![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wou dat het niet zo was.
Toch vind ik hun cultuur evenwaardig als de onze tenzij... Hun cultuur enkel overeind te houden is met ontwikkelingsgeld uit onze cultuur. Wie zegt dat de Afrikaanse cultuur gelijkwaardig is aan de onze en dan wat ontwikkelingsgeld stort, zegt een paradoxje op. Daarom geef ik nooit ontwikkelingsgeld. Uit liefde voor de cultuur. Omdat ik de cultuur gelijkwaardig aan de onze wil stellen. Zijn er mensen die mijn mening (ongeveer) delen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag schenken , aan wat , aan wie , hoeveel je zelf wil !!
Niemand mag u daarvoor aanpakken of dwingen of verplichten !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat zij onder ons die zo anti-racistisch zijn, dn consequent moeten zijn en stoppen met ontwikkelingshulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat de "Afrikaanse cultuur"? Er is daar zoveel verscheidenheid. Zou een pygmee veel verschil zien tussen al die abrahamsiche religies bijvoorbeeld, of zou hij één pot monotheïstisch oorlogszuchtig nat zien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat zoiets als een doorbakken rauw biefstuk? Of eerder als een ijskoude hittegolf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik bekijk het zo : de Afrikaanse bosjesculturen die nog altijd niet uitgestorven zijn door ons ontwikkelingsgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ze mogen dat niet weigeren. (=verplicht) vrijwilligerswerk + verplicht = verplicht vrijwilligerswerk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() AVV ge zijt niet goed bezig he.
De zwarte cultuur moet nergens onderdoen, integendeel. Toen ze gelijke rechten kregen en meededen met sporten moest de blanke onderdoen. 't mag eens gedaan gaan zijn zeker dat idioot spottend gedoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg net dat ik hun beschaving gelijkwaardig acht! Maar als we dat ook zou willen houden, geen ontwikkelinggeld moeten geven. Dus ik vraag mij af, op welk bericht van mij heeft u nu eigenlijk gereageerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kontdansen etc vraagt geen Westerse hulp. Geef alle bedrijven van de kolonisten IN Afrika aan het Afrikaans volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
En ik ben het helemaal met je eens. De armzalige filosofieën van het kapitalisme en kolonialisme hebben de interessante Afrikaanse culturen verstoord. En de internationale ontwikkelingssamenwerking is een exponent van dat kolonialisme. Ook ik geef dus nooit geld aan NGOs en internationale initiatieven van het Westen om Afrika te "helpen". Afrika heeft geen hulp nodig. Afrika moet gerust gelaten worden. Laten we niet vergeten dat de meeste Afrikanen het met me eens zijn. De groei van vele Afrikaanse economieën legt ze op scherp om binnen slechts enkele decennia Europa makkelijk voorbij te steken (enkele Afrikaanse landen zijn al rijker dan oost-Europese landen). Maar zij willen dat doen met het behoud van hun cultuur. En om dat te bereiken, moeten de Europese koloniale instellingen eerst volledig uitgeroeid worden. Ik ben dus akkoord: stort nooit geld aan kolonialen. Het kolonialisme is het addertje onder het gras dat de Europese cultuur zo zielig en arm maakt (in vergelijking met de warme, sociale, egalitaire Afrikaanse cultuur).
Laatst gewijzigd door C2C : 8 oktober 2014 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Trouwens, er bestaat geen Afrikaanse 'cultuur' hé. Maar goed, ik begrijp uw simplisme.
Net zoals er geen Europese cultuur bestaat (tenzij je woonwagen-betrekkende Zigeuners erkent als volwaardige bijdragers aan de Europese cultuur, wat je waarschijnlijk niet doet).
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik ben toch optimistisch hoor. Botswana en Namibië zijn al rijker dan een handvol Europese landen en helemaal niet gesteund door ontwikkelingsgeld (integendeel, die hebben zich daar juist bewust van ontdaan, met de bekende positieve gevolgen). Laten we wat afwachten, vooraleer we alles op één hoop gooien en in 15de eeuwse termen als meerderwaardige/minderwaardige culturen spreken. Een goede nachtrust is ook belangrijk voor een goede redenatie.
Laatst gewijzigd door C2C : 8 oktober 2014 om 19:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Waarom denk ik nu spontaan aan diamant en cocaïne? (om nog maar te zwijgen over olie, goud, ijzer, kobalt, uranium, koper, bauxiet, enz...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |