![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja,natuurlijk,zijn de covids-tijden niet bepaald bevorderlijk voor de bioscopen....
![]() Maar ondertussen zijn De "streaming" kanalen,geleidelijk aan,een doorn in de zij aan het worden,temeer daar er series lopen die eigenlijk kompleet geschikt zouden zijn om films van te maken(ik vermeld even de "offshoots" van de Star Wars franchise...) https://www.theverge.com/2020/8/6/21...ovies-theaters Maar nu heeft Disney medegedeeld dat de aankomende film "Mulan",(dat beschouwt wordt als een potentiele blokbuster),niet in premiere gaat in de bioscopen maar via Disney+ verkocht wordt.....Zo houdt Disney ALLES onder controle natuurlijk...... Of de andere 2 "supermachten" in de produktiesector,zijnde Universal en Warner Bros ook zoiets in de oven liggen hebben weten we nog niet,maar het lijkt onwaarschijnlijk dat die mensen liggen te slapen.... Uiteindelijk,post-corona,zullen bioscopen ontdekken dat ze niet meer DE plaats zullen zijn om premieres te mogen tonen maar EEN plaats en dat de LEVERANCIERS van de films (dat is basisgrondstof voor bioscopen,en NIET popcorn zoals zovelen schijnen te denken... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 augustus 2020 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer je dan nog maar eens in te leven in een film. Mij zien ze daar nooit meer. Van mij mogen ze dichtblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is Jaaaaren geleden dat ik nog naar de cinema geweest ben. Goeie TV kopen. En streamingdiensten maken nu series die meestal en films die soms beter zijn dan de gemiddelde bioscoopfilms.
Het is een beetje ‘video killed the radio star’... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cinema ? Geen vervelende en luidruchtige hollanders meer. Geen marginaal popcorngesmek. Geen zweetgeur in de zomer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel opvalt nu is de knulligheid van de ‘special effects’ van iets oudere tv reeksen. Vooral die scifi decors. Oeioei. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel geen stilstaande beelden er langdurig opzetten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn tijd zaten ze daar wat met hun lief te potelen maar nu hebben ze ook al geen libido meer....ze vreten liever de ganse avond troep. Cinema zalen zijn verleden tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Zeer juist. De kwaliteit van veel series ligt beduidend hoger dan de prulfilms die de laatste jaren veelvuldig op ons worden losgelaten.
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok tot daar aan toe. Die reclame, vervelend, maar soit.... Maar het gebabbel, het gesmek, de chipszakken, de colaflessen die open gaan, .... ik wil van een film kunnen genieten. Vroeger had je meer van die cinemas waar een bepaald publiek van filmliefhebber op af kwam. Dat was zalig. Ach we worden oud vrees ik. 12 euro voor een entree vind ik ook overdreven, dan huur ik de film wel 3 maand later digitaal voor 5 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net als blijkbaar menige mede-forummer hier heeft ondergetekende die ooit wel een keer of 2 per maand in de cinema te vinden was dat jaren geleden vaarwel gezegd wegens de,inderdaad,steeds onplezieriger ervaring ervan.....
Al die technologie die de bioscopen geinvesteerd hebben wordt KOMPLEET tenietgedaan door,inderdaad,die extra cashstroom die gezocht werd met dat snoepgoed en het ONBESCHOFTE gedrag van steeds meer bezoekers. En ja,inderdaad,het was reeds enkele jaren geleden blijkbaar niet meer de bedoeling de film te laten beginnen op het gestelde uur maar er eerste nog een OETLUL wat explicaties te laten doen over het aankomende "meesterwerk" dan wel een hoop shitreclame er bij te gooien.... ![]() Het is ONMOGELIJK nog in een cinema U te laten "onderdompelen" in een film merkte ik,door het gedrag van die gasten die eigenlijk niet voor de film kwamen...(vroeger vond je dat soort mensen ,de meerderheid,enkel bij voorstellingen van "griezelfilms" ![]() ......jammer Eigenlijk hebben de filmmakers gelijk andere kanalen te zoeken en is de huidige covids-crisis misschien het extra duwtje...Ondertussen zullen de filmzaaluitbaters straks die frisco's in hun g*t mogen duwen..... Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2020 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga regelmatig naar de cinema en meestal is de zaal voor maximum 30% gevuld. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens in een volle zaal zat. Daardoor is de hinder die ik ondervind van andere aanwezigen eerder klein.
Ik vind het wel degelijk een prettige ervaring. Een film op groot scherm is toch onvergelijkbaar met thuis. Ik drink soms wel iets, maar eet nooit in de cinema.
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 augustus 2020 om 09:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
That dit it ! period... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2020 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |