|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  19 december 2014, 20:53 | #1 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |  De vakbonden van De Lijn zijn bang. Goed zo ! Of dachten ze nu dat we de koe niet bij de horens gingen vatten ? Ikzelf en vele belastingbetalende Vlamingen zijn al veel langer en nog veel bezorgder over de uitgesproken stijl van de vakbonden. Zeker en vast bij die van De Lijn. Belastingscenten die in De Lijn gepompt worden, en diverse andere aspecten van openbaar vervoer: dat zijn dingen die tot de politiek behoren, en waarvoor wij redenen gevonden hebben om zus te stemmen, en niet zo. titel: Vakbond De Lijn ‘bezorgd’ over uitgesproken stijl van Descheemaecker link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141219_01438620 Citaat: 
 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  19 december 2014, 21:02 | #2 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 31 december 2010 Locatie: Vlaams Brabant 
					Berichten: 14.986
				 |   Ze kunnen misschien al preventief beginnen staken. | 
|   |   | 
|  19 december 2014, 21:20 | #3 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Meer drempels, plateaus ook bloembakken op de rijbaan ? Kwestie van wat meer kaboenk-comfort in de "lederen" zetels. 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 | 
|   |   | 
|  19 december 2014, 21:36 | #4 | |
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 24 november 2014 
					Berichten: 2.036
				 |   Citaat: 
 Ik stel me hier de vraag, wat restrictieve bevoegdheid betekend, je kunt er van op aan dat het sowieso beperkingen oplevert in het kader van de gescheiden directie vs management vs overheid. | |
|   |   | 
|  19 december 2014, 21:53 | #5 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 29 juli 2004 
					Berichten: 36.108
				 |   even citeren uit het begin van dit draadje: "De ACV-secretaris merkt tenslotte op dat het om een politieke benoeming gaat, van dezelfde kleur als bevoegd minister Ben Weyts. ‘Ik hoop dat men De Lijn niet gaat reduceren tot een verlengde van de politiek’."  | 
|   |   | 
|  19 december 2014, 22:23 | #6 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Is er dan iets positief aan het verkeersremmend beleid van de overheid ? Noem dan eens een paar voorbeelden op welke wegen de gemiddelde snelheid gestegen is...  Naja, als ze verkeersremmers aanleggen waar een relatief smalle auto al onnodig moet vertragen wat gaat dat dan met een lange bus zijn die dan ook nog 2,5 meter breed is, en als aan die wegversmallingen (tegen sluipverkeer bvb) extra files onstaan, tja daar zit een eventuele bus er ook tussen hé. Ergens willen ze dat weer goedmaken op hun tijdschema... De snelheidsovertredingen van De Lijn stijgen niet zomaar hé.  http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-De-Lijn.dhtml 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 december 2014 om 22:23. | 
|   |   | 
|  19 december 2014, 22:37 | #7 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 maart 2009 Locatie: De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 43.660
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 | ||
|   |   | 
|  20 december 2014, 12:19 | #8 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 31 december 2010 Locatie: Vlaams Brabant 
					Berichten: 14.986
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  20 december 2014, 15:11 | #9 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Ook rijbaankussens niet, want als de auto (of tweewielers) fel moet vertragen moet de bus die de auto volgt ook... 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 | |
|   |   | 
|  20 december 2014, 16:42 | #10 | 
| Minister Geregistreerd:  2 december 2007 
					Berichten: 3.221
				 |   | 
|   |   | 
|  20 december 2014, 16:48 | #11 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 25 april 2011 
					Berichten: 32.448
				 |   Kent u Ingrid Lieten? 
				__________________ Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  20 december 2014, 17:03 | #12 | 
| Minister Geregistreerd:  2 december 2007 
					Berichten: 3.221
				 |   | 
|   |   | 
|  20 december 2014, 17:09 | #13 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 25 april 2011 
					Berichten: 32.448
				 |   Dat die de omgekeerde beweging maakte was perfect normaal voor u, denk ik dan. 
				__________________ Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  20 december 2014, 21:38 | #14 | 
| Minister Geregistreerd:  2 december 2007 
					Berichten: 3.221
				 |   | 
|   |   | 
|  21 december 2014, 06:34 | #15 | 
| Gouverneur Geregistreerd: 18 augustus 2014 
					Berichten: 1.121
				 |   Gimv, DeLijn, Belgocontrol en wie weet waar vult hij zijn zakken nog. Die man wordt ook nooit ergens gedropt om de boel te verbeteren maar om de boel te verslechteren met het oog op privatisering. Bij NMBS heeft hij een half miljard euro aan bevriende consultancybureaus uitgegeven om de privatisering voor te bereiden en de boel in zoveel mogelijk verkoopbare entiteiten met vriendjes aan het hoofd (en ontdubbelde postjes als gevolg) te splitsen. Had hij een tiende van dat geld gebruikt om bedrijfsprocessen te stroomlijnen, de communicatie en samenwerking te verbeteren en het bedrijf te moderniseren zonder die dreiging van privatisering dan hadden de reizigers nu meer op minder aanbod. 
				__________________ It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 21 december 2014 om 06:35. | 
|   |   | 
|  21 december 2014, 11:13 | #16 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 25 april 2011 
					Berichten: 32.448
				 |   Van de bodemloze rode put De Lijn naar de inhoudsloze SP.A. 
				__________________ Citaat: 
 | |
|   |   |