Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: waar kies je voor
indexsprong van 2% is OK (als ik zo het land kan redden waarom niet in feite) 0 0%
werktijdsprong van 2% is OK (dagje minder vakantie of uurtje meer werken we zien wel) 2 40,00%
nee niets van die twee, (ik wil gewoon een economie die verder uitholt en dan op mijn dik gat naar MTV kijken) 3 60,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2014, 10:36   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Indexsprong of Werktijdsprong ?

Als je nu moet kiezen
indexsprong van 2%
of werktijdsprong van 2%
wat heb je liever
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 10:54   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je nu moet kiezen
indexsprong van 2%
of werktijdsprong van 2%
wat heb je liever
Beiden zijn achteruitgang.

Maar ga je met een werktijdsprong de werkloosheid oplossen dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 11:14   #3
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

In mijn geval wordt het sowieso alle twee. En dat terwijl ik lees over waar de vierde industriële revolutie op gaat uitdraaien. Alles bijna gratis en amper nog werk. Tot ze me op straat smijten wegens de automaat die het overneemt wordt ik dus slaaf van een hele boel mensen die niet meer mee mogen doen en van enkelingen die er in slagen de grootste deel van de taart naar zich toe te trekken. FTW.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 15 december 2014 om 11:16.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 11:19   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beiden zijn achteruitgang.

Maar ga je met een werktijdsprong de werkloosheid oplossen dan ?
ja, hoe contradictorisch dat in uw ogen kan klinken.
Er bestaat dus geen 'bepaald' hoeveelheid werk. Je mag zoveel werken als je wilt; Uiteindelijk willen de mensen wel minder werken. Maar die keuze heb je via de formules om deeltijds te werken. Dus in feite heeft dat geen belang.

Je zou de wetten moeten aanpassen dat mensen gewoon in alle variaties mogen werken van 1u tot 50u, en dat het loon bepaald wordt op bvb 38uwerkweek, en dat het loon in alle variaties kan gegeven worden in functie van al de uren die gewerkt worden zonder daar overuren aan de factureren. En de sociale rechten moet je opbouwen met 'overheidssteun' als je minder dan 1000euro per maand begint te verdienen. maar als je 1000euro kunt verdienen met 25u te werken, dan moet je niet verplicht zijn om fulltime te werken bvb.

Je gooit dus alle redeneringen en grendeltjes eens weg in uw hoofd en denk dan na over wat de mensen zouden kiezen.
Jonge gasten zouden 50u werken, en oudere gaan 30u werken. Mensen met zieke ouders gaan bvb 15u werken
Voor pensioenopbouw, in feite het enige dat mensen moeten doen is niet 40j 40u per week werken, maar 40j 1000euro per maand verdienen..
Voor dopgeld, niemand moet in feite doppen, je geeft de mensen automatisch een job bij de overheid als ze werkloos worden, en houdt altijd van die marshall plans achter de hand. Marshall plannen zijn investeringen in de economie die downcyclussen van de economie moete nopvangen. Een goed voorbeeld is wegenbouw, hogesnelheidstrein bouwen, openbaar vervoer moderniseren, huizen energievriendelijkmaken, mobiliteitsverhogende werken, werken aan een glasvezelnetwerk, werken aan nieuwe nucleaire centrale, werken aan mest-biogas plan, werken aan verkeersveiligheid, werken aan gerechtelijke achterstand en full digitaliseren van de overheid, werken aan open protocols en standaarden voor uitwisseling van informatie tussen privé en overheid etc
Oud 15 december 2014, 11:23   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
In mijn geval wordt het sowieso alle twee. En dat terwijl ik lees over waar de vierde industriële revolutie op gaat uitdraaien. Alles bijna gratis en amper nog werk. Tot ze me op straat smijten wegens de automaat die het overneemt wordt ik dus slaaf van een hele boel mensen die niet meer mee mogen doen en van enkelingen die er in slagen de grootste deel van de taart naar zich toe te trekken. FTW.
Er zal altijd werk zijn, vergeet dat je niets moet doen. Want inderdaad diegene die goedkoper en meer wil werken dan jij zal al het werk krijgen, dat is de essentie van egoistische economie. Jij kiest toch ook die goedkopere T-shirt in de winkel gemaakt in china, jij koopt schoenen en kousen gemaakt in China. En daarover gaat het precies, omdat wij allemaal onze mensen zo superbelasten en bedrijven superbelasten worden die schoenen in belgie te duur en verdwijnen ze uit de markt. Wat overblijft is het luxesegment, de ontwikkeling en research, de logistieke functie, de aanpassing aan de lokale behoeften en wetten en de marketing. Heeft dat zin dat alleen dit werk hier blijft ? In feite niet, het is beter dat het allemaal vertikaal geintegreerd gebeurt, en toch doen we het anders omdat jij als consument telkens die keuze maakt voor goedkoper...
Oud 15 december 2014, 12:44   #6
Guinevere
Banneling

Standaard

Liever geen van de twee.
Maar als ik dik tegen mijn zin moet kiezen, dan een werktijdsprong. De troost is dan dat meer uur werken, ook weleens meer inkomen zou kunnen opleveren.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be