Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2004, 13:08   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard FDF-extremist Mangain vindt dat Vlaams parlement best verhuist

Volgens FDF-voorzitter Olivier Maingain kunnen de Vlaamse regering en het Vlaams parlement maar beter uit Brussel verhuizen en naar Antwerpen trekken.

"Daar waar het zo tolerante Vlaanderen nog veel werk heeft om het succes van het fascistische Vlaams Blok te counteren". Het confederale project is onverenigbaar met het discours over de aanwezigheid in Brussel, luidt het.

Maingain reageerde maandag na afloop van het FDF-partijbureau op de verklaringen die sp.a-voorzitter Steve Stevaert vrijdag deed in het DHL-dossier. Hij stelde de geldstromen naar Brussel in vraag indien dat gewest de uitbreiding van het koerierbedrijf tegenhoudt.

Volgens Maingain laat Stevaert nu zijn ware gelaat zien en wordt duidelijk dat zijn partij meegaat in de "ultranationalistische stroom in een Vlaanderen dat meer en meer het Vlaams Blok volgt".

http://www.gva.be

Een wanhopige stuiptrekking van Mangain. Nu de centjes op het spel komen te staan kan hij het niet laten om als een ware Brusselse franskiljon wild om zich héén te schoppen. Antwerpen zéér goed idee, we moeten die arrogante frankofone kankerstad die Brussel is niet dat ze een Belgische unie met Wallonië vormen, géén probleem. Opzouten die handel!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 13:14   #2
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

En wat is dan de garantie die u de Brusselse Vlamingen biedt?
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 13:18   #3
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Van mij mogen ze staatsburger worden in de nieuwe "Féderation Belge". Maar ik denk dat op termijn het beste is dat gewoon de Brusselse Vlamingen in Vlaanderen komen wonen. Brussel is een verloren stad, totaal niet Vlaams, eerder een kopie van de Waalse stad Charleroi. Antwerpen, trotse metropool en hoofdstad van Vlaanderen!!!

mvgr
Oud 28 september 2004, 13:57   #4
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Eenvoudig : men laat hen de keuze.
Ze mogen kiezen voor het Vlaams staatsburgerschap, hetzij voor het bijzonder statuut dat zal vasthangen aan Brussel, EC (European District).
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 13:59   #5
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Eenvoudig : men laat hen de keuze.
Ze mogen kiezen voor het Vlaams staatsburgerschap, hetzij voor het bijzonder statuut dat zal vasthangen aan Brussel, EC (European District).
Volgens mij gaat Brussel een Union Belge vormen met Wallonië. Laten we daar maar van uitgaan.
Oud 28 september 2004, 14:05   #6
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

´t Is triestig dat u de Vlaamse Leeuw als avatar hebt. Ik voel mij beschaamd vlaming te zijn met gasten zoals u erbij. Laf terug trekken, dat nooit. Maar het gekste van al is dat vlaggetje van Israel. In 1917 bezaten Joden 2,5 procent van het land in Palestina. In 1948 nam dat toe tot 5,7 procent en vandaag is dat ongeveer 95 procent van het gebied dat binnen de grenzen van voor 1967 valt; terwijl Arabieren slechts 5 procent bezitten. Waarom zou het Israel lukken en Vlaanderen niet?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 28 september 2004 om 14:05.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 14:25   #7
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
´t Is triestig dat u de Vlaamse Leeuw als avatar hebt. Ik voel mij beschaamd vlaming te zijn met gasten zoals u erbij. Laf terug trekken, dat nooit. Maar het gekste van al is dat vlaggetje van Israel. In 1917 bezaten Joden 2,5 procent van het land in Palestina. In 1948 nam dat toe tot 5,7 procent en vandaag is dat ongeveer 95 procent van het gebied dat binnen de grenzen van voor 1967 valt; terwijl Arabieren slechts 5 procent bezitten. Waarom zou het Israel lukken en Vlaanderen niet?
Zoals al eerder vermeld dienen we realist te zijn. Dankzij Brussel is Vlaanderen nog steeds géén onafhankelijke staat. De Vlaamse beweging heeft zich volgens mij te lang blijven focussen op die stad. Zelfs indien Vlaanderen de rijke regio ter wereld is(op nummer 1) zelfs dan nog zullen de franstalige Brusselaars nog voor aansluiting bij Wallonië kiezen. De Vlamingenhaat in Brussel ziet zowel bij de allochtone als de autochtone franstaligen Brusselaars er diep in gebakken, dus waarom onze tijd verspillen in die arrogante stad. Antwerpen is een echte Vlaamse stad, een wereldhaven enz... kan perfect als hoofdstad functioneren mits een aantal uitbreidingen...

Wat Israël betreft kent stilaan iedereen mijn mening hierover. Israël is het heilige land dat sinds 2.500 Voor Christus Gods beloofde land voor de Joden is. De Arabieren veroverde Jeruzalem en de gehele Westbank in 632 na christus met de opmars van de Perzen en de Babyloniërs. Palestina, nog eeuwen voor het een Brits Protectoraat werd is altijd het land van de joden geweest, herriner u de kruisingen van Jezus toen de Romeinen hem bespotte als de "Jodenkoning". Na de nazi-vervolging keerde meeste Joden immers terug naar hun land van herkomst of denkt u nu echt dat de Britten immers zomaar 1 of ander lapje grond hebben geschonken aan het Joods Wereldcongres in 1948???
Oud 28 september 2004, 14:32   #8
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
volledig mee akkoord
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 14:44   #9
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Zoals al eerder vermeld dienen we realist te zijn. Dankzij Brussel is Vlaanderen nog steeds géén onafhankelijke staat. De Vlaamse beweging heeft zich volgens mij te lang blijven focussen op die stad. Zelfs indien Vlaanderen de rijke regio ter wereld is(op nummer 1) zelfs dan nog zullen de franstalige Brusselaars nog voor aansluiting bij Wallonië kiezen. De Vlamingenhaat in Brussel ziet zowel bij de allochtone als de autochtone franstaligen Brusselaars er diep in gebakken, dus waarom onze tijd verspillen in die arrogante stad. Antwerpen is een echte Vlaamse stad, een wereldhaven enz... kan perfect als hoofdstad functioneren mits een aantal uitbreidingen...

Wat Israël betreft kent stilaan iedereen mijn mening hierover. Israël is het heilige land dat sinds 2.500 Voor Christus Gods beloofde land voor de Joden is. De Arabieren veroverde Jeruzalem en de gehele Westbank in 632 na christus met de opmars van de Perzen en de Babyloniërs. Palestina, nog eeuwen voor het een Brits Protectoraat werd is altijd het land van de joden geweest, herriner u de kruisingen van Jezus toen de Romeinen hem bespotte als de "Jodenkoning". Na de nazi-vervolging keerde meeste Joden immers terug naar hun land van herkomst of denkt u nu echt dat de Britten immers zomaar 1 of ander lapje grond hebben geschonken aan het Joods Wereldcongres in 1948???
Ik denk dat er vele joden dit in hun stoutste dromen nooit verwacht hadden. En zeg nu zelf, de situatie voor de Joden in Israel was onmogelijker dan de Vlamingen in Brussel. Na bijna 1400 jaar hadden ze hun land terug (met een steuntje van de VS natuurlijk, maar toch is het nog altijd een grote stunt), waarom zouden de Vlamingen dan hun hoofdstad niet terug kunnen winnen?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 28 september 2004 om 14:44.
Oud 28 september 2004, 16:07   #10
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er vele joden dit in hun stoutste dromen nooit verwacht hadden. En zeg nu zelf, de situatie voor de Joden in Israel was onmogelijker dan de Vlamingen in Brussel. Na bijna 1400 jaar hadden ze hun land terug (met een steuntje van de VS natuurlijk, maar toch is het nog altijd een grote stunt), waarom zouden de Vlamingen dan hun hoofdstad niet terug kunnen winnen?
Omdat Antwerpen een betere hoofdstad is voor Vlaanderen. Bovendien kan men de situatie met Israël totaal niet vergelijken. Het zogenaamde "recht op land" voor de Palestijnen is niet méér dan een voorhoede van een totale verdrijving van het joodse volk van hun land. In 1998 hadden de Palestijnen de kans om een deel van Israël , de gehele westbank en de gazastrook volledig onder hun autonoom bestuur te krijgen. Die 2 gebieden zouden géén deel méér uitmaken van Israël. Terroristen-koning Yasser Arafat koos wederom voor de gewapende strijd, men zou de Joden voorgoed verjagen van een grondgebied dat zij tenslotte eeuwen geleden hadden veroverd op de Joden. Nu dat feestje is niet doorgaan en Israël slaat hard terug wat ik perfect kan begrijpen. En bovendien ben ik voorstander van 2 opties:

De Palestijnen krijgen opnieuw de Westbank en de Gaza-strook maar dan moet eerst Arafat nog gearresteerd desnoods geliquideerd worden en met hem alle terroristen die de Palestijnse bevolking oproepen tot haat tegen het Joodse volk.

Ofterwel alle Palestijnen een waardig thuis geven in Jordanië tesamen met de Jordaanse overheid een terugkeerpremie geven aan al diegenen die daar gehoor aan geven.

Optie1 lijkt me de meest realistische dus denk ik dat het dringend tijd word dat dat vies oud mannetje van de P.L.O eindelijk eens geplaatst wordt waar hij thuishoort: in de donkerste gevangenis of voor het internationaal tribunaal in Den Haag wegens oorlogsmisdaden.

Nu wat Brussel betreft: de franstaligen hebben zich nooit laten exploderen in volle bussen of de gewapende strijd tegen de vlamingen opgenomen vandaar dat de situatie niet vergelijkbaar is. De franstaligen op kop met Olivier Mangain van het FDF zullen nooit aanvaarden dat Brussel hoofdstad word van een onafhankelijk Vlaanderen daarom moet de Vlaamse beweging zich niet langer laten gijzelen door Brussel maar moet het resoluut kiezen voor onafhankelijkheid met Antwerpen als hoofdstad.
Oud 28 september 2004, 16:10   #11
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt gerust, ik voel met u mee. Ik voel mij ook beschaamd in jullie plaats
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 16:19   #12
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen, hoofdstad van Vlaanderen? Jezus, het idee alleen al maakt me ziek.
Oud 28 september 2004, 16:29   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we het Vlaamse Parlement verhuizen, en meteen onze centen mee verhuizen. Als Vlaanderen dan toch zo intolerant is, dat we het dan maar meteen deftig doen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 16:30   #14
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Volgens mij gaat Brussel een Union Belge vormen met Wallonië. Laten we daar maar van uitgaan.
Niks van. Brussel is om te beginnen geografisch al volledig omsloten door Vlaanderen. Het zou dus een onleefbare enclave in Vlaanderen worden, en Vlaanderen kan Brussel volledig in een dodelijke greep houden.

Brussel is afhankelijk van Vlaanderen, maar de huidige Vlaamse politici van de traditionele partijen durven dit niet uitspelen omdat ze met handen en voeten gebonden zijn aan het Belgisch regime.

Brussel kan niet anders dan voor Vlaanderen kiezen, wil het leefbaar zijn. Hoog tijdf dat men daarmee eens korte metten maakt met die Franstalige arrogantie. Stevaert heeft dan ook eindelijk eens iets zinnigs gezegd. Als de Brusselse Franstalige politici lastig doen, dan moeten we overwegen de geldkraan dicht te draaien. Het zal rap gedaan zijn.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 16:32   #15
Bruno232
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik stel voor dat we het Vlaamse Parlement verhuizen, en meteen onze centen mee verhuizen. Als Vlaanderen dan toch zo intolerant is, dat we het dan maar meteen deftig doen.
Goed, doe maar. We zullen eens zien op hoeveel buitenlandse sympathie het geblokt Vlaanderen kan rekenen.
Oud 28 september 2004, 16:36   #16
Bruno232
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Niks van. Brussel is om te beginnen geografisch al volledig omsloten door Vlaanderen. Het zou dus een onleefbare enclave in Vlaanderen worden, en Vlaanderen kan Brussel volledig in een dodelijke greep houden.
En als ze dan nog niet luisteren, kan je een beleg doen zoals de 900 dagen van Leningrad...

surrender or die

([size=1]zot[/size])

Laatst gewijzigd door Bruno232 : 28 september 2004 om 16:36.
Oud 28 september 2004, 16:38   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, doe maar. We zullen eens zien op hoeveel buitenlandse sympathie het geblokt Vlaanderen kan rekenen.
Met alle plezier.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 16:54   #18
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwerpen, hoofdstad van Vlaanderen? Jezus, het idee alleen al maakt me ziek.
Wat is er mis met Antwerpen?? Antwerpen is de economische motor van Vlaanderen. Een bruisende stad met een wereldhaven. Antwerpen zou mits uitbreiding perfect als Vlaamse hoofdstad kunnen fungeren. Brussel verliezen we sowieso want zelfs indien vlaanderen de geldkraan toedraait dan nog zullen de franstaligen voor hun volksgenoten in Wallonië kiezen, koppigaards als ze zijn. Waarom moet in hemelsnaam Vlaanderen haar lot laten afhangen van de franstalige Brusselaars. Als ze niet willen, willen ze niet punt uit!
Oud 28 september 2004, 16:56   #19
Piet Hein
Minister

Standaard

Wij als vlamingen hebben evenveel recht op Brussel als de palestijnen op Jeruzalem. met andere woorden Brussel vlaams

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 28 september 2004 om 17:04.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 17:04   #20
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Wij als vlamingen evenveel recht op Brussel als de palestijnen op Jeruzalem. met andere woorden Brussel vlaams
Inderdaad in principe hebben wij ook recht op Brussel. Maar de meerderheid zo'n 80% is nu immers franstalig en zoals in een democratie kiest het volk. Het zou tof zijn moesten de franstaligen voor Vlaanderen kiezen dan is het probleem opgelost maar dat gaan zijn nooit doen. De Vlamingenhaat in Brussel onder de gewone Brusselse frankofoon zit dieper dan ooit. En ik ben gewoon van mening dat Vlaanderen's lot niet in Brussel ligt maar in Vlaanderen zelf. En wéér die domme vergelijking met Israël. Jeruzalem is de heilige stad van het Joodse volk..zo simpel is dat...reeds eeuwen!! Er is niks van de Palestijnen!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be