![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn vraag is eigenlijk heel simpel.
Moet de overheid het fenomeen 'uithuwlijkingen' hard aanpakken? Alsook andere 'vrouwonvriendelijke' aspecten van bepaalde culturen, zoals bv. het beperken van studiemogelijkheden, ontplooiing,.... Zo zou het mogelijk moeten zijn dat de overheid een huwlijk kan verbieden, wanneer zij het vermoeden heeft dat er sprake is van een gedwongen huwlijk. Hiervoor moet men ten eerste al meer manschappen inzetten om zulke praktijken ACTIEF op te sporen. Ten tweede moeten er zware straffen staan op het organiseren ervan. Het gaat tenslotte om zéér zware criminele feiten. Namelijk ontvoering(want het meisje moet tegen haar zin mee), meervoudige verkrachting(want er is spake van ongewenste sexuele handelingen) en psychologische intimidatie(als het meisje wegloopt, wordt ze verstoten). Mijn motivering is niet van racistische aard, dus geen VlaamsBlok gezever hé. Voor mij staat hier het menselijk leed centraal!! Greetz |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() een verdraagzaam mens met een doel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En verder.........nog een reactie op de inhoud?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zonder dank.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
We zullen het eens aan VB-partijraadslid Xavier Buisseret moeten vragen die een tijd geleden voor pedofilie werd veroordeeld. Naar't schijnt weet die d'r alles van ![]() "Liever nuchter jongens" ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
in bepaalde firma's mogen ze zelfs niet werken met kleding die zij verkiezen. moet men die mensen dan ook zwaar gaan straffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Wat kan de overheid doen? Niet veel, denk ik.
De overheid kan onrechtstreeks de hulpverlening meer steun geven. Bij migrantenvrouwen die niet willen trouwen, zijn beide families doorgaans tegen hen. En meestal kunnen ze zich niet zelf onderhouden. Dus de vluchthuizen kunnen een rol spelen. Zodat de vrouwen die het gearrangeerd huwelijk niet willen, er onderuit kunnen.
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() De wet beschermt hen nu al. Ze moeten er gewoon mee naar buiten komen en er open over zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die is goed jong, echt geweldig ... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat men schijnhuwelijken ondertussen al zoveel mogelijk probeert op te sporen, alhoewel dat natuurlijk een praktisch onmogelijke zaak is.
Beter zou het zijn om de redenen waarvoor men een schijnhuwelijk wenst aan te gaan weg te nemen: vb. -de huwelijkspartner krijgt NIET automatisch de Belgische nationaliteit -als het huwelijk ontbonden wordt, gaat de partner gewoon terug naar het thuisland onmoedigende maatregelen zoals in Nederland: - een serieus bedrag ophoesten om de inburgeringscursus te betalen (ik vind zelfs niet dat die moet worden terugbetaald, waarom moet de Belgische belastingbetaler ervoor opdraaien indien iemand de love of his/her life in Verweggistan wil gaan halen?) - bewijzen dat men over voldoende inkomen geniet (in Nederland 130% van basisinkomen) - bewijzen dat men over voldoende huisvesting beschikt. ----------------------------------- Waarom moet hier altijd het Vlaams Blok/racisme bij te pas komen? De overdaad aan gearrangeerde huwelijken vormt een probleem! Elke generatie hier opgegroeide en geschoolde migranten wordt telkens weer verdubbeld door een praktisch even groot aantal ONGESCHOOLDE en de taal onmachtige mensen naar hier te halen! Dit verzwakt de maatschappij in zijn geheel, vermits het telkens opnieuw een heleboel problemen en extra uitgaven voor de maatschappij met zich meebrengt. Het is eerder een vorm van burgerzin om dit probleem aan te kaarten, dan een vorm van racisme!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rest beantwoord ik wel later. My time is up.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens niet waarom jouw vrouw zoveel moeilijkheden heeft, terwijl Abou Jahjah het blijkbaar al na drie maanden huwelijk geklaard had...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het opsporen lijkt me wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Men kan de techniek die men gebruikt om 'schijnhuwelijken' op te sporen, evengoed kunnen toepassen om 'gedwongen huwlijken' tegen te gaan(ondervragen, nagaan hoe goed de toekomstige partners elkaar kennen,...). Alleen veel actiever dan nu het geval is. Nu, dat ondervragen enzo kan dan wel agressief overkomen, maar om sommige mensen leed te besparen moet men soms een meerderheid v. mensen onterecht lastigvallen. Als ge niets te vrezen hebt moet ge u ook geen zorgen maken, simpel toch. Als ik een vliegtuig wil nemen moet ik ook door allerlei veiligheidsposten heen. Ik begrijp dat men dat moet doen om eventuele terroristen of drugssmokkelaars te onderscheppen. Ik klaag daar ook niet over! Uw oplossing is duidelijk.......NIETS DOEN ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |