegen het idee om alle bevoegdheden door te schuiven naar de gewesten. Ze zei ook nog dat de Franse Gemeenschap wordt gekenmerkt door één taal, één cultuur, één patrimonium en één gevoeligheid, "één en ondeelbaar".
Ik heb elke dag minder respect voor die gasten, nu ontloochenen ze zelfs hun eigen cultuur. Één taal....ja hoor, er is toch een verschil tussen waals en frans? Om maar niet te spreken van de andere talen die er worden (werden) gesproken. Ze doen maar, het kan me allemaal gestolen worden wat ze uitsteken in hun eigen stal. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zwijgen, dus ze stemmen, nog maar eens, met de Franstalige arrogantie in.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk! Daarom dat de Franstaligen het Duits en het Nederlands zo weten te waarderen....
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door financiële druk.
Het enige dat in dit land nog nooit geprobeerd werd...
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 28 september 2004 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Bien.
Bien entendu. Bien entendu qu'en français. Een ding heb ik verleerd: dat is mijn leven geven voor Vlaanderen. Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2004 om 16:46. |
![]() |
![]() |