![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Misschien ligt het aan mij, of aan het feit dat ik ouder wordt, maar volg even.
Ik ga al lang, voor mijn werk, regelmatig internationaal. Zo zit ik op dit ogenblik in Parijs (meerbepaald de onzieme). Onze klanten zijn niet de hele grote spelers zoals een paribas of andere multinationals die zich kantoren in de mooie buurten zoals La Défense kunnen permitteren, eerdere de grotere nationale bedrijven die wel hun hoofdzetel in de respectievelijke hoofdsteden hebben. Wat me steeds harder begint op te vallen is het feit dat onze europese hoofdsteden steeds sneller verloederen. Ik heb dat gevoel minder in scandinavische landen en in bvb landen in het verre oosten of de USA. Zo begint het hier in Parijs echt de spuigaten uit te lopen. De overheid maakt verwoede pogingen om nette sociale blokken neer te zetten, met parken en speelpleinen en alles erop en eraan, en binnen de kortste keren is het opnieuw helemaal verloederd. Ik ben hier nu net eens het hotel buitengelopen want ik wilde wat eten en een supermarkt vinden. Wat je hier tegenkomt is echt niet meer normaal. Om de 5 stappen schooiers die u aanklampen, de mensen die hier al een tijdje wonen zijn om 19.00 al zat om de miserie niet meer te zien, de nieuwe mensen zijn ofwel junks ofwel chinezen met autos van +100k euro. Je merkt duidelijk dat de "oude" bevolking haast niet meer op straat durft te komen, als je ze wat vraagt genre "waar is er een supermarkt" lopen ze met hun billen dicht snel verder naar hun appartementje van 30m2 waar ze niet meer durven buitenkomen en dus van verveling gaan drinken. Je kan hier haast geen sigaret meer opsteken zonder dat er een zwerm rond u hangt die er ook eentje wil, en best aggressief uit de hoek kan komen als je er geen geeft. Nu ben ik een vrij forse kerel en heb ik niet snel schrik, maar zelfs ik begin sommige groepen te mijden door aan de overkant van de straat te gaan lopen. Ik heb me al een paar keer afgevraagd of het niet aan mij ligt of aan het feit dat ik ouder wordt, maar ik ben er echt van overtuigd dat de verloedering in de europese hoofdsteden in een exponentiele versnelling is gekomen. De Fransen kunnen zich hier geen appartementje met aparte slaapkamer veroorloven, maar de sociale blokken rijzen in sneltempo de grond uit, marginalen (ik viseer geen allochtonen) komen in ijltempo naar hier, ofwel als dakloze, ofwel omdat ze hier wel nog een duister handeltje in chinese dan wel namaaktroep kunnen opzetten, en ze door de overheid gratis van vanalles voorzien worden. Is dit echt de richting waar we met europa naartoe willen? Na de grootsteden volgen de minder-grote-steden natuurlijk. Ook Calais, Reims, Metz en zo verder zijn in het zelfde bedje ziek. Ik zie hetzelfde in duitsland, belgie, nederland en zo voort. Op een of andere manier heb ik helemaal dat gevoel niet wanneer ik in New York of Seattle rondloop en vraag ik me af hoe lang het nog zal duren met het tolereren van marginaliteit in onze europese grootsteden. Zien jullie hetzelfde & wat denken jullie ervan....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koloniseren van andere continenten ging niet meer. En de diversiteit van Europa moest kapot. Vervangen door de multicul-consumptie-slaaf. En pas op, mocht je willen verhuizen, we hebben het hier goed hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nee, in deze steden is elke fierheid en respect compleet verloren aan het gaan. Het mooiste van al is dat de "goeie bevolking" (en opnieuw ik heb het niet over afkomst, wel manier van doen & gedrag) hier wordt weggepest en geconcurreerd qua immoprijzen door hun eigen belastingsgeld dat gebruikt wordt om marginaliteit te creeren door privébezit op te kopen en genationaliseerde sociale woningen neer te poten. De perfect vriendelijke allochtoon aan de receptie van het hotel is dus verplicht in de banlieus te gaan wonen, en daar wil je echt niet zijn. Terwijl de schooiende, aggresieve lastigaards (evengoed autochtonen) hier samengehokt worden om de boel te laten verloederen. Wie het nog een beetje kan betalen gaat een heel eind verder wonen en uren pendelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Europa kunnen ze dankzij sponsoring van de overheid bijna gratis wonen in de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Probeer Boedapest eens, die stad heeft me absoluut aangenaam verrast.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 oktober 2014 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gewoon gesubsisieerde rotzooi die daar op andermans kosten de boel verziekt. Ik vraag me af wat de toeristen nog mooi of romantisch aan sommige van die steden vinden. Elk van die steden, Berlijn, Parijs, Brussel, het is mooi als je de touristische bus neemt van proper gemaakte attractie tot attractie, maar elk van die steden heeft een kanker die uitzaait Laatst gewijzigd door t-boneSteak : 1 oktober 2014 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Via de A1 kan je ze nog zien als je in de file staat, en met de TGV passeer je ook een aantal krottenwijken in parijs eens je 10 minuten ver bent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |