Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 28 september 2014, 08:22   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Thumbs down Syrische tak al-Qaida dreigt met represailles overal ter wereld

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Het al-Nusra-front, de Syrische tak van al-Qaida, heeft represailles aangekondigd overal ter wereld tegen de landen die deel uitmaken van de internationale coalitie onder leiding van Washington. Die gaat intussen door met bombardementen in Irak en Syrië.
Syrië denk ik dan, was dat niet één van die landen waar men vanuit Europa veel geld naartoe stuurde. Gelden die uiteindelijk voor de aankoop van wapens gebruikt worden of vergis ik mij

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 september 2014 om 08:23.
Universalia is offline  
Oud 28 september 2014, 08:44   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Wereldwijd dus, een dubbeltje in internationaal.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=207483

Nusra verklaart eindeloze oorlog aan de wereld in naam van de Islam.
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 08:45   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nee @Universalia, U vergist zich heus niet.
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 09:14   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Syrië denk ik dan, was dat niet één van die landen waar men vanuit Europa veel geld naartoe stuurde. Gelden die uiteindelijk voor de aankoop van wapens gebruikt worden of vergis ik mij
Kinderpraat van gefrustreerden die net een paar bommen in hun smoel hebben gekregen.
DucDEnghien is offline  
Oud 28 september 2014, 09:18   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kinderpraat van gefrustreerden die net een paar bommen in hun smoel hebben gekregen.
Hollywoodfilmpjes en CNN-praat?
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 09:20   #6
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hollywoodfilmpjes en CNN-praat?
Nee, Special Ops.
DucDEnghien is offline  
Oud 28 september 2014, 09:33   #7
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze moeten dat ongedierte platbranden en tot in de wortel uitroeien.
Gipsy is offline  
Oud 28 september 2014, 09:48   #8
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Islam verbieden in Europa. Het nazisme is verboden, waarom de islam dan ook niet? De islam is trouwens veel gruwelijker dan het nazisme. Men moet stoppen met de islam te beschouwen als een godsdienst. De koran is trouwens de handleiding van en voor een moordenaar, sadist, vrouwenonderdrukker en verkrachter. Dergelijk indoctrinatie moet toch met alle middelen bestreden worden. Het VB is voor veel minder veroordeeld.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 september 2014 om 09:49.
Lukkas is offline  
Oud 28 september 2014, 10:03   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee, Special Ops.
U bedoelt psyops?
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 10:12   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Islam verbieden in Europa. Het nazisme is verboden, waarom de islam dan ook niet? De islam is trouwens veel gruwelijker dan het nazisme. Men moet stoppen met de islam te beschouwen als een godsdienst. De koran is trouwens de handleiding van en voor een moordenaar, sadist, vrouwenonderdrukker en verkrachter. Dergelijk indoctrinatie moet toch met alle middelen bestreden worden. Het VB is voor veel minder veroordeeld.
Daar ben ik het mee eens. We hebben in Europa gedurende meer dan duizend jaar strijd geleverd om de islam hier buiten te houden. Als in West-Europa immigratie nodig is ingevolge het zeer lage geboortecijfer laat ons dan in de eerste plaats de voorkeur geven aan inwoners uit de huidige EU. Immigratie uit andere continenten mag voor mijn part op voorwaarde dat 1)het niet om moslims gaat en 2) ze blijk geven van een grote bereidheid zich sociaal-cultureel in onze samenleving te integreren. Het is toch wel merkwaardig dat dit bij bepaalde groepen wonderbaarlijk goed lukt (bv. Vietnamezen) terwijl de probleemgevallen doorgaans in moslimkringen terug te vinden zijn.
quercus is nu online  
Oud 28 september 2014, 10:13   #11
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp ik dat dat zo in feite zou moeten. Maar voor het ogenblik is dat wishfullthinking denk ik. Laten we in de allereerste plaats al eens niet vergeten dat de islam op dit ogenblik en nog vele jaren zal gesubsidieerd worden. Daar staan ettelijke politieke partijen (-1) achter. De eerste stap is dus niet subsidieren. De tweede en derde stap is zoals Denemarken gaat beginnen, het moeilijker maken voor moslims om naar hier te emigreren en de islam als godsdienst gaan verbieden. Het gaat volgens mij nog minstens een paar honderd jaar duren, ondertussen gaan de spanningen oplopen en gaan er meer en meer zgz. gematigde moslims van gedacht veranderen en radicaler worden. De slapende cellen gaan m.a.w. wakker worden. Dat belooft in elk geval.
DeProf_eet is offline  
Oud 28 september 2014, 13:33   #12
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Begrijp ik dat dat zo in feite zou moeten. Maar voor het ogenblik is dat wishfullthinking denk ik. Laten we in de allereerste plaats al eens niet vergeten dat de islam op dit ogenblik en nog vele jaren zal gesubsidieerd worden. Daar staan ettelijke politieke partijen (-1) achter. De eerste stap is dus niet subsidieren. De tweede en derde stap is zoals Denemarken gaat beginnen, het moeilijker maken voor moslims om naar hier te emigreren en de islam als godsdienst gaan verbieden. Het gaat volgens mij nog minstens een paar honderd jaar duren, ondertussen gaan de spanningen oplopen en gaan er meer en meer zgz. gematigde moslims van gedacht veranderen en radicaler worden. De slapende cellen gaan m.a.w. wakker worden. Dat belooft in elk geval.
Laat ons dan ineens alle religie verbieden? Maar waar trekken we de lijn, want hoewel atheisten geen religie hebben zijn er ook de agnosten die het bestaan van een opperwezen niet uitsluiten. Uiteindelijk hebben agnosten de meest wetenschappelijk correcte denkwijze. Als we als utopia-wereld de Star Trek Federation nastreven, moeten we inderdaad voorbij het niveau van religie en hoogstens het behoud van traditie's gedogen.
BrusselsMussels is offline  
Oud 28 september 2014, 13:58   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De slapende cellen worden enkel wakker op bevel of sterven gewoonweg uit.
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 14:02   #14
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog een paar honderd jaar wachten? Tegen dan zijn alle Europeanen moslim. Ik vraag mij of waarom men in het verleden steeds tegen indringers heeft gevochten, om nu alles op zijn beloop te laten. De IS toont ons de weg: islam afzweren of extra belastingen betalen. Dubbele nationaliteit afschaffen, geen kindergeld betalen, geen dop, geen leefloon. De een na de andere zal hier vertrekken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 september 2014 om 14:04.
Lukkas is offline  
Oud 28 september 2014, 14:04   #15
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een paar honderd jaar wachten? Tegen dan zijn alle Europeanen moslim. Ik vraag mij of waarom men in het verleden steeds tegen indringers heeft gevochten, om nu alles op zijn beloop te laten. De IS toont ons de weg: islam afzweren of extra belastingen betalen. Dubbele nationaliteit afschaffen, geen kindergeld betalen, geen dop, geen leefloon. De een na de andere zal hier vertrekken.
U bedoelt het Katholieke geloof afzweren?

Hmm, dat klopt ook niet, ik denk dat je bedoelt bekeren tot Islam?

Laatst gewijzigd door plakker : 28 september 2014 om 14:05.
plakker is offline  
Oud 28 september 2014, 15:38   #16
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
U bedoelt het Katholieke geloof afzweren?

Hmm, dat klopt ook niet, ik denk dat je bedoelt bekeren tot Islam?
Ik bedoel de tactiek van de IS toepassen, zoals zij dat doen met de Christenen: geloof afzweren of extra belastingen betalen. Om ons te verdedigen mogen wij toch ook eens een keer barbaars zijn.
Oud 28 september 2014, 15:58   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Laat ons dan ineens alle religie verbieden? Maar waar trekken we de lijn, want hoewel atheisten geen religie hebben zijn er ook de agnosten die het bestaan van een opperwezen niet uitsluiten. Uiteindelijk hebben agnosten de meest wetenschappelijk correcte denkwijze. Als we als utopia-wereld de Star Trek Federation nastreven, moeten we inderdaad voorbij het niveau van religie en hoogstens het behoud van traditie's gedogen.
Er is een enorm verschil tussen het niet uitsluiten van een opperwezen en geloven in een mens die beweert te weten wat dat opperwezen wilt.
Bobke is offline  
Oud 28 september 2014, 16:31   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
andev is offline  
Oud 28 september 2014, 16:38   #19
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel de tactiek van de IS toepassen, zoals zij dat doen met de Christenen: geloof afzweren of extra belastingen betalen. Om ons te verdedigen mogen wij toch ook eens een keer barbaars zijn.
Dat zal natuurlijk niet lukken...
Wat wel zou moeten kunnen lukken:
- iedere moslim die problemen veroorzaakt en zich als moslim wil opdringen
het land uit: ga waar het beter is dan hier!
- iedere moslim die in de gevangenis zit of er in gezeten heeft mag bij zijn volgende verwijzing naar de gevangenis het land verlaten
- iedere moslim die hier, pakweg, al een jaar op z'n gat zit te niksen nog zes maand geven om werk te vinden of vertrek maar! Ofwel wil hij niet werken, ofwel is er gewoon geen werk en waarom zouden wij hem dan moeten opvangen terwijl men in bepaalde moslimlanden het geld door deuren en vensters kiepert?
enz
En waarom alleen moslims? Omdat zij meer last verkopen en gevaarlijker zijn dan de rest van de multiculschaapstal samen!

Laatst gewijzigd door andev : 28 september 2014 om 16:41.
andev is offline  
Oud 28 september 2014, 18:31   #20
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zal natuurlijk niet lukken...
Wat wel zou moeten kunnen lukken:
- iedere moslim die problemen veroorzaakt en zich als moslim wil opdringen
het land uit: ga waar het beter is dan hier!
- iedere moslim die in de gevangenis zit of er in gezeten heeft mag bij zijn volgende verwijzing naar de gevangenis het land verlaten
- iedere moslim die hier, pakweg, al een jaar op z'n gat zit te niksen nog zes maand geven om werk te vinden of vertrek maar! Ofwel wil hij niet werken, ofwel is er gewoon geen werk en waarom zouden wij hem dan moeten opvangen terwijl men in bepaalde moslimlanden het geld door deuren en vensters kiepert?
enz
En waarom alleen moslims? Omdat zij meer last verkopen en gevaarlijker zijn dan de rest van de multiculschaapstal samen!
Zo zit het grootste deel in elkaar. Zij eisen respect, maar hebben totaal geen respect voor ons. Zij willen dat wij kennis maken met hun cultuur, maar onze cultuur interesseert hen niet.

De moslims hebben hier een goed leven onder de paraplu van de Westerse ongelovigen. Zij zijn zo goed als onaantastbaar, dankzij de linkse politiek. Natuurlijk zijn ze voorzichtig inzake de IS. Langs de ene kant hebben zij hier een luilekker leven, zonder de islam al te fanatiek te beleven. Doch zij spelen hun godsdienst telkens uit wanneer hen iets in de weg wordt gelegd. Langs de andere kant moeten zij de IS steunen, want dat zijn de ware gelovigen. Als de IS naar hier komt, zullen zij hun luxeleventje vaarwel moeten zeggen. Zwaar dilemma voor al wie in het paradijs wil geraken.

Beroepshalve kom ik veel in contact met buitenlanders. Als bijvoorbeeld een zwarte zich bij mij aanbiedt, kan ik direct inschatten of hij moslim of christen is. Het verschil in mentaliteit is enorm. Moslims passen gewoonweg niet in onze maatschappij. Die gaan hier altijd apart blijven leven. Zij kiezen zelf voor apartheid. Waarom? Omdat zij zich boven ons verheven voelen. In hun ogen zijn wij untermenschen (waar hebben wij dat nog gehoord). Van racisme en discriminatie gesproken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 september 2014 om 18:40.
Lukkas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be