![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Als u onlangs nog een bioscoop frequenteerde, zal u misschien een affiche voor de film 'The Motorcycle Diaries' zijn opgevallen. An sich niets bijzonders, ware het niet dat in deze film een nogal romantisch beeld wordt opgehangen van de jeugd van Ernesto Guevara ... beter bekend als 'Che' Guevara.
De Vlaams Blok Jongeren lanceerden dan ook een opvallende campagne die de mythe rond Che wil doorbreken en de feiten op een rijtje zet. De campagne luistert naar de -naar onze bescheiden mening goed gevonden- naam 'Che-gevaar!'. De bekende beeltenis van Che Guevara wordt gekoppeld aan drie duidende begrippen: "Extremist, Terrorist en Executeur". Dat alles in de hoop jongeren aan het denken te zetten vooraleer ze te hoog beginnen op te lopen met de figuur van Guevara. Een informatieve campagne ... niet toevallig van de Vlaams Blok Jongeren! http://www.chegevaar.info/
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jörgen Noens |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ochottekes toch... gaan we de "correcten" uithangen?
Che is een merk geworden, meestal gevoerd door jongeren die de hele politieke zever daarrond niet interesseert. De meesten met hun "Che" T-shirts en posters weten zelfs niet eens wie dieje gast is en waarvoor hij stond. Groot gevaar hoor!!! Ik ben nooit een linkse rakker geweest, maar laatst toen ik m'n zolder een opruimbeurt gaf vond ik nog een oude poster van Che die jarenlang boven m'n bed had gehangen tijdens die "wonderjaren", toen ik er ook voor het eerst in geslaagd was om een meiske mee te lokken "naar mijn kamer". ![]() Politiek heb ik daar zelf nooit achter gezocht. En ik ben er zeker van dat 90% van het jonge volkje zich daar ook geen vragen bij stelt. Een beetje afkoelen dus... past ook voor rechtse jongens en meisjes.
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Che is inderdaad voor 99% van wie er materiaal van koopt niet meer dan een gadget. Het kapitalisme heeft op deze wijze ironisch genoeg het communisme kunnen verkopen. Dat door zo'n Ché-T-shirts te (ver)kopen, jongeren in aanraking zouden komen met en zich zouden gaan verdiepen in het communisme, is een flauw excuus dat men vaak hoort van communisten.
Laatst gewijzigd door Fribre : 28 september 2004 om 16:15. |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten jullie nu eens historisch korrekte kritiek geven tot daar aan toe. Dat doen wij immers ook maar zomaar de leugenachtige propaganda van de anti-Castro kliek op Florida overnemen is er te veel aan. Nu misschien moeten wij ook wel eens wat campagne rond dit thema voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een marxist die aan historisch correcte kritiek doet???? ![]() ![]() Dit is één van de beste die ik hier al gelezen heb! |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Hebben de jonge Vlaams Blokkers niks nuttiger te doen? Gaan ze nu ook ' het verhaal ' achter het kledingsmerk ' Von Dutch ' oprakelen omdat het een racist, facist, crimineel enzovoort was ? Dacht het niet he8)
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Aan de film 'The Motorcycle Diaries' is allicht niets mis. De film toont gewoon aan dat Ché in zijn jeugd een doodgewone jongen was die geleidelijk, gedreven door een terecht gevoel voor onrechtvaardigheid, een idealist werd. Indien je een waarheidsgetrouwe film zou maken over Ché's latere jaren, dan krijg je allicht een minder fraai beeld van de man voorgeschoteld.
Ché is een prachtvoorbeeld van hoe een onschuldige, doodgewone jongeman verandert in een moordend monster dmv een nietsontziend idealisme.
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt wel een tekst van de stalinistische PVDA. Wie een deftige en kritische brochure wil lezen over ché. Hier heb ik er eentje.
http://www.lsp-mas.be/marxisme/che.html |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ![]() ![]()
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na, waarom denk je dat de PVDA ons bondgenoten van het VS imperialisme noemt. Waarom denk je dat we geen stand mochten zetten op Ché-feest van de PVDA. Omdat we cheerleaders zijn van Ché en de Cubaanse revolutie? Trouwens , jullie geloven zeker altijd de burgerlijke geschiedsschrijving zolang het maar niet over de Vlaamse ontvoogdingsstrijd gaat zeker en de rol van de Vlaamse Beweging tijdens de 2 wereldoorlogen. Nee, dan zijn dezelfde burgerlijke historici ideologisch geïnspireerde leugenaars van het Belgisch regime geworden. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2004 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Wolf ik zie nergens op uw site uw bronnen staan van waar u die tekst gehaald hebt.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de geschiedschrijving over Guevara betreft, in feite is het zeer eenvoudig: Heeft hij mensen vermoord of helpen vermoorden vanuit zijn marxistisch-revolutionaire opvattingen, ja of nee? |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 28 september 2004 om 18:15. |
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede ben je aan het afwijken van het onderwerp! Heeft Guevara mensen vermoord of laten vermoorden vanuit zijn marxistisch-revolutionaire opvattingen? Ja of neen? 8) |
|
![]() |