Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2020, 19:06   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard filmzalen in gevaar!

Wel ja,natuurlijk,zijn de covids-tijden niet bepaald bevorderlijk voor de bioscopen....

Maar ondertussen zijn De "streaming" kanalen,geleidelijk aan,een doorn in de zij aan het worden,temeer daar er series lopen die eigenlijk kompleet geschikt zouden zijn om films van te maken(ik vermeld even de "offshoots" van de Star Wars franchise...)

https://www.theverge.com/2020/8/6/21...ovies-theaters

Maar nu heeft Disney medegedeeld dat de aankomende film "Mulan",(dat beschouwt wordt als een potentiele blokbuster),niet in premiere gaat in de bioscopen maar via Disney+ verkocht wordt.....Zo houdt Disney ALLES onder controle natuurlijk......

Of de andere 2 "supermachten" in de produktiesector,zijnde Universal en Warner Bros ook zoiets in de oven liggen hebben weten we nog niet,maar het lijkt onwaarschijnlijk dat die mensen liggen te slapen....

Uiteindelijk,post-corona,zullen bioscopen ontdekken dat ze niet meer DE plaats zullen zijn om premieres te mogen tonen maar EEN plaats en dat de LEVERANCIERS van de films (dat is basisgrondstof voor bioscopen,en NIET popcorn zoals zovelen schijnen te denken... )de macht overgenomen zullen hebben......

Laatst gewijzigd door kelt : 7 augustus 2020 om 19:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 19:33   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel ja,natuurlijk,zijn de covids-tijden niet bepaald bevorderlijk voor de bioscopen....

Maar ondertussen zijn De "streaming" kanalen,geleidelijk aan,een doorn in de zij aan het worden,temeer daar er series lopen die eigenlijk kompleet geschikt zouden zijn om films van te maken(ik vermeld even de "offshoots" van de Star Wars franchise...)

https://www.theverge.com/2020/8/6/21...ovies-theaters

Maar nu heeft Disney medegedeeld dat de aankomende film "Mulan",(dat beschouwt wordt als een potentiele blokbuster),niet in premiere gaat in de bioscopen maar via Disney+ verkocht wordt.....Zo houdt Disney ALLES onder controle natuurlijk......

Of de andere 2 "supermachten" in de produktiesector,zijnde Universal en Warner Bros ook zoiets in de oven liggen hebben weten we nog niet,maar het lijkt onwaarschijnlijk dat die mensen liggen te slapen....

Uiteindelijk,post-corona,zullen bioscopen ontdekken dat ze niet meer DE plaats zullen zijn om premieres te mogen tonen maar EEN plaats en dat de LEVERANCIERS van de films (dat is basisgrondstof voor bioscopen,en NIET popcorn zoals zovelen schijnen te denken... )de macht overgenomen zullen hebben......
Filmzalen bestaan niet meer dat zijn nu allemaal snackbars geworden. De laatste keer ik er geweest ben paar jaar geleden zat ik daar naast twee onnozele wijven die gedurende meer dan een uur hebben liggen vreten en smakken uit krakende plastiekzakken ....

Probeer je dan nog maar eens in te leven in een film.

Mij zien ze daar nooit meer. Van mij mogen ze dichtblijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 19:33   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het is Jaaaaren geleden dat ik nog naar de cinema geweest ben. Goeie TV kopen. En streamingdiensten maken nu series die meestal en films die soms beter zijn dan de gemiddelde bioscoopfilms.

Het is een beetje ‘video killed the radio star’...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 19:37   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is Jaaaaren geleden dat ik nog naar de cinema geweest ben. Goeie TV kopen. En streamingdiensten maken nu series die meestal en films die soms beter zijn dan de gemiddelde bioscoopfilms.

Heb mij een Sony OLED 4k gekocht van 55 inch.

Cinema ?

Geen vervelende en luidruchtige hollanders meer.
Geen marginaal popcorngesmek.
Geen zweetgeur in de zomer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 19:42   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Cinema ?

Ik zweer bij Samsung, maar die moderne tv’s zijn fantastisch.

Wat wel opvalt nu is de knulligheid van de ‘special effects’ van iets oudere tv reeksen. Vooral die scifi decors. Oeioei.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 20:12   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zweer bij Samsung, maar die moderne tv’s zijn fantastisch.

Wat wel opvalt nu is de knulligheid van de ‘special effects’ van iets oudere tv reeksen. Vooral die scifi decors. Oeioei.
Samsung heeft geen OLED en dat is echt wel fantastisch.

Wel geen stilstaande beelden er langdurig opzetten....
Oud 7 augustus 2020, 20:54   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Cinema ?

En je vergeet het voornaamste. Weinig of geen risico op enge besmettingen en ziektes.
Oud 7 augustus 2020, 20:58   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Cinema ?

Groot gelijk. Mensen en vooral jongeren hebben nu geen enkel respect meer. Ze zitten daar wat te vreten en te roepen en te tieren.
In mijn tijd zaten ze daar wat met hun lief te potelen maar nu hebben ze ook al geen libido meer....ze vreten liever de ganse avond troep.
Cinema zalen zijn verleden tijd.
Oud 7 augustus 2020, 22:37   #9
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zeer juist. De kwaliteit van veel series ligt beduidend hoger dan de prulfilms die de laatste jaren veelvuldig op ons worden losgelaten.
Oud 7 augustus 2020, 22:39   #10
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Filmzalen bestaan niet meer dat zijn nu allemaal snackbars geworden. De laatste keer ik er geweest ben paar jaar geleden zat ik daar naast twee onnozele wijven die gedurende meer dan een uur hebben liggen vreten en smakken uit krakende plastiekzakken ....

Geen probleem. Dit weekend kun je lekker naar het Belgisch voetbal kijken.
Oud 7 augustus 2020, 22:43   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Mensen en vooral jongeren hebben nu geen enkel respect meer. Ze zitten daar wat te vreten en te roepen en te tieren.
In mijn tijd zaten ze daar wat met hun lief te potelen maar nu hebben ze ook al geen libido meer....ze vreten liever de ganse avond troep.
Cinema zalen zijn verleden tijd.
Eerst 30 min reclame, dan een film, dan een pauze van 15 min, dan weer film.

Ok tot daar aan toe. Die reclame, vervelend, maar soit....

Maar het gebabbel, het gesmek, de chipszakken, de colaflessen die open gaan, .... ik wil van een film kunnen genieten. Vroeger had je meer van die cinemas waar een bepaald publiek van filmliefhebber op af kwam. Dat was zalig.

Ach we worden oud vrees ik. 12 euro voor een entree vind ik ook overdreven, dan huur ik de film wel 3 maand later digitaal voor 5 euro.
Oud 8 augustus 2020, 07:03   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je vergeet het voornaamste. Weinig of geen risico op enge besmettingen en ziektes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 07:04   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mij idem dito.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 07:05   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het gebabbel, het gesmek, de chipszakken, de colaflessen die open gaan, ....
Dat zou voor mij de voornaamste reden zijn, ware het niet dat de snoepjes ongelofelijk duur zijn. Nu ja, je kan je eigen rugzak met versnaperingen meebrengen, maar het plezantste is toch een grote plastiekzak vol rare snoepjes te proppen. Soms heb ik voor 25 euro snoep. Dat brengt de tijd door terwijl je moet wachten tot de film gedaan is om naar huis te mogen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 07:05   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de drank is veel goedkoper.
Oud 8 augustus 2020, 07:07   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou voor mij de voornaamste reden zijn, ware het niet dat de snoepjes ongelofelijk duur zijn. Nu ja, je kan je eigen rugzak met versnaperingen meebrengen, maar het plezantste is toch een grote plastiekzak vol rare snoepjes te proppen. Soms heb ik voor 25 euro snoep. Dat brengt de tijd door terwijl je moet wachten tot de film gedaan is om naar huis te mogen
https://www.youtube.com/watch?v=D9GQ0n14KLI
Oud 8 augustus 2020, 08:50   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net als blijkbaar menige mede-forummer hier heeft ondergetekende die ooit wel een keer of 2 per maand in de cinema te vinden was dat jaren geleden vaarwel gezegd wegens de,inderdaad,steeds onplezieriger ervaring ervan.....

Al die technologie die de bioscopen geinvesteerd hebben wordt KOMPLEET tenietgedaan door,inderdaad,die extra cashstroom die gezocht werd met dat snoepgoed en het ONBESCHOFTE gedrag van steeds meer bezoekers.

En ja,inderdaad,het was reeds enkele jaren geleden blijkbaar niet meer de bedoeling de film te laten beginnen op het gestelde uur maar er eerste nog een OETLUL wat explicaties te laten doen over het aankomende "meesterwerk" dan wel een hoop shitreclame er bij te gooien....

Het is ONMOGELIJK nog in een cinema U te laten "onderdompelen" in een film merkte ik,door het gedrag van die gasten die eigenlijk niet voor de film kwamen...(vroeger vond je dat soort mensen ,de meerderheid,enkel bij voorstellingen van "griezelfilms" )

......jammer

Eigenlijk hebben de filmmakers gelijk andere kanalen te zoeken en is de huidige covids-crisis misschien het extra duwtje...Ondertussen zullen de filmzaaluitbaters straks die frisco's in hun g*t mogen duwen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2020 om 08:54.
Oud 8 augustus 2020, 09:04   #18
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik ga regelmatig naar de cinema en meestal is de zaal voor maximum 30% gevuld. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens in een volle zaal zat. Daardoor is de hinder die ik ondervind van andere aanwezigen eerder klein.

Ik vind het wel degelijk een prettige ervaring. Een film op groot scherm is toch onvergelijkbaar met thuis. Ik drink soms wel iets, maar eet nooit in de cinema.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 09:12   #19
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is anders wel de plaats om een date op te doen. Waarom heb je ze niet aangesproken? Het feit dat het twee meisjes samen zijn, betekent wellicht dat ze single zijn. Je hebt een kans gemist.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 augustus 2020 om 09:14.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 09:13   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ga regelmatig naar de cinema en meestal is de zaal voor maximum 30% gevuld. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens in een volle zaal zat. Daardoor is de hinder die ik ondervind van andere aanwezigen eerder klein.

Ik vind het wel degelijk een prettige ervaring. Een film op groot scherm is toch onvergelijkbaar met thuis. Ik drink soms wel iets, maar eet nooit in de cinema.
Ik moet toegeven dat voor mij de "finale" ervaring was toen ,na een voorstelling met de eerdervermelde achtergrondbezigheden (in een zaal die ook niet 100% gevuld was overigens) bij het instappen in mijn wagen ik merkte dat er wat strepen van een of andere "voedselsubstantie" aan mijn kleren hingen......

That dit it ! period...

Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2020 om 09:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be