Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2014, 12:43   #1
demonen
Banneling

Standaard Ondernemers : dit is GEEN lastenverlaging!

http://www.tvl.be/nl/2014-10-15/gewa...#content_top_l
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 14:26   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Verklaar je nader aub;
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 16:29   #3
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Verklaar je nader aub;
De beslissing om werkgevers 2 maanden gewaarborgd loon te laten betalen voor zieke werknemers doet de andere lastenverlaging teniet.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 17:40   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn inderdaad belastingsverhogingen doorgesluisd, raar dat vakbonden daar niet tegen staken of is dat weer verworven rechten...

de ziekteverlofregeling gaat nu over twee maand voor de werkgever, ik kan garanderen dat je met sommige werknemers als kleine zelfstandige grijs haar gaat krijgen... dat kost dus 100den miljoenen. Beeld u in arbeiders komen van één dag naar twee maand... wat dat betekent voor de bouw.

men spreekt van loonlastenverlaging en Tax shift van lasten op arbeid naar consumptie.... ik vind een taxshift van 1miljard pover... heel pover... vakbond mag nog al zitten tuiten dat ze willen, dat is dus echt niets.
Er is dus geen enkel product uit china die duurder wordt ? Welke tax shift ? Plastische chirurgie, ok, great, en nu de rest.... je moet in feite alle overheidsdiensten aanrekenen, dat is een tax shift. Men geraakt bij vakbonden, en groene niet verder dan het idee dat men een tax shift zou moeten doen op de rijken... Weet je wie de rijken zijn... de rijken zijn meestal de gepensioneerden, die hebben kapitaal die belegd wordt en leven van hun renten... dus ja dat zijn de rijken die je dan volgens de vakbond moet belasten ??? Je kunt de mensen geen deftig pensioen betalen, en de interest zakt naar 0% , en dan gaat er nog eens een tax shift moeten komen naar hun kapitaal zeker;.. echt diefstal kun je dat toch wel noemen hoor. Hoe hypocriet ook, je pakt hun interesten af om ze dan even later een groter pensioen te geven ? van welk geld...

Moest men een lastenverlaging van 2000euro geven aan elke werknemer en 1euro per m3 aardgas rekenen, zou dat een serieuze tax shift zijn... eentje van 6miljard
Stel dat je alle fossiele energie in bedrijven begint te belasten met BTW systeem van 1euro (dus bijexport terug krediteren en de IMPORT wel belasten met die tax) dan zou je pas een goeie verschuiving zien gebeuren...

In dat geval zou je bvb de handelbalans met 3 miljard zien veranderen... Rusland op zijn knieen door de tax op aardgas... Belgen zouden massaal beginnen isoleren, en de bouw zou een gigantische stimulus krijgen, maar dan eentje die fossiel rendabel is. Ipv de luiheid te belasten, zou je mensen stimuleren om goedkoper (want arbeid zou goedkoper zijn) hun fossiele afhankelijkheid te reduceren... De fout is dat de arbeid om uw huis te isoleren 70% belast wordt en dat aardgas 20% belast wordt, en dat je dus geen evenwicht hebt tussen die twee...
In dat geval zou je ook de industrie van Belgie serieus zien competitieve voorsprong krijgen wanneer ze afstappen van fossiele grondstoffen.
IN dat geval zou je de import serieus zien achteruitgaan....
Kijk ze hebbe ninderdaad iets gedaan ietske beter dan de sossen, maar ze gaan inderdaad niet ver genoeg. Dus vakbonden kunne nmisschien blij zijn dat ze zover niet gaan als ik zou geweest zijn...

Kijk nog zo'n fout: uw auto wordt perte totale belast in Belgie... is die auto nu al herstelbaar in Belgie na die taxshift ? Ik denk het niet.

Dus de vijf grote fouten die ik zie is
- assymetrische lasten op energie, is niet verbeterd
- hoge lasten op arbeid, is lichtjes verbeterd
- assymetrische lasten op alle vormen van inkomen... is een klein beetje verbeter
- defiscalisatie door productie in lageloonlanden is niet verbeterd...
- assymetrische lasten op overheidsdiensten, en vervalsing in concurrentie tussen privé en overheid op alle vlakken. is ook nauwelijks verbeterd.. Neem nu gewoon onderwijs, waarom geen BTW invoere nop onderwijs net zoals de privé btw moet betalen op de onderwijs die ze geeft aan mensen...

met een tax shift moet je wel steviger aan de knopkes draaien. Niet dat je in één jaar 1euro taks moet invoeren, maar toch wel 10% per jaar invoeren... aan dat tempo, gepland en geprogrammeerd.

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 oktober 2014 om 17:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 20:24   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voordat deze regering,mogelijk na een jaartje "warmdraaien",zal kunnen peinzen over lastenVERLAGINGEN,zal ze eerst moeten zien dat er geen lastenVERHOGINGEN nodig zijn...

Ik vermoed dat dit is wat we zien.....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 oktober 2014 om 20:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 20:34   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Net zoals het afschaffen van de proefperiode vind ik dit een slechte maatregel.

Ofwel betaal je RSZ voor ziekenkas (een verzekering), ofwel niet en dan dokt de werkgever, maar beiden vind ik er over.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 02:35   #7
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beslissing om werkgevers 2 maanden gewaarborgd loon te laten betalen voor zieke werknemers doet de andere lastenverlaging teniet.
Broekzak, vestzak dus.
Oud 26 oktober 2014, 06:56   #8
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Die beslissing is toch reeds terug gedraaid dacht ik vernomen te hebben ? Zelfs zonder te dreigen met lockouts en betogingen. Zie je wel wat een vriendelijk vraagje vermag.
Hadden de vakbonden ipv te dreigen gewoon vriendelijk gevraagd dan was de indexsprong al afgeschaft. Maar ze weigerden zelfs in dialoog te gaan met de vice ministers. Tja.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 07:12   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is die maatregel uitgesteld. Niet afgesteld.

Ook aan de werkgevers werd op voorhand gezegd, dat de diepe put die de oude machtspartijen achter gelaten hebben, niet gevuld kon worden zonder pijnlijke maatregelen.

En ik bevestig ook wat hierboven al aangehaald werd: we horen de vernielzuchtige vakbonden en de schimpende PS niet verklaren dat deze maatregel ook een voka-maatregel is, en gericht tegen de arbaaiders.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:18   #10
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat worden een pak extra ontslagen. Wie teveel "ziek" is vliegt er uit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:49   #11
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij is die maatregel uitgesteld. Niet afgesteld.

Ook aan de werkgevers werd op voorhand gezegd, dat de diepe put die de oude machtspartijen achter gelaten hebben, niet gevuld kon worden zonder pijnlijke maatregelen.

En ik bevestig ook wat hierboven al aangehaald werd: we horen de vernielzuchtige vakbonden en de schimpende PS niet verklaren dat deze maatregel ook een voka-maatregel is, en gericht tegen de arbaaiders.

.
De oude machtspartijen? De jouwe heeft de Vlaamse put van 18 miljard mee helpen uitgraven. Zaag jij maar rustig verder over oude machtspartijen, die van jouw hoort daar ook bij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be