![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Youth For Climate roept jongeren op vrijdag tijdens de schooluren op straat te komen
Die stakingen doen mij zo denken aan de stakingen in een ver verleden tegen wijlen P. Vanden Boeynants. Daar waren toen zelfs een massa 'studenten' bij die niet eens wisten waarvoor de staking opgezet was maar het was wel een daggetje vrij en de kroeg in. ![]() Uit de tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 oktober 2021 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mede-Nobelprijswinnaar natuurkunde geeft toe dat hij zijn prijs ook te danken heeft aan de internationaal protesterende (spijbelende) scholieren.
En Ben Weyts is iemand die wat mag zeggen voor Vlaanderen? Sidder en beef... ![]() Citaat:
Deze jonge vrouw is erin geslaagd het publiek bewust te maken van het belang van klimaatverandering en al haar gevaren. Dat was op de een of andere manier efficiënter dan wij wetenschappers kunnen doen. Maar de “Fridays for Future”-beweging heeft mijn onderzoekswerk bij wijze van spreken ook “up-to-date” gemaakt. Voor mij is het ongelooflijk dat klimaatonderzoek als onderdeel van de natuurkunde nu zo wordt erkend dat er een Nobelprijs voor natuurkunde voor is. Dat maakt mij erg blij. Ongelijk ga ik hem niet geven. ![]() https://de.wikipedia.org/wiki/Fridays_for_Future Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 oktober 2021 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...-2019-verkozen Jongste ooit Klimaatactiviste Greta Thunberg door Time verkozen tot persoon van het jaar Nu is ze door Time dus ook uitgeroepen tot persoon van het jaar. Elk jaar kiest het populaire Amerikaanse tijdschrift Time de persoon van het jaar. De titel werd voor het eerst uitgereikt in 1927. Toen ging het nog om 'man of the year' of 'woman of the year'. Pas in 1999 werd dit veranderd naar 'person of the year'. ![]() Of kom je nog wat meer reklame maken over haar? Dat kan ze heus missen. Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2021 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het geweldig is om op dezelfde lijst te staan waar Hitler , Stalin , L.B Johnson ,Obama , de Bushkes en Poetin ook op staan ....
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/TIME_Person_of_the_Year |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2021 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geen scholing geen toekomst
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jaloers neen , enkel een kritische noot betreffende "brossers" mag toch. Heb het even opgezocht, interessante lijst. Meerdere massamoordenaars, genre Hitler, Stalin en Chinese commnunist.... zelfs Trump staat in de lijst ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/TIME_Person_of_the_Year
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 25 oktober 2021 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta me toe daaraan te twijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze echt zou inzitten met het klimaat (nu is het haar broodwinning), dan zou ze kinderen aanzetten om goed onderwijs te volgen.
Want geloof het of geloof het niet, de wetenschap en de techniek zullen nodig zijn willen we nog iets kunnen doen aan het klimaat. Een goede scholing is essentieel voor wetenschap en techniek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan de links-activistische reguliere media die haar - net als Greta Thunberg - de stratosfeer in gestuwd hebben. Citaat:
Zoals deze activisten: Deze 4 vrouwen vechten voor de groene zaak. “De witte-mannencultuur heeft zeker een invloed op de gesprekken over ons klimaat” Of zoals deze activist: Extinction Rebellion isn’t about the Climate Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar scholing mag ook eens een dag buiten de school plaatsvinden.
"Bestuurders" rijden ook wel eens 200 kmh op een niet-gelimiteerde snelweg of wie weet ook nog op het circuit, of doen mee aan een slipcursus. Of zie het als een leerrijke stakingsaktie, mij eender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen evengoed manifesteren tijdens de vakanties. |
||
![]() |
![]() |
![]() |