![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bron
Detail tekst: Citaat:
Mijn lieve vader die uiteindelijk met het roken is weten te kunnen stoppen biedt nog steeds zijn verontschuldigingen aan en zegt, ik weet nu wat je meegemaakt hebt in de wagen vol rook. Zo zie je maar ... Sfeerbeeld in het verkeer Vrouwtje met SUV/Jeep heftig in de weer met haar GSM, andere hand een sigaret, de kinderen heftig heen en weer springende op de achterbank en een hond die even met graagte meedoet met de kinderen. ![]() De gerookte -en niet gerookte long. Maar we mogen niet met stenen gooien naar de rokers daar ook zij de lege staatskas weten te spijzen. Een hele handel: ziekenhuizen, dokters, doodskisten, bloemen ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementsvoorzitter
|
67% is voorstander dus concluderen ze dat het draagvlak er is. Mij lijkt het eerder dat de niet- rokers voorstander zijn en de rokers in de andere 33% zitten. Het draagvlak is er dus, behalve bij de mensen waarover het gaat.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds wanneer zou de Belgische politiek rekening houden met voldoende draagvlak ?
Zelfs als er 99 % tegen zijn duwt men het door de strot.
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waardeloos. "uit een rondvraag blijkt dat..."
Wat hebben ze gedaan ? zomaar 4000 mensen op straat gaan aanspreken met een suggestieve vraag ? Of misschien hun eigen leden ? En dan nog de stompzinnige suggestie doen dat de politie dat zou moeten controleren... Sommige mensen willen de maatschappij blijkbaar laten afglijden naar een kwezelachtige en bemoeizieke overheid die haar tijd verspilt met burgertjes te pesten. Gas boetes ? |
|
|
|
|
|
#6 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2014 om 12:08. |
|||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bof, zo'n ramp is het niet, zelfs niet voor de zwaar verslaafden. Een verstandig bestuurder last na een bepaalde periode toch een pauze in. Tijd voor een peuk voor de verslaafden dan.
En anders, het is weer zo'n pesterij waarbij het €50 per betrapping is, en waar de politie kan kiezen wie aan te spreken.
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Staat bij mij zo in favorieten, op de Nederlandstalige vind je te weinig (überhaupt).
De Duitse Wiki is dikwijls de compleetste en ook relatief up-to-date. In de Engelse Wiki staan bvb maar 13 landen vermeld, in de Duitse 15 landen + de EU (en de specifieke refertes (30, ook de meeste)) Voor jou deze dan ? http://en.wikipedia.org/wiki/Smoking...ivate_vehicles 13 landen of deze ? http://fr.wikipedia.org/wiki/Interdi...s_particuliers 13 landen of deze ? http://it.wikipedia.org/wiki/Divieto...rno_di_veicoli 9 landen of deze ? http://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%85%...A7%D8%B5%D8%A9 12 landen.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2014 om 16:58. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb nog de tijd gekend dat men in het vliegtuig mocht roken.Daarna enkel nog achteraan in het vliegtuig Tijdens onze schoolreizen met de bus Die tijden van blijheid en vrijheid zijn definitief voorbij..... Alhoewel ik gaan eten in een restaurant nu toch prettiger vind dan destijds toen je Mousaka steevast naar de Groene Michel smaakte Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 september 2014 om 17:21. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
vooraf: ik vind roken een vieze gewoonte en zal het niet tolereren in mijn huis en in mijn wagen.Verder vermijd ik plaatsen waar gerookt wordt(en ja,mis daarmee mogelijk menig goed gesprek)...maar dit terzijde..
In Australie ,en mogelijk binnenkort in verschillende "Angelsaksische" landen,begint de tabaksindustrie met "tegenprocessen" tegen de staat in verband met de strenger wordende tabakswetgeving.... Centraal punt is de schijnheiligheid waarbij "ad-hoc" taksen worden geheven en ondertussen de "bronnen" van deze toch aanzienlijke bron van korte-termijn-inkomsten ,zijnde de tabaksindustrie,alle zonden van de wereld toegedicht worden.... Ik kan het eigenlijk begrijpen... Iets is vrij toegestaan,ofwel gereguleerd ,ofwel verboden.... "Uitgescheten",waarbij zelfs de marketingmiddelen (merkopdruk op het pakje) zouden moeten verwijderd worden is enkele stappen te ver......VERBIEDT het dan...... Laatst gewijzigd door kelt : 30 september 2014 om 17:30. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Praten of discussieren in de auto is ook heel onveilig .
Daarom moet mn de buspiloot gerust laten . Misschien dan ook de tweede piloot in de auto naar de koffer verwijzen ? |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vraag mij af op welke basis ze je kunnen verbieden op privé-terrein te roken. En laat het duidelijk wezen, een wagen is privé-terrein. Andere mensen buiten de wagen hebben er bovendien geen last van. Let wel, ik ben tegen roken en al helemaal in een wagen met kinderen. Ieder moet daar zijn verantwoordelijkheid nemen, maar het gaat te ver als een overheid zich op zaken die op privé-terrein gebeuren gaat moeien. Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 september 2014 om 19:08. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gouverneur
|
Ik ben voor een rookverplichting in de wagen. Draai de uitlaat naar binnen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mooie zaak.
Voor degenen die denken dat in de praktijk dergelijke verboden nooit het licht zullen zien, het ene land na het andere is het langzaam maar zeker aan het invoeren. Nu nog een flinke boete bepalen, en de rokers kunnen zich wentelen in zelfmedelijden. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelieve de wattman niet te storen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou het ??
Nee hoor , dan hebben ze gegarandeerd genoeg rook in hun rookruimte
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 oktober 2014 om 16:34. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|