![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Brainstormen in het Vlaams Parlement
Je moet wel compleet vervreemd zijn van hoe de burger de politiek inschat. De Batselier ziet het als opdracht van het Vlaams-Parlement om zorg te dragen voor de overleving van de Vlaamse parlementsleden na een electorale rode kaart. Het gaat hier om de meest geprivilegieerde burgers van Vlaanderen: 5 jaar vaste betrekking, een riant, deels onbelast, inkomen. Riante onkostenvergoedingen, een gratis parlementaire medewerker. Dat alles zonder resultaatsverbintenis. Volgens De Batselier beginnen ze zelfs aan parlementair werk waar ze niets van af weten. De meerderheid van de excellenties cumuleren hun politiek mandaat met een vaak nog rianter beroepsinkomen. Wanneer ze na vijf jaar niet herkozen worden of niet als plaatsvervanger van bijvoorbeeld een ontslagnemende Bert Anciaux terug een zetel bezetten, ontvangen ze een jaar volle wedde. Zonder te moeten werken. Ik hoor De Batselier denken aan een soort belasting. Iedere al of niet werkende burger wordt X procent van zijn loon afgenomen om in een kas te storten voor de sociale risicogroep parlementsleden. Weer eens een symptoom van politiek autisme. Voer voor psychiatrische politologen. (c) Ludo Croonenberghs |
![]() |
#2 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> Iedere al of > niet werkende burger wordt X procent van zijn loon afgenomen om in een kas > te storten voor de sociale risicogroep parlementsleden. Weer eens een > symptoom van politiek autisme. Voer voor psychiatrische politologen. Parlementariers als 'sociale risicogroep'... Het gebeurt niet vaak, maar dit kan ik best wel pruimen van je :-) Wolf |
![]() |
#3 |
|
![]() Wolf wrote:
> Ghingis Khan wrote: > >> Iedere al of >> niet werkende burger wordt X procent van zijn loon afgenomen om in een >> kas te storten voor de sociale risicogroep parlementsleden. Weer eens een >> symptoom van politiek autisme. Voer voor psychiatrische politologen. > > Parlementariers als 'sociale risicogroep'... Het gebeurt niet vaak, maar > dit kan ik best wel pruimen van je :-) Ik zie het al, je hebt het niet zelf geschreven. Dat verklaart veel. Wolf |