![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Het schip Mavi Marmara bij zijn terugkomst in Istanboel. Een spandoek met de negen omgebrachte opvarenden tooit de boeg. © epa. STRAFHOF Het Internationale Strafhof (ICC) in Den Haag heeft beslist, de staat Israël niet te vervolgen wegens de moordende raid in internationale wateren van mei 2010 van de Israëlische marine op een humanitaire vloot met bestemming de Gazastrook. Dat heeft procureur Fatou Bensouda van het ICC in een communiqué meegedeeld. ![]() De Israëlische marine verspreidde na de feiten onder meer deze foto waarin te zien is hoe soldaten worden gedropt op het schip. Ze werden naar eigen zeggen door de opvarenden met proctielen bekogeld. De beslissing dreigt critici van de Joodse staat, die stellen dat Israël door zijn nauwe banden met de VS en de EU nagenoeg immuun is voor internationale vervolging, op de stang te jagen. Volgens Bensouda is er nochtans een "redelijk vermoeden" dat bij die raid oorlogsmisdaden zijn begaan. Maar nadat zij naar eigen zeggen "minutieus" alle aspecten van de kwestie onder de loupe heeft genomen, is de procureur tot de bevinding gekomen dat de feiten -negen doden - niet "voldoende ernstig" zijn opdat het ICC zich er over zou buigen. http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel...op-vloot.dhtml Ik herinner mij nog de media die toen al probeerde Israël de schuld er van te geven. Onafhankelijk onderzoek bewijst Israël zijn gelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël ontkent de bevoegdheid van het internationaal gerechtshof wanneer het gaat over haar eigen misdaden. De criminelen zouden hun straf toch ontlopen zijn. En dan nog kan men niet verwachten dat d�*t 'internationaal' gerechtshof zou optreden tegen Israël of bijvoorbeeld Bush zou durven aanklagen voor de invasie van Irak. In dat soort van gevallen gedraagt het ICC zich als een NATO gerechtshof. Dan kan je wel schuldig zijn. Maar wordt je toch niet vervolgd. Soms komt de politieke aard van dit gerechtshof in de praktijk naar voren. Bijvoorbeeld toen men de zoon van Khadaffi beloofde hem niet te laten vervolgen door het ICC voor 'feiten' uit het verleden indien Libië zou capituleren voor de westerse eisen. Als ik me goed herinner hebben ze hem naderhand vermoord. Libië heeft het verdrag van Rome ook niet ondertekend trouwens. Het is een oneerlijke wereld waar ook gerechtigheid op discriminerende wijze bedeeld wordt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 november 2014 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar vind ik de volledige tekst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ..en waar blijven de honderden beelden die Israêl afnam "ter veiligheidsonderzoek"? ook van journalisten aan boord?
iets te verbergen? het enige wat online is van een journaliste die videobeelden kon smokkelen, de rest zijn heel korte IDF propaganda videootjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zozo, wat zou Erdogan er van denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik twijfel ernstig aan de legitimiteit van het Strafhof te Den Haag vanwege de selectieve benadering van de zaken die zij wensen-willen behandelen.
Het zijn rechters van het politieke kruimelwerk, hoe gruwelijk ook de daden van de verdachten mogen zijn, het Strafhof heeft en draagt geen enkele legitimiteit aangezien de grote spelers in het oorlogsspel ongestoord hun gang kunnen gaan. Het is een politiek spel van A tot Z en draagt bij tot zinloze vervolgingen met een aanwas aan kosten die nauwelijks te rechtvaardigen zijn. Op het moment dat Bush Jr, de Romeinse Kerk en de Sa'uds worden voorgebracht, niet te vergeten sommige Russen, zal ik mijn mening ten deze herzien.