![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Partijlid
|
![]() Woensdag 10 december verscheen de derde editie van het Freedom of Thought rapport, een horrorverhaal met als hallucinante hoogtepunt het risico om gedood te worden in een aantal landen louter omwille van je overtuiging.
In tijden waar zelfs een kinderfeest onder vuur ligt en elke week wel zijn nieuwe racisme discussie heeft, blijken de media (en politiek) amper geïnteresseerd in deze huiveringwekkende feiten. Demorgen en hln brachten een bescheiden artikel , voor de andere waaronder onze nationale zender was het niet eens de moeite of ik moet het gemist hebben. Citaat:
http://borisvanderham.nl/nieuws/acti...dom_of_thought |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Atheïsten vormen geen zielige dogmatische en gefrustreerde minderheid.
Ze vallen ook niet op door potsierlijk gedrag en uiterlijk. Ze kunnen uitstekend voor zichzelf opkomen en doen dat zonder rellen en massale betogingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Zijn we als atheïsten niet te braaf geworden?
Dachten we niet in tegenstelling tot onze Amerikaanse vrienden dat we allemaal wel voor elkaar hadden? Laten we onze gelijkgestemden die gebukt gaan onder een genadeloze ontmenselijking niet zonder meer in de steek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik zou persoonlijk niet weten waarom ik atheisten zou moeten haten. Ik weet echter wel dat in islamitische landen atheisten nou net iets meer gehaat worden dan niet-islamitische godsdiensten.
Persoonlijk vind ik ze gewoon dom, maar nog niet zo dom en achterlijk als moslims uiteraard. Want qua domheid kloppen die laatsten wel alle records, samen met hun multikul vriendjes dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In totalitaire theokratieën de militante atheist spelen, is echt niet verstandig.
Toch?
![]() |
![]() |
#7 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch enkel maar in landen waar je als verstandig mens niets verloren hebt.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sinds 1967, toen een gekende Dominicaanse pater in de Abdij van Westmalle, zijn hand in mijn broek stak en in mijn ballen kneep (ik was toen 15 jaar oud), ben ik een overtuigde en gelukkige atheïst. Niemand heeft mij sindsdien van het tegendeel kunnen overtuigen, hoewel het er veel geprobeerd hebben.
![]()
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gelukkig ben ik agnost
![]()
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Nee, een twijfelaar.
Wij komen op voor het recht om alles in twijfel te trekken, om alles in vraag te stellen met inbegrip van religie, de opium voor het volk.
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen twijfelaar dus, maar een niet-weter. Wat het al dan niet bestaan van een god betreft; die fase ben ik al lang voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik heb het in dit forum al eens uitgelegd. Maar laat me vooraleer we verder gaan eens vragen, ben je zelf van alles 100% zeker ? Beschouw je jezelf als alleswetend ? Opgelet, geen domme vraag want er lopen er hier in het forum rond die van alles 100% zeker zijn, ze doen er zelfs alles aan om dat tegen alle logica in, te trachten te bewijzen dat ze O zo superieur zijn.
Vergeet ook even niet dat het ondertussen door wetenschappers bewezen is dat er wel een God is. Op wetenschappelijke basis dus. Ik heb hier nu niet onmiddellijk de link bij, maar misschien kan iemand mij die geven. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 december 2014 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik me af of men als atheist even grondig atheist kan zijn als sommige diepgelovige mensen van andere religies. Werkt het atheisme ook met graduaties zoals het met godsdiensten het geval is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() En al die lieve moslims (want durvan we niet zeggen - beste politiek correcte - dat het vooral moslimlanden zijn waar atheisten met de doodstraf bedreigd worden) die daar dan naartoe trekken ? Zijn die dan niet verstandig ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |