Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2014, 21:24   #1
Yordin
Partijlid

Standaard Media amper geïnteresseerd in haat tegen atheïsten.

Woensdag 10 december verscheen de derde editie van het Freedom of Thought rapport, een horrorverhaal met als hallucinante hoogtepunt het risico om gedood te worden in een aantal landen louter omwille van je overtuiging.
In tijden waar zelfs een kinderfeest onder vuur ligt en elke week wel zijn nieuwe racisme discussie heeft, blijken de media (en politiek) amper geïnteresseerd in deze huiveringwekkende feiten.
Demorgen en hln brachten een bescheiden artikel , voor de andere waaronder onze nationale zender was het niet eens de moeite of ik moet het gemist hebben.

Citaat:
In dertien landen riskeren atheïsten, vrijdenkers en andere niet-gelovigen zelfs de doodstraf op grond van wetten die afvalligheid en godslastering verbieden. Ook was er afgelopen jaar een toename van het aantal gerichte aanvallen van politieke leiders op atheïsten en humanisten.
In alle andere landen bestaan, in het gunstigste geval, wetten die religies of godsdienstige burgers bevoordelen. Discriminatie van anderen is dan een automatisch gevolg. "Het bevorderen door de staat van godsdienstige privileges is een van de meest voorkomende vormen van tegen atheïsten gerichte discriminatie", aldus de IHEU.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...der-druk.dhtml
http://freethoughtreport.com/download-the-report/
In Nederland daarentegen is het rapport gepresenteerd in de tweede kamer en fysiek aangeboden bij de ambassades van onder meer Saoedi- Arabië, Pakistan en Irak.
http://borisvanderham.nl/nieuws/acti...dom_of_thought
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 22:32   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Atheïsten vormen geen zielige dogmatische en gefrustreerde minderheid.
Ze vallen ook niet op door potsierlijk gedrag en uiterlijk.
Ze kunnen uitstekend voor zichzelf opkomen
en doen dat zonder rellen en massale betogingen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 23:44   #3
Yordin
Partijlid

Standaard

Zijn we als atheïsten niet te braaf geworden?
Dachten we niet in tegenstelling tot onze Amerikaanse vrienden dat we allemaal wel voor elkaar hadden?
Laten we onze gelijkgestemden die gebukt gaan onder een genadeloze ontmenselijking niet zonder meer in de steek?
Oud 18 december 2014, 02:42   #4
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Ik zou persoonlijk niet weten waarom ik atheisten zou moeten haten. Ik weet echter wel dat in islamitische landen atheisten nou net iets meer gehaat worden dan niet-islamitische godsdiensten.

Persoonlijk vind ik ze gewoon dom, maar nog niet zo dom en achterlijk als moslims uiteraard. Want qua domheid kloppen die laatsten wel alle records, samen met hun multikul vriendjes dan.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 03:11   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik ze gewoon dom,
Hoezo ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 09:00   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Hoezo ??
In totalitaire theokratieën de militante atheist spelen, is echt niet verstandig.
Toch?
Oud 18 december 2014, 09:44   #7
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik zou persoonlijk niet weten waarom ik atheisten zou moeten haten. Ik weet echter wel dat in islamitische landen atheisten nou net iets meer gehaat worden dan niet-islamitische godsdiensten.
Eigenlijk is haat nog zacht uitgedrukt, je mag als atheïst in feite niet bestaan.
Citaat:
In some countries, it is illegal to be, or to identify as, an atheist. Many other countries, while not
outlawing people of different religions, or no religion, forbid leaving the state religion. And in these
countries the punishment for apostasy—leaving the faith—is often death. In fact, 19 countries
punish their citizens for apostasy, and in 12 of those countries it is punishable by death. Pakistan
doesn't have a death sentence for apostasy but it does for blasphemy, and the threshold for
'blasphemy' can very low; so in effect you can be put to death for expressing atheism in 13 countries.
Oud 18 december 2014, 09:52   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Eigenlijk is haat nog zacht uitgedrukt, je mag als atheïst in feite niet bestaan.
Gelukkig zijn er ons land verenigingen die nauwlettend toekijken op de rechten van atheisten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 09:58   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch enkel maar in landen waar je als verstandig mens niets verloren hebt.
Oud 18 december 2014, 10:00   #10
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Sinds 1967, toen een gekende Dominicaanse pater in de Abdij van Westmalle, zijn hand in mijn broek stak en in mijn ballen kneep (ik was toen 15 jaar oud), ben ik een overtuigde en gelukkige atheïst. Niemand heeft mij sindsdien van het tegendeel kunnen overtuigen, hoewel het er veel geprobeerd hebben.
Oud 18 december 2014, 11:41   #11
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig ben ik agnost
Oud 18 december 2014, 11:56   #12
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Gelukkig ben ik agnost
Een niet-weter dus.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 12:12   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Een niet-weter dus.
Nee, een twijfelaar.

Wij komen op voor het recht om alles in twijfel te trekken, om alles in vraag te stellen met inbegrip van religie, de opium voor het volk.
Oud 18 december 2014, 12:28   #14
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee, een twijfelaar.

Wij komen op voor het recht om alles in twijfel te trekken, om alles in vraag te stellen met inbegrip van religie, de opium voor het volk.
Het woord is afgeleid van het Griekse gnosis (kennis). Letterlijk is een agnost dus "iemand die geen kennis heeft", die zegt geen kennis te (kunnen) bezitten over de vraag of er een god is of niet.

Geen twijfelaar dus, maar een niet-weter. Wat het al dan niet bestaan van een god betreft; die fase ben ik al lang voorbij.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 12:33   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het woord is afgeleid van het Griekse gnosis (kennis). Letterlijk is een agnost dus "iemand die geen kennis heeft", die zegt geen kennis te (kunnen) bezitten over de vraag of er een god is of niet.

Geen twijfelaar dus, maar een niet-weter. Wat het al dan niet bestaan van een god betreft; die fase ben ik al lang voorbij.
Sorry maar ik ken geen Grieks. Wat mij betreft: agnost, atheïst, ongelovige, heidene, goddeloze enz.. 't klinkt mij allemaal hetzelfde en (mentaal) erg gezond toe.
Oud 18 december 2014, 12:37   #16
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Hoezo ??
Ik heb het in dit forum al eens uitgelegd. Maar laat me vooraleer we verder gaan eens vragen, ben je zelf van alles 100% zeker ? Beschouw je jezelf als alleswetend ? Opgelet, geen domme vraag want er lopen er hier in het forum rond die van alles 100% zeker zijn, ze doen er zelfs alles aan om dat tegen alle logica in, te trachten te bewijzen dat ze O zo superieur zijn.

Vergeet ook even niet dat het ondertussen door wetenschappers bewezen is dat er wel een God is. Op wetenschappelijke basis dus. Ik heb hier nu niet onmiddellijk de link bij, maar misschien kan iemand mij die geven.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 december 2014 om 12:38.
Oud 18 december 2014, 12:40   #17
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Sorry maar ik ken geen Grieks. Wat mij betreft: agnost, atheïst, ongelovige, heidene, goddeloze enz.. 't klinkt mij allemaal hetzelfde en (mentaal) erg gezond toe.
Juist, en dus volgens mij allemaal even dom.
Oud 18 december 2014, 12:47   #18
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me in feite niet kwaad maken op atheisten, op zijn allerzachtst gezegd dus vind ik ze niet verstandig. Ze mogen van mij gerust bestaan.

Soms vraag ik me af of men als atheist even grondig atheist kan zijn als sommige diepgelovige mensen van andere religies. Werkt het atheisme ook met graduaties zoals het met godsdiensten het geval is ?
Oud 18 december 2014, 12:52   #19
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is toch enkel maar in landen waar je als verstandig mens niets verloren hebt.
En al die lieve moslims (want durvan we niet zeggen - beste politiek correcte - dat het vooral moslimlanden zijn waar atheisten met de doodstraf bedreigd worden) die daar dan naartoe trekken ? Zijn die dan niet verstandig ?
Oud 18 december 2014, 12:55   #20
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet ook even niet dat het ondertussen door wetenschappers bewezen is dat er wel een God is. Op wetenschappelijke basis dus. Ik heb hier nu niet onmiddellijk de link bij, maar misschien kan iemand mij die geven.
Daar ben ik ook daverend nieuwsgierig naar. Het neutraal wetenschappelijk bewijs dat er een God is.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be