Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2014, 21:35   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Eindelijk zal je op een b. ambassade in het Nederlands terecht kunnen !

In een andere draad sprak men even over 'de tijd die achter ons ligt, dat men zei : et pour les flamands, la même chose ..."

Dat deed me herinneren aan wat Theo Francken zei tijdens zijn uiteenzetting op het congres.

Ik citeer uit het regeerakkoord:

Citaat:
Nog wat betreft de consulaire diensten, staat een goede dienstverlening aan onze burgers voorop. Landgenoten in het buitenland worden op een Belgische diplomatieke beroepspost bediend in de eigen landstaal.
In feite toch hemeltergend !! Dat dit nu pas aangekondigd kan worden als "te verwezenlijken tijdens de volgende regeerperiode".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 21:36   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een verandering!!!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 21:38   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat een verandering!!!
Bedoel je dat jij vindt dat het beter bij het oude blijft ?
Of dat het onbelangrijk is ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 oktober 2014, 21:40   #4
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Je geeft dan toch toe dat het onbelangrijk is.
Oud 11 oktober 2014, 21:41   #5
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Demper spijkert in het buitenland graag zijn Frans bij.
Oud 11 oktober 2014, 21:45   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft dan toch toe dat het onbelangrijk is.
Er staat niemand op mijn negeerlijst (behalve die commerciële indringers ..) en jij gaat er ook niet op wegens te minderwaardig op van die eer te genieten.

.

Oud 11 oktober 2014, 21:47   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk eens aan.

De VOKA broeders met de mond vol tanden, dus gaan ze schelden.
Oud 11 oktober 2014, 21:49   #8
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan.

De VOKA broeders met de mond vol tanden, dus gaan ze schelden.
Wie heeft u waar uitgescholden?
Oud 11 oktober 2014, 21:50   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wie heeft u waar uitgescholden?
Een ambtenaar in deze draad.
Oud 11 oktober 2014, 22:30   #10
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ambtenaar in deze draad.
Terug nuchter? Daarnet waren het er meer dan één.
Oud 12 oktober 2014, 00:18   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Terug nuchter? Daarnet waren het er meer dan één.
Bij u bleef het bij een denigrerende opmerking.
Oud 12 oktober 2014, 01:30   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een andere draad sprak men even over 'de tijd die achter ons ligt, dat men zei : et pour les flamands, la même chose ..."

Dat deed me herinneren aan wat Theo Francken zei tijdens zijn uiteenzetting op het congres.

Citaat:
Nog wat betreft de consulaire diensten, staat een goede dienstverlening aan onze burgers voorop. Landgenoten in het buitenland worden op een Belgische diplomatieke beroepspost bediend in de eigen landstaal.

In feite toch hemeltergend !! Dat dit nu pas aangekondigd kan worden als "te verwezenlijken tijdens de volgende regeerperiode".

.
Ik zie hier niets concreets in. De klok werd nog verder achteruit gedraaid onder Di Rupo aangezien de Franstaligen vonden dat er te weinig van hun 'landgenoten' slagen voor het diplomatiek examen. Dus mocht de kennis van Nederlands opeens niet op hetzelfde niveau als het Frans geplaatst worden. Ik zou graag van deze regering zien dat ze deze discriminaties uit het diplomatiek examen weghaalt in plaats van versterkt. Ik zie graag iets meer dan zo'n vage intentieverklarigen terzake. Gaat men voor een discriminerend examen zoals nu, krijgen we een examen dat gebaseerd is op bekwaamheid of krijgen we een soort van quotas voor Franstaligen om hun blijkbaar gebrekkige kennis van de belangrijkste landstaal op te vangen? Het wordt hoog tijd dat België zich als een tweetalig (en dat lijkt me niet teveel gevraagd) land presenteert in het buitenland. Dat het dikwijls overkomt als een eentalig Franstalig land in het buitenland was nooit een probleem voor het zuiden. Dan moet men er ook geen probleem mee hebben dat er minder Franstaligen slagen voor een examen dat gelijk is voor alle Belgen. Of is het dat 'onevenwichten' geen probleem zijn zolang ze maar ten voordele van de Franstaligen zijn?

Ben benieuwd of deze regering daar werk van maakt. Of dat de NVA haar stempel vooral drukt op economisch vlak, net zoals het Vlaams Belang uiteindelijk het migratiethema op haar 'Vlaams nationalisme' heeft laten primeren. Ben benieuwd of eens aan de macht, die kiezer die een rechtvaardig evenwicht wil tussen de landstalen, nog voorop zal staan bij de NVA. Ik zou er de NVA in ieder geval op afstraffen moest ze niet leveren op dit gebied. Als ze ook al niet levert op gebied van staatshervormingen. Wat blijft er dan nog over? Een liberale machtspartij? Niet echt waar men zou op zitten te wachten. Dus verkracht de stem van uw kiezer niet heren politici.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 oktober 2014 om 01:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 01:39   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar staat ook iets in over "de objectivering van de diplomatieke beweging".

En teksten kunnen soms wat vaag zijn, omdat ze anders kunnen verraden dat het pijn deed voor iemand;
maar dat belet niet dat er hard over gesproken (en gescholden ...) werd, maar dat de boodschap wel duidelijk is voor wie ze moet begrijpen.

.

Oud 12 oktober 2014, 01:47   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar staat ook iets in over "de objectivering van de diplomatieke beweging".

En teksten kunnen soms wat vaag zijn, omdat ze anders kunnen verraden dat het pijn deed voor iemand;
maar dat belet niet dat er hard over gesproken (en gescholden ...) werd, maar dat de boodschap wel duidelijk is voor wie ze moet begrijpen.

.
Ik blijf achterdochtig eerlijk gezegd.

Ondertussen zal ik blijven uitleggen aan Bolivianen "Nee, België is geen Franstalig land". Ze lijken het amper te willen geloven. Zelfs de Vlamingen zijn voor de Fransen 'Francofonie' (respectloos wensen voor werkelijkheid aannemen is dat). En dan kom ik tentoonstellingen tegen gericht op Bolivianen waar dat zo wordt uitgelegd.

Ik heb geen zin in 'nog een lange weg te gaan' vooraleer Vlamingen geen tweederangs burgers meer zijn. Het moet nu afgelopen zijn dat Franstalig België denkt dat het kan blijven rekenen op privileges. Anders hoeft de NVA niet in de regering voor mij. Dan berokkenen ze meer schade in dan uit de regering. Want waarvoor moeten de Franstaligen dan nog wel respect hebben? De zoveelste Vlaamse partij die getemd werd? De rest knikt al als een knipmes als het op taal aankomt. Blij dat ze ook wat Frans kunnen en dat mogen gebruiken. Geen wonder dat 'de Franstaligen' (Ik veralgemeen) dáár geen respect voor opbrengen.

Ik hoop dat u ook kritisch blijft en geen partijslaaf wordt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 oktober 2014 om 01:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 02:03   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Moet dat nog verwezenlijkt worden?

Ik word al jaar en dag in mijn taal aangesproken bij 't Belgische consulaat in Barcelona; 't Nederlands dus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 06:22   #16
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Mooi. Kan het dure corrupte Vlaamse huis dicht in New York wegens niet meer nodig.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 06:28   #17
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ik word al jaar en dag in mijn taal aangesproken bij 't Belgische consulaat in Barcelona; 't Nederlands dus.
Hier in Kinshasa kan ik ook in het nederlands terecht
Oud 12 oktober 2014, 06:54   #18
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Spijkers op laag water zoeken is ook een kunst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 08:25   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Hier in Kinshasa kan ik ook in het nederlands terecht
Barcelona en/of Kinshasa zijn gans de wereld niet.

Voor mijn werk destijds, kwam ik al eens in contact met de ambassades. Zowel hier ter plaatse als in het buitenland.
Wel, grosso modo is het zo:
een franstalige diplomaat die zit daar dank zij de Hand van God, te niksen behalve lucht te verkopen en meestal Nederlands-onkundig.
Een Vlaams diplomaat die zit daar ook om de mensen te helpen. Altijd minstens viertalig.

En naar mijn persoonlijke ervaring ter plaatse (maar helaas voor mij wel even geleden natuurlijk; ik heb mijn leeftijd): Kinshasa blonk ook niet uit in dienstvaardigheid ... aan de overkant van de stroom was het (toen) beter.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 oktober 2014 om 08:26.
Oud 12 oktober 2014, 08:31   #20
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Barcelona en/of Kinshasa zijn gans de wereld niet.

Voor mijn werk destijds, kwam ik al eens in contact met de ambassades. Zowel hier ter plaatse als in het buitenland.
Wel, grosso modo is het zo:
een franstalige diplomaat die zit daar dank zij de Hand van God, te niksen behalve lucht te verkopen en meestal Nederlands-onkundig.
Een Vlaams diplomaat die zit daar ook om de mensen te helpen. Altijd minstens viertalig.

En naar mijn persoonlijke ervaring ter plaatse (maar helaas voor mij wel even geleden natuurlijk; ik heb mijn leeftijd): Kinshasa blonk ook niet uit in dienstvaardigheid ... aan de overkant van de stroom was het (toen) beter.

.
idd was een tijdje geleden waarschijnlijk, momenteel is er in Kinshasa een perfect tweetalige ambassadeur en zijn naaste medewerkers (consuls) zijn nederlandstalig, het "voetvolk" die de dossiers behandelen zijn allen perfect tweetalig

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be