![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen... Blijkbaar betekent het voor idere Vlaming niet hetzelfde. Want de ene "Vlaamse partij" (NVA) steekt de andere "Vlaamse" partij (VB) in het cordon. Zie het zielig toneelstuk in Antwerpen; met de kampioenen van het "flamigantisme": Bart De Wever aan mijn linkerhand en Filip Dewinter aan mijn rechterhand. ![]() Laat ons maar eerlijk zijn en besluiten: het ene Vlaanderen is het andere niet. En een onafhankelijk Vlaanderen? Voor de een betekent dat niets meer dan een geografisch-economisch bestuurlijke omschrijving, waarbinnen de bewindslieden netjes en slaafs de richtlijnen van superstaat EURSS uitvoeren. Voor een ander betekent het eigenlijk niets meer dan "dat gebied in Noord-België waar ze allemaal vlaams klappen (of als het kan, nederlands praten). En dan is er nog een kleine minderheid van zonderlingen die het over "cultuur" hebben, maar die worden door de meerderheid uitgespuwd alsof het kakkerlakken of zo zijn. "Vlaanderen" dus. Laat ons er maar eens goed mee lachen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is het nut van gelijk wat vraag ik me dan af?
Nu de ene is er iets mee, jij niet. Je bent dus in feite iets armer, dat is alles.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen is een fictief, internationaal gebied dat West-, Oost-, Frans- en Zeeuws-Vlaanderen omhelst en waar officieel twee talen worden gesproken: Frans in het zuiden en Nederlands in de rest.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Waarom ?
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan toch minder fictief dan België, anders zou je je niet ertegen verzetten, nietwaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een land is altijd fictief, geschift dat mensen er zoveel eer voor over hebben. De vlaams nationalisten ontneemt de doorsnee belg zijn rede, namelijk dat vaderlandsliefde ronduit belachelijk is.wij belgen waren daar goed in en het was iets om trots op te zijn. Fuck belgië en fuck vlaanderen, maar nee we moeten trots zijn op ons vlaams zijn zodat we een identiteit hebben. Onbegrijpelijk dat vlamingen die bevestiging nodig hebben, we hadden een unieke mentaliteit en nu zijn we terug even stompzinnig als de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het had in de Spaanse tijd geografisch betrekking op de ganse Nederlanden, later op de ganse Zuidelijke Nederlanden. Ik zag onlangs een historische kaart vd. Zuidelijke Nederlanden uit 1713 met als titel 'The Spanish Netherlands, so called Flanders'.... De kunstenaars uit de Nederlanden die ten tijde vd. Renaissence in Italië werkten noemden zich allemaal Fiamminghi, of ze nu uit de Vlaanders, Holland of Henegouwen kwamen... Een schilderij uit de Z.-NL van voor pakweg voor de Belgische onafhankelijkheid wordt in de katalogi van antiekveilingen steevast opgenomen met vermelding van 'Vlaamse School'. (Het begrip 'Waalse School' bestaat blijkbaar niet in de kunstwereld !)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar...mijn pas is dus een fiktief document. Tiens, zo had ik het nog niet bekeken.... ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat was die unieke mentaliteit die we hadden? Wanneer hadden we die? Waarom hebben we die nu niet meer? Citaat:
Ik zou eerder het tegendeel durven beweren. Vroeger was er geen sociale zekerheid als vangnet. Waren het onzekere tijden toen de VU piekte?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 02:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de vu zo sterk was zaten we wel in de koude oorlog en hun eisen waren trouwens in die tijd van belang, de wereld is ondertussen heel wat veranderd. Bovendien kon men toen moeilijk voorspellen waar die eisen ons zouden brengen en was men zich er niet van bewust dat de kosten buitensporig zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een zever zeg in deze draad. unieke mentaliteit, trots, vaderlandsliefde.. Waarvoor heeft iemand dat nodig?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, fictief of niet, mooi of lelijk, onnozel of tof, het speelt allemaal geen rol. Zolang die illegale Belgische staat naar de kloten geholpen wordt is het goed. Al betekent dat zelfs de ondergang van het Vlaanderen van vandaag. Het enige wat telt: de illegale Belgische staat moet kapot.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 16 november 2012 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is goed. Nationalisme is voor niks goed. Er is maar één streek waar de mensen fier zijn op hun streek: dat is Limburg. Maar dat is geen 'nationalisme', dat is 'chauvinisme'. Want wij Limburgers hebben geen 'nationale feestdag'. Wel een volkslied en een vlag. Maar we zitten daar wel niet constant mee te zwaaien op binnenlandse en buitenlandse sportmanifestaties zoals die enge Vlaams-nationalisten dit doen. Gewoon belachelijk is dit. Gedoe van gefrustreerden. Laatst gewijzigd door system : 16 november 2012 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |