Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2014, 14:20   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard BTB geeft tips aan Pascal Smet

Dinsdag 24 november kondigde Pascal Smet, Brussels minister bevoegd voor Mobiliteit, aan dat hij de regels voor de taxisector wil moderniseren. De nieuwe regels moeten de klantvriendelijkheid verhogen en ruimte maken voor andere spelers, zoals UBER. BTB geeft graag een aantal tips!

Klantvriendelijkheid verhogen, ja! Maar dan zonder oneerlijke concurrentie.

BTB kan alleen maar toejuichen dat minister Smet de regels wil moderniseren en de klantvriendelijkheid van de taxisector wenst te verbeteren. Maar boven alles moeten zowel de taxichauffeurs en hun klanten beschermd worden tegen renegaten zoals UBER. Daarom pleit BTB ervoor om dit alles in een taxi-ordonnantie te voorzien. Met duidelijke regels voor chauffeurs die in loondienst rijden, voor wie cao’s gelden die tussen de sociale partners worden afgesloten.

Veiligheid voorop!

Zes vraagjes voor minister Smet, over UBER:

- Volgden de UBER-chauffeurs een opleiding ?

- Hebben ze een attest van medische geschiktheid?

- Zijn hun wagens gekeurd ? En dit om de zes maanden, zoals voor alle taxi’s?

- Is er een verzekering die ook de schade van de passagiers dekt? Evenwaardig als voor taxi’s?

- Hebben ze een vergunning van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? - Geven UBER-chauffeurs hun inkomsten aan aan de fiscus?

Het antwoord is zes keer neen! Daarom, minister Smet, vragen wij u hiermee zeker rekening te houden bij de modernisering!

Innovatie voor iedereen?

We kunnen en willen er niet om heen: we maken met zijn allen steeds meer gebruik van apps. Waarom dan niet vanuit de

Brusselse overheid een taxi-app ontwikkelen? Die dan door iedere reguliere speler op dezelfde wijze kan gebruikt worden?

Invoering van de digitale taxameter, voor iedereen!

De Brusselse taxiverenigingen verzetten zich hevig tegen de invoering. Frank Moreels : “De digitale taxameter is het uitgelezen instrument om tot een goed werkende taxisector te komen. Wie niets te verbergen heeft, vreest geen controles. En dat geldt zowel voor de bestaande taxibedrijven, als voor alle toekomstige spelers, inclusief UBER.” De invoering van de taxameter sleept al jaren aan, we roepen minister Smet een versnelling hoger te schakelen, en te onderzoeken of het Brussels Gewest de kost hiervan volledig kan dragen.

In afwachting: handhaving van de huidige regels! Meer controles!

Zo lang de regels niet gewijzigd zijn, eist BTB dat de controles verder gezet en opgedreven worden! Want de taxisector in Brussel heeft nu al te kampen met allerlei mechanismen van ontduiking van de regels, met sociale dumping, .. Het voornemen om de regels te gaan veranderen, mag niet leiden tot een de facto “gedoogbeleid”, ook niet voor de huidige spelers op de markt.

BTB roept alvast de taxichauffeurs op om op 8 en 15 december mee actie te voeren ! Zij zijn alvast niet vergeten dat Brussels Airlines promotie maakt voor UBER …

Voor meer informatie:

Frank Moreels, Federaal secretaris BTB Wegvervoer & Logistiek [email protected]

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be