![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen, ik vind het er sterk over dat er genoeg werkwillenden niet aan de bak geraken en genoeg gedemotiveerden vandaag het land maar plat leggen.
Dat kost de economie miljoenen. Ik raad de getroffen bazen aan om alle stakers te registreren en al hun werk onder de loep te nemen en ze af te danken, als ze mensen moeten ontslaan wegens de schade die de staking teweeg bracht. Waarom? Wel, ik ben het als langdurig werkloze beu dat ik niet aan de bak kom en wil gerust bazen overtuigen dat ik financieel nog voordelen voor hen kan opleveren, als ze mij in dienst nemen en dat al die klaagzangers die de nodige kosten meebrengen, eens vervangen mogen worden, door mensen die anders niet aan de bak komen. Je mag officieel niemand ontslaan omdat die staakt, maar je kan altijd creatief met een C4 omspringen. Moest ik bedrijfsleider zijn, ik zou stakers ontslaan, want dat zijn onwerkwilligen. Ze willen meer loon en minder werken en ga zo verder, terwijl er mensen zijn, die al blij zouden zijn, moesten ze een job hebben. Willen we terug concurrentieel zijn, mogen we eens de zaken herbekijken. Misschien leren de stakers zo eens de andere kant van de tafel kennen en zelf werkloos worden en terug moeten solliciteren, het deksel op de neus krijgen en ga zo verder ... eens zien of ze dan nog gaan klagen omdat ze 5 minuten minder koffiepauze krijgen. Sorry, maar ze zijn nu miljoenen onschuldige slachtoffers aan het maken en geen belangen aan het verdedigen. Ik zou als regering ook niet toegeven aan mensen die onze economie kapot maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zijn we goed bezig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Echte zieken moeten kunnen beroep doen op onze sociale zekerheid. Niemand vraagt om ziek te zijn. Jonge vrouwen hebben recht op kinderen baren. Ze doen het trouwens onvoldoende om onze demografie recht te houden. Ook hieraan moet gewerkt worden door bijvoorbeeld het kindergeld te verhogen. + 45 jarigen ontslaan is waanzin. Die mensen hebben jarenlange ervaring opgebouwd die een zegen zijn voor het bedrijf. Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 15 december 2014 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Jonge vrouwen: hangt er van af. Persoonlijk vind ik dat moeders bij hun kroost horen en niet op de arbeidsmarkt. Moest onze economie zo in elkaar zitten dat er terug maar 1 kostwinnaar per gezin nodig was, dan zouden er al wat problemen opgelost zijn. Helaas zijn we zo verwend, dat veel gezinnen met zijn tweeën voltijds gaan werken, om zich blauw te betalen ... onder andere aan kinderopvang. Mensen boven 45 jaar: die vrouwen zullen al niet meer zwanger geraken en zijn dus betrouwbaardere werkkrachten dan jongere vrouwen. Deze mensen hebben ook ervaring en kunnen nuttig zijn. Ik weet alleen niet waarom mensen meer moeten verdienen dan jongeren, terwijl ze het minder nodig hebben. Dikwijls zijn hun leningen al afbetaald en hun kinderen het huis uit en de grote kosten gemaakt. Jonge starters, die meer geld nodig hebben, krijgen minder. Ik snap veel dingen niet. Ik zou vaste barema's per job maken en die anciënniteit laten vallen. Dan verdienen starters in verhouding meer en oudere iets minder, maar dan heeft iedereen gelijke kansen op gebied van leeftijd op de arbeidsmarkt. Trouwens, iemand die 45+ nieuw aangenomen wordt, krijgt evenveel als iemand die 21 is en voor dezelfde job nieuw aangenomen wordt, maar die ene heeft meer levenservaring en rijpheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als Belgen een probleem hebben, willen ze het ieder voor zich oplossen en de meeste pluimen op hun persoonlijke hoed. Als zuiderlingen een probleem hebben, spannen ze samen om het op te lossen en gaan ze in groep in tegen ons individualisme. Wie staat er dus het sterkst? Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 december 2014 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch nog spoedig vast werk gewenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De Wever is verkozen door de blinde massa, die in de partijslogans trappen en die nu staan staken, zonder na te denken, zoals ze ook in het stemhokje gestaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er op een jaar tijd 12.000 miljonairs bijkomen in België, dan is het duidelijk dat de verkeerde groepen in de samenleving aangesproken worden om de gevolgen van de crisis te betalen. Na dit te horen, krijgt elke werknemer een attitudeprobleem met de besparingsplannen van de regering. Werknemers moeten niet boeten voor de crisis. Ook worden zieken, vrouwen en ouderen weldegelijk gestraft in het nieuwe regeerakkoord. Geen attitudeprobleem, toch een straf? Ironisch dat je dat niet inziet. Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 december 2014 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijkheden en Europese achterpoortjes genoeg hoor. Vraag maar aan de bouwvakkers...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 15 december 2014 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dat altijd zo in onze partijpolitiek met representatieve democratie. Je brengt een stem uit en je weet nooit wat ze er mee doen. Al wie denkt dat je echt mee zeggenschap over het bestuur hebt, in dit systeem, denkt verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt geen bal uit of 't Vlamingen of walen zijn, beiden zitten gevangen in de gevangenis die belgië is. Zolang dat land bestaat is de sterkste nog steeds belgië, met koning en 1001 mogelijkheden om 't geld legaal van de bevolking weg te houden...
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens elk land heeft zo zijn middelen om op wettelijke wijze kapitalen aan te trekken : B NL D Fr ... |
|
![]() |
![]() |