Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2004, 09:56   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard probleemallochtonen houthalen krijg sportterrein 125.000 Euro cadeau voor wangedrag

Jeugd van Houthalen-Oost krijgt sportterrein van 125.000 euro

Na de negatieve berichten over overlast door rondhangende jongeren in Houthalen-Oost wil de gemeente bijkomende inspanningen leveren om de jeugd beter aan zijn trekken te laten komen. Zo wordt over een week niet alleen gestart met de bouw van een nieuw jeugdhuis, het schepencollege besliste ook drie pleinen her in te richten.

Op het plein aan de Chirolokalen in de Spechtstraat komt volgend jaar een groot sportterrein. “Op het plein komt een trapveld en een basketplein. Naast het basketterrein is een speelheuvel voorzien in de vorm van een amfitheater, want het basketterrein kan terzelfder tijd ook dienst doen als podiumplaats,” zegt burgemeester Alain Yzermans. “Naast de Chirolokalen komt een grote zeshoekige schommel. Het speel- en sportplein kost 125.000 euro. De werken starten in januari.”

Volgens de plannen die we mochten inkijken is het plein volledig omheind met beplanting en staat een gedeelte ingekleurd als kampzone.Op die manier kan de Chiro in de zomer zijn lokaal verder benutten als kampplaats.De plannen werden opgemaakt in samenspraak met het wijkcomité, het buurtopbouwwerk, de Chiro en de dienst welzijn. De aanbesteding van de werken komt deze maand op de gemeenteraad. “Ik hoop dat dit sportplein een vertrekpunt kan zijn voor de uitbouw van een echt buurtcentrum voor deze wijk,” zegt de burgemeester. Er zit nog meer in de pijplijn voor de jeugd van Houthalen-Oost.Volgend jaar wordt het plein aan de Wildekersstraat aangepakt. Er komt onder meer een hangplek. Ook het pleintje in de wijk Ten Haagdoornheide krijgt een facelift. De petanquebaan wordt heraangelegd en het plein krijgt een opsmuk met meer groen.

wel wel, de goede overheid heeft dat toch weer eens mooi opgelost.
als er criminele allochtonen zijn, dan is dat natuurlijk omdat wij racistische vlamingen niet genoeg geld pompen in hun voorzieningen en speeltuigen. logisch dat ze dan leraren beginnen te molesteren en vandalisme te plegen, toch? maar nu gaat men daar dus iets aan verbeteren en krijgen de allochtoontjes voor 125.000 speelgoed. hopelijk komen er niet teveel vlaamse kinderen ongevraagd op hun schommels zitten.
en de SZ kampt ook met een groot tekort, maar men moet zijn prioriteiten kennen nietwaar; en bovendien gaan er veel vlaamse werklozen van den dop gegooid worden dus komt er weer geld vrij voor andere projectjes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:01   #2
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

?? Wat heeft de renovatie van een CHIRO-plein te maken met allochtonen jongeren??

Hier profiteren zowel de allochtone als autochtone jongeren, dus zie ik geen probleem.
Alleen een 'hangplek', dat is iets wat je me toch eens moet uitleggen.
Wat doe je daar?
Hangen??

Daar zou wel iets nuttigers op gevonden moeten worden.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:03   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Schandaeligh!!!!!!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:05   #4
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
?? Wat heeft de renovatie van een CHIRO-plein te maken met allochtonen jongeren??

Hier profiteren zowel de allochtone als autochtone jongeren, dus zie ik geen probleem.
Alleen een 'hangplek', dat is iets wat je me toch eens moet uitleggen.
Wat doe je daar?
Hangen??

Daar zou wel iets nuttigers op gevonden moeten worden.
Een hangplek is een plek waar hangjongeren rondhangen. Of om het met de woorden van Yves Desmet te zeggen : kutmarrokanen die brossen en zich liever bezig houden met mensen kloten, steamnig, etc.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:08   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

fijn hé.
misschien als ik straks uw auto bewerk met een koevoet, krijgen we een nieuw zwembad of skate-park.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:12   #6
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
fijn hé.
misschien als ik straks uw auto bewerk met een koevoet, krijgen we een nieuw zwembad of skate-park.
Dat jongeren een goede infrastructuur nodig hebben om zich te ontwikkelen on sport en spel is algemeen geweten.
Vroeger had je bossen genoeg waar de jeugd hun plan kon trekken, nu alles volgebouwd is, moet er inderdaad geïnvesteerd worden in die groep.

Wat die 'hangplekken' betreft, daar mogen ze wat mij betreft gerust iets anders op vinden.
Maar liever op een 'hangplek' dan rondlummelen in de stad, want daar gaan ze uit verveling anderen lastig vallen.

Meer en meer moet de overheid tussen komen in het begeleiden van jongeren (zowel autochtoon als allochtoon) omdat de ouders er geen tijd voor (willen) maken.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 10:23   #7
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat jongeren een goede infrastructuur nodig hebben om zich te ontwikkelen on sport en spel is algemeen geweten.
Vroeger had je bossen genoeg waar de jeugd hun plan kon trekken, nu alles volgebouwd is, moet er inderdaad geïnvesteerd worden in die groep.

Wat die 'hangplekken' betreft, daar mogen ze wat mij betreft gerust iets anders op vinden.
Maar liever op een 'hangplek' dan rondlummelen in de stad, want daar gaan ze uit verveling anderen lastig vallen.

Meer en meer moet de overheid tussen komen in het begeleiden van jongeren (zowel autochtoon als allochtoon) omdat de ouders er geen tijd voor (willen) maken.
Denken die idioten van die gemeente echt dat die hangjongeren echt gaan rondgangen waar er niets te stelen of de vernielen valt. Hun ganse "hangkultuur" is gebaseerd op een agressiviteit en er dan over lopen stoefen, de hang-fase, en dan op naar het volgende feit. Als de afstand tussen de hangplaats en de plaats waar ze de rest van hun ding doen, dan gaan ze hun hang-plaats wel verplaatsen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 11:06   #8
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Denken die idioten van die gemeente echt dat die hangjongeren echt gaan rondgangen waar er niets te stelen of de vernielen valt. Hun ganse "hangkultuur" is gebaseerd op een agressiviteit en er dan over lopen stoefen, de hang-fase, en dan op naar het volgende feit. Als de afstand tussen de hangplaats en de plaats waar ze de rest van hun ding doen, dan gaan ze hun hang-plaats wel verplaatsen.
Ik wil even als terzijde opmerken dat ze die 'cultuur' niet hebben opgepikt in de plaatselijke moskee, maar wel van MTV en videoclips van Eminem, Snoop Dog, 50cent en consoorten. Amerikaanse cultuur dus.

Oud 5 oktober 2004, 12:41   #9
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het nut niet in van het inrichten van specifieke "hangplekken".

In onze parken zijn er toch nog voldoende bomen?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 13:41   #10
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Dat is toch een goed initiatief? Waarom moet er toch altijd geklaagd worden? 't is hier nooit goed.
Oud 5 oktober 2004, 14:12   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind het zonde van het geld. Binnen de korste keren is de hele infrastructuur toch gesloopt.

Gelukkig dat die hangjongeren, wel geurtje kleurtje of religie dan ook, nog niet door hebben dat alleen slopen niks opbrengt, maar dat ze het materiaal in hele staat kunnen verkopen, of als het stevig spul is, zoals staal en aluminium, dat het nog schrootwaarde heeft.

Och kom, slopen en laten liggen is leuker dan netjes demonteren en verkopen. Dat lijkt teveel op werk.
Oud 5 oktober 2004, 15:51   #12
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
fijn hé.
als u een werkloze profiterende allochtoon bent wel ja, maar als je een hardwerkende vlaming bent dan vlieg je in de gevangenis.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 17:39   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeugd van Houthalen-Oost krijgt sportterrein van 125.000 euro

Na de negatieve berichten over overlast door rondhangende jongeren in Houthalen-Oost wil de gemeente bijkomende inspanningen leveren om de jeugd beter aan zijn trekken te laten komen. Zo wordt over een week niet alleen gestart met de bouw van een nieuw jeugdhuis, het schepencollege besliste ook drie pleinen her in te richten.

Op het plein aan de Chirolokalen in de Spechtstraat komt volgend jaar een groot sportterrein. “Op het plein komt een trapveld en een basketplein. Naast het basketterrein is een speelheuvel voorzien in de vorm van een amfitheater, want het basketterrein kan terzelfder tijd ook dienst doen als podiumplaats,” zegt burgemeester Alain Yzermans. “Naast de Chirolokalen komt een grote zeshoekige schommel. Het speel- en sportplein kost 125.000 euro. De werken starten in januari.”

Volgens de plannen die we mochten inkijken is het plein volledig omheind met beplanting en staat een gedeelte ingekleurd als kampzone.Op die manier kan de Chiro in de zomer zijn lokaal verder benutten als kampplaats.De plannen werden opgemaakt in samenspraak met het wijkcomité, het buurtopbouwwerk, de Chiro en de dienst welzijn. De aanbesteding van de werken komt deze maand op de gemeenteraad. “Ik hoop dat dit sportplein een vertrekpunt kan zijn voor de uitbouw van een echt buurtcentrum voor deze wijk,” zegt de burgemeester. Er zit nog meer in de pijplijn voor de jeugd van Houthalen-Oost.Volgend jaar wordt het plein aan de Wildekersstraat aangepakt. Er komt onder meer een hangplek. Ook het pleintje in de wijk Ten Haagdoornheide krijgt een facelift. De petanquebaan wordt heraangelegd en het plein krijgt een opsmuk met meer groen.

wel wel, de goede overheid heeft dat toch weer eens mooi opgelost.
als er criminele allochtonen zijn, dan is dat natuurlijk omdat wij racistische vlamingen niet genoeg geld pompen in hun voorzieningen en speeltuigen. logisch dat ze dan leraren beginnen te molesteren en vandalisme te plegen, toch? maar nu gaat men daar dus iets aan verbeteren en krijgen de allochtoontjes voor 125.000 speelgoed. hopelijk komen er niet teveel vlaamse kinderen ongevraagd op hun schommels zitten.
en de SZ kampt ook met een groot tekort, maar men moet zijn prioriteiten kennen nietwaar; en bovendien gaan er veel vlaamse werklozen van den dop gegooid worden dus komt er weer geld vrij voor andere projectjes.
Dit is niet te geloven, maar wel weer typisch belgie en weer extra stemmen voor het vlaams blok, en geld weggesmeten ipv het probleem aan te pakken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 20:11   #14
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik herinner mij spontaan de poging van ons stadsbestuur om een multiculturele jeugdwerking op te starten. Dat is ook wel even anders uitgedraaid, de autochtone kinderen werden er gewoon weggepest en nadat ook enkele naïve multiculturele leiders eens de benen moesten nemen heeft men het ganse project maar opgedoekt. Het plein is er nog steeds, en doet nu dienst als hangplek voor allochtone boefjes. Tja, ze hebben het tenslotte zelf veroverd...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be