![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Dit is sowieso een voorspel gevolg van de politieke fictie dat de oorzaak van de werkloosheid bij de werklozen ligt en niet bij de werkgelegenheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af wie zo wereldvreemd is om te denken dat iedereen die wilt werken, werk vindt. Bedrijven werven nauwelijks aan en de moeilijke profielen kunnen werken op hun buik schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is hier in België iets zwaar mis met de perceptie van bepaalde arbeid. Wanneer een pas afgestudeerde niet meteen werk vindt in zijn/haar branche en hij/zij zou intussentijd ander werk aannemen dat zogenaamd 'onder' zijn/haar niveau ligt, dan wordt dat achteraf altijd in rekening gebracht: je bent niet goed genoeg in je vak, daarom ben je aan de slag moeten gaan als schoonmaker, inpakker, monteerder, etc. Er zijn landen waar het als verdienstelijk aanzien wordt om niet bij de pakken te blijven zitten, maar juist alle werk aan te nemen in afwachting van die ene, passende job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs de vdab-teef zegt dat ze alleen opleidingen in petto heeft wegens ... gebrek aan werkaanbiedingen. Weet ge wat die teef nog zegt : "We moeten deze mensen bezig houden met een paar dagen interimwerk per jaar want als ze langer dan 1 jaar onafgebroken werkloos zijn dan worden ze ook bij de interim vertikaal geklaseerd". Die zegt onomwonden dat ze zich liever bezighouden met een 62 jarige die af en toe werkt dan met een 50 jarige die reeds 13 maanden werkloos is want die laatste is volledig onbemiddelbaar. Mijn vraag : gaat die 62 jarige zijn levensstandaard opkrikken met 3 weken per jaar interimmeke te spelen en zal dat de rsz-kassen spekken? Ze weten zich begot geen raad meer! Waar is die beloofde arbeidskostenverlaging? Ik zal het zeggen : in de vuilbak. Tijdens de regeringsonderhandelingen waren ze op zoek naar 20 miljard Euro en ze zijn van ellende gestopt bij 11 miljard! Er was geen politieke moed!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige; Wanneer alle functies zouden zijn ingevuld en er zou dan nog sprake zijn van werklozen, is dat de fout dat al die andere te hard werken. Dan moet men gaan denken aan herverdeling van de arbeid, niet van sommige de kar te laten trekken en andere die er achteraan gaan aan hangen bengelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo iemand die vanuit zijn voor het leven benoemde luie stoel tegen oudere mensen uit de privé komt zeggen dat ze hun jachtgebied moeten verleggen? Naar waar, Timboektoe? Als ge 52 jaar gewerkt hebt dan moogt ge uw broek laten zakken en uw blote kont laten zien aan alle leeglopers en zeggen"Ik heb meer afgedragen dan jullie ooit zullen doen en kus nu allemaal mijn kloten". Als ik mijn grenzen ga verleggen dan is het om op mijn lui kloten op het strand te gaan liggen! Laatst gewijzigd door demonen : 2 december 2014 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wat men zou doen mocht er geen dop bestaan. Zouden ze dan ook aan de deuren van Ford blijven zitten tot ze er dood bij neervallen van de honger? Wedden dat ze wel werk zouden vinden? En wat betreft uw vermoeden van dat statutair ambtenaar zijn, kan ik alleen maar zeggen dat ge er mijlen ver naast zit. Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2014 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij voelen zich constant bedreigd door werklozen omdat die heel eenvoudig hun job kunnen overnemen en bereid zijn om aan een nog lager loon te werken. Het is U vergeven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet de verzekering zich terugtrekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2014 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tijden van crisis zijn mensen bereid om aan een (veel) lager loon te werken dan U. Maw, U bent de werkloze van morgen. Dit gaat effektief gebeuren, er komen nu 11.000 mensen op de arbeidsmarkt waarvoor de werkgever een gigantisch rsz-voordeel krijgt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen vervanginsloontrekkende en werkzoekende. Beide vallen wel onder de zelfde noemer," werkzoekende" maar lang niet alle werkzoekende zijn ook daadwerkelijk op zoek naar werk. Dus de rekening maken welke u hier zo simpel voorstelt is helemaal niet zo simpel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als �*k dit kan, kan een ander dat ook. Werk zoeken is een full-time bezigheid; het volstaat niet je in te schrijven bij VDAB en interims. Je moet ZELF achter werk zoeken en je zwakheden bijschaven. En vooral: je neus niet optrekken voor 'minderwaardig', minder betaald werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of nog: hoe komt het toch dat er zoveel werklozen zijn die jarenlang niets vinden, maar dat de opleidingen voor knelpuntberoepen niet vol zitten? Nochtans worden die opleidingen meestal volledig gesubsidieerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U stelt terecht dat een job zoeken een voltijdse bezigheid moet zijn. Laatst gewijzigd door Lange Limburger : 2 december 2014 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |