![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
![]() Tijdens de vakantiedagen even naar de kust rijden is daar een prachtig voorbeeld van. Allemaal dure wagens de éne al zwaarder dan de andere vliegen u tegen hoge snelheden voorbij. Zijn dat allemaal leasings? Zijn dat allemaal mensen die in de schuld staan en die wagen jaren moeten afbetalen? Ik dacht het niet. Ik werd haast verlegen met mijn klein wagentje tussen al dat sportwagengeweld maar kom het brengt mij ook waar ik moet zijn en goedkoop. ![]() Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee dat mensen zich dat kunnen aanschaffen of veroorloven hoor maar zaag ende zever dan langs de andere kant ook niet en geniet gewoon van uw 'luxe' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel u niet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent uiteraard niet dat je het beleid maar op zijn beloop moet laten. Er kunnen dingen beter, veel beter. Maar gelukkig sta ik niet elke dag stijf van de verzuring op omwille van de vele belastingen die ik betaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het gaat goed tot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is niet omdat het redelijk goed gaat, dat ge niet moogt streven naar nog beter.
En draait het of keert het: we zitten in de EU niet vooraan bij de ontsnapten, maar wel eer achteraan. Als we het peloton moeten lossen, dan zitten we bij Griekenland en co. De benen zijn goed, daar niet van, maar we moeten dringend van vélo verwisselen. Afijn, we moeten oppassen voor de staatsschuld. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 november 2014 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem van de middenklasse als maatstaf te nemen is dat ze niet meer zo mooi afgelijnd is. De middenklasse begint een entiteit te worden zoals men in de economie het probleem van de referentie benoemd van een te groot geworden bedrijf dat zijn eigen ijkpunten intern gemaakt heeft.
De middenklasse is een groep die bijna grote aandeelhouders in zich draagt maar ook bedienden die op de armoedegrens leven, maar buiten alle sociale voorzieningen vallen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 november 2014 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Heb je geen gemakkelijker leven als je dat Europees peloton lost en op je eigen tempo verder rijd? Aan IJsland te zien is het een kortere pijn, als wat ze Griekenland hebben voorgeschoteld. Van vélo wisselen helpt niet als de benen niet willen. Dit Europa kost geld en brengt niets op, voor de gewone mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() De middenklasse is ook een klasse met subdivisies !
Je hebt de rijkere middenklasse met firmawagens en de arme middenklasse met arbeiders en daartussen zitten ook nog vele klassen ! Arbeiders kunnen soms beter hun boterham verdienen dan sommige bedienden ! Waar ligt de grens in euro van armoede en middenklasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik merk is dat er een tendens is binnen de middenklasse om steeds te verwijzen naar de "rijken" om niet te hoeven na te denken over de middenklasse met problemen.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Lijkt mij, dat de "middenklasse" 10 of 20 jaar verder denkt .
Lijkt mij, dat ze inzien dat schuldenopbouw crimineel is naar de kinderen of kleinkinderen toe . Hogere klassen liggen daar niet wakker van , die verplaatsen hun geld . Lagere klassen vrezen dat de middenklasse niet meer bereid is om hun hangmat te betalen . Daar gaan nog problemen van komen , Vlaamse hangmatters die hun grote hangmat niet meer willen delen met Brusselse, Waalse of Belgische hangmatters . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() We hebben deflatie (of anders gezegd : er wordt minder gekocht waardoor de prijs van de consumptiegoederen daalt).
We sparen minder sinds dit jaar (cfr het nieuws van gisteren). Wat leidt men hieruit af ? Jazeker, we verdienen niet meer, kopen hetzelfde, maar zijn meer geld kwijt. Aangezien we bovendien delfatie hebben (goederen worden goedkoper) kan dat alleen maar betekenen dat er meer geld in dat zwart gat dat overheden noemt verdwijnen. Ik stel mij vragen bij dit soort van berichtgeving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk gaan "ontspannen" op het strand. Je zit 2 seconden en iemand moet een ijsje hebben of een cola. Mensen vijzen hun koelkast uiteen en terug ineen als sport terwijl er niets mee is, want ooh wee niet bezig zijn is des duivels. Dan ben je gelijk nen tammen aap die geen knip voor de neus waard is. Puren boecht van den Aldi met een schimmelig randje. Kom nu niet met die hangmat zever, een groot deel van alle arbeid die wordt verricht is totaal nutteloos en inefficiënt. Pure bezigheidstherapie.....
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb het je al zo vaak gevraagd: noem mij een land waar het momenteel eerlijker aan toe gaat dan zoals wij hier momenteel boeren en trachten zaken op orde te stellen ? Dat zou - volgens jouw politieke overtuiging - een communistisch land moeten zijn. Of ben je geen lid meer van pvda ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We hebben nog altijd een gigantische crisis, hoge werkloosheid, verlies aan koopkracht. Maar ik begrijp dat je vooral niet wilt dat je eigen partij ongelijk zou krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat? De middenklasse van vroeger samen met werknemers uit de privé zijn het gelag aan het betalen. De spaarcenten moeten er aan terwijl het leven alsmaar duurder wordt. Wie van het systeem leeft krijgt sowieso de inflatie terug betaald via de index. Wie helemaal bovenaan zit bij het systeem maakt wel dat hij en zij voldoende hebben.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wat ik eigenlijk lees in die tekst is: "Elite, je mag de middenklasse nog wat meer uitpersen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- De enorme staatsschild die we hebben, we leven voor een groot deel op geleend geld. - Voor de mensen die er net buiten vallen en met moeite de eindjes aan mekaar kunnen knopen. Mensen die, van hun schamele pensioentje, iedere maand 3 tot 500 euro moeten betalen aan huur. Als je buurtactiviteiten inricht merk je goed welke mensen steeds weer afwezig zijn indien er een kostprijs aan verbonden is. Natuurlijk zijn er ook mensen bij die aan cocooning doen, die betrek je nergens bij, ook niet als het gratis is. Mensen die het zich niet kunnen permitteren om nen euro uit te geven, zie je wel bij wandelingen en dergelijke (gratis deelname). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |