![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Strengere regels van Eurostat liggen aan de basis van de verhoogde staatsschuld. Hierdoor zal de staatsschuld in absolute cijfers stijgen met 18 miljard euro, wat overeenstemt met 4,5 procent van het bbp.
http://trends.knack.be/economie/fina...al-431343.html Onze schuldenberg is vandaag 425 miljard Euro groot. Wij moeten op 15 jaar 40% schuld afbouwen. Dwz dat ons Rijnlandmodel instort. Geen geld voor de dubbele ambtenarenpensioenen, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geen radicalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op, het artikel preciseert:
Citaat:
Het gaat dus om 0,1%-0,2% en al het geblaat van de Vlaamse regering over de "enorme impact" hiervan op de begroting is een regelrechte schande. Hoe kan een puur boekhoudkundige regel nu impact hebben op het beleid? Zijn onze politici dan echt boekhouders zonder enige visie op de toekomst en zonder enige voeling met de realiteit? Om boekhoudkundig in evenwicht te blijven en zonder dat de economische realiteit is veranderd, gaat de Vlaamse regering nu haar keuzes plots veranderen en nog meer besparen op de kap van de armsten en op de kap van onze demografie, die reeds dramatisch is. Jonge gezinnen worden geviseerd. En dat omwille van een boekhoudkundige fetisj! Ondertussen worden er wel miljarden over de balk gegooid voor allerlei "wat we zelf doen, doen we beter" egostrelende initiatieven zoals FIT (Flanders Investment & Trade). Vlaamse ondernemers in het buitenland die business naar Vlaanderen willen halen, of Vlaamse ondernemers die willen exporteren vertellen mij over het totaal gebrek aan samenwerking van FIT, maar ondertussen heeft men wel geld voor gesjoemel en wanbestuur zoals met het FIT-kantoor in New York.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op, het artikel preciseert:
Citaat:
Het gaat dus om 0,1%-0,2% en al het geblaat van de Vlaamse regering over de "enorme impact" hiervan op de begroting is een regelrechte schande. Hoe kan een puur boekhoudkundige regel nu impact hebben op het beleid? Zijn onze politici dan echt boekhouders zonder enige visie op de toekomst en zonder enige voeling met de realiteit? Om boekhoudkundig in evenwicht te blijven en zonder dat de economische realiteit is veranderd, gaat de Vlaamse regering nu haar keuzes plots veranderen en nog meer besparen op de kap van de armsten en op de kap van onze demografie, die reeds dramatisch is. Jonge gezinnen worden geviseerd. En dat omwille van een boekhoudkundige fetisj! Ondertussen worden er wel miljarden over de balk gegooid voor allerlei "wat we zelf doen, doen we beter" egostrelende initiatieven zoals FIT (Flanders Investment & Trade). Vlaamse ondernemers in het buitenland die business naar Vlaanderen willen halen, of Vlaamse ondernemers die willen exporteren vertellen mij over het totaal gebrek aan samenwerking van FIT, maar ondertussen heeft men wel geld voor gesjoemel en wanbestuur zoals met het FIT-kantoor in New York.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jaarlijkse 16 miljard euro waarvoor Vlaanderen aan de Belgische ketting wordt gehouden moet ergens van komen. Je zou je beter afvragen wat er met de honderden miljarden die Vlaanderen al werd armer gemaakt gebeurd is.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België derde rijkste land ter wereld!
(Vandaag Redeactie.be-VRT) "De gemiddelde Belg heeft het op twee na grootste nettovermogen ter wereld. Enkel in Zwisterland en de Verenigde Staten ligt het gemiddeld nettovermogen per inwoner hoger, zo blijkt vandaag uit het 'Global Wealth Report' van de Duitse verzekeraar Allianz." Het is maar dat men het weet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen... eerst zien en dan geloven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 september 2014 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. US 3. België 4. Nederland Leuk om te lezen, maar verder zegt het niet veel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Waar is dan die verschrikkelijke armoede volgens de linksen?
Ik zie ze in mijn straat niet. Ze werken wel allemaal, of zijn op rust na veertig of meer jaren gewerkt te hebben. Waar zit de armoede ? Toon ze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Niet echt slim bedacht zou ik zeggen. Dan moeten ze wel dat geld van die burgers te pakken krijgen nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik zie ze in mijn straat ook geen vreemdelingen... toch beweer ik niet dat ze niet bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Links is vele jaren aan de macht geweest en heeft er in die jaren voor gezorgd dat bijna 20% van de Belgen onder de armoedegrens leeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 24 september 2014 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar met mijn slecht karakter zou ik graag de levenswandel, houding,bestedingspatroon, werklust van die armen weten, voor ik in tranen uitbarst. Bovendien zijn er armen bij die luxewagens huren. Als je dan dopt ben je arm , jaja. Jaja. Er zijn ook echte pechvogels. Een paar procent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn daarnaast nog échte armen maar blijven thuis en eten boterhammetjes met confituur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed Vlaanderen en een deel van Brussel. |
|
![]() |
![]() |