Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2015, 10:55   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Ik wil leven in alle rust. Of ik wil werken in alle rust ?

Flut journalist die ons er niet wil bij vertellen, of het niet durft vragen: wie zorgt er voor de kost ?

Om nog maar te zwijgen van "wat zijn de plannen voor de schadevergoeding van de slachtoffers" ..., inbegrepen alle kost van politie, justitie ...

titel: Farid ‘Le Fou’: ‘Ik ga niet terug naar de cel, ik wil leven in alle rust’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150113_01471176

Citaat:
Hij moest nog tot 2027 in de cel zitten, maar een rechter vond hem daarvoor te ziek. Vandaag wordt beslist of Farid Bamouhammad (47) op vrije voeten mag blijven. Om te bewijzen dat hij niet meer ‘Le Fou’ is, wil Bamouhammad zijn verhaal doen. ‘Nooit, ik herhaal, nooit zet ik nog een voet in een gevangenis. Wat ik wil, is een anoniem leven, ergens op het platteland', vertelt hij in een interview met Het Nieuwsblad en De Standaard.

Bamouhammads toon is vriendelijk, maar hij praat als een sneltrein. ‘Al is dat minder snel dan vroeger’, zegt hij zelf. ‘Praten blijft moeilijk, door het jarenlange isolement. De voorbije jaren heb ik zo weinig gepraat. Ik heb het opnieuw moeten leren. Zoals ik ook opnieuw moet leren leven.’

Midden december vond Bamouhammad in de Luikse rechter Philippe Glaude een onverwachte medestander. Hij oordeelde ook dat het psychisch en fysiek lijden van Bamouhammad onaanvaardbaar was. Zo kon het, tot verbazing van velen, dat Bamouhammad de kerstdagen kon doorbrengen buiten de gevangenis. ‘Ook voor mij kwam die vrijlating totaal onverwacht’, geeft hij toe. ‘Plots, die zondagnamiddag, was ik een vrij man. En voor het eerst in vele jaren: een gelukkig man. Het was onbeschrijfelijk om weer uit een raam te kunnen staren. Een raam dat geopend kon worden. Eentje zonder tralies. Met zicht op bomen, landschappen, dieren, mensen. Merveilleux.'

Wat justitie ook zal beslissen, Bamouhammad zweert nooit nog één voet in een gevangenis te zetten. ‘Als een rechter beslist dat ik weer naar de cel moet, dan zal het zonder mij zijn. Ik wil leven. In alle rust. De gevangenis is geen optie meer.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 11:09   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Of: het surrealistisch gedrag van uw overheid.
Vele malen erger van die broodschrijver zijn zeer laag niveau.

Mijn deelneming.
Oud 13 januari 2015, 11:11   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De arrogantie van die kerel is grenzeloos. Alsof hij ook maar één iets te zeggen heeft. Wat hij zeker niet verdient is een leventje in alle rust op het platteland, zoveel is zeker.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 14:26   #4
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dus we moeten een koord aanreiken maw?
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 14:29   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De arrogantie van die kerel is grenzeloos. Alsof hij ook maar één iets te zeggen heeft. Wat hij zeker niet verdient is een leventje in alle rust op het platteland, zoveel is zeker.
Waarom niet? Hij heeft zijn straf toch gedaan, anders had men hem niet vrijgelaten?
Oud 13 januari 2015, 14:35   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom niet? Hij heeft zijn straf toch gedaan, anders had men hem niet vrijgelaten?
Een linkse weekhartige rechter heeft hem vrijgelaten op basis van zijn toestand. Of hij zijn straf uitgezeten heeft weet ik niet.

We zullen eens zien hoe lang het zal duren eer deze kerel terug in het nieuws komt indien hij toch niet terug naar de gevangenis moet. Dan kom ik hier op terug.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 14:39   #7
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Dat is er net over. Kan hij die koord niet zelf gaan kopen en betalen? Moet het weer iets zijn dat gratis moet
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 00:41   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hier zijn misdadigers de baas.
Wij zijn er enkel om alles te betalen en te zwijgen.
Oud 14 januari 2015, 00:43   #9
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Helpen rond zijn nek binden, aan de boom bevestigen en een wankel stoeltje onder hem zetten. Laat hem daar maar kankeren.
Met wat zijn we bezig zeg?
Oud 15 januari 2015, 14:29   #10
LegioPatria
Vreemdeling

LegioPatria's schermafbeelding

Standaard

Farid le Fou, krijgt een schadevergoeding van 11.000 euro voor de onmenselijke en onterende behandelingen ....http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140113_00926076

Dit was het toppunt, gelieve 1belg ter wereld te vinden dat dit staaltje ook maar ergens ter wereld heeft kunnen afbrengen .....direct ontslag voor de verantwoordelijken die dit laten gebeuren aub....

ps;vraag eens aan De twee Belgische buschauffeurs Marcel Van Loock en Wim Moreels wat die hebben ontvangen voor hun ECHTE onmenselijke en onterende behandelingen!?

Laatst gewijzigd door LegioPatria : 15 januari 2015 om 14:39.
LegioPatria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 14:34   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LegioPatria Bekijk bericht
Farid le Fou, krijgt een schadevergoeding van 11.000 euro voor de onmenselijke en onterende behandelingen ....http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140113_00926076

Dit was het toppunt, gelieve 1belg ter wereld te vinden dat dit staaltje ook maar ergens ter wereld heeft kunnen afbrengen .....direct ontslag voor de verantwoordelijken die dit laten gebeuren aub....
Inderdaad, personeel dat gevangenen mishandeld en als beesten behandeld kunnen we in de gevangenis niet gebruiken.

Direct ontslaan en opsluiten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 januari 2015 om 14:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 14:37   #12
LegioPatria
Vreemdeling

LegioPatria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, personeel dat gevangenen mishandeld en als beesten behandeld kunnen we in de gevangenis niet gebruiken.

Direct ontslaan en opsluiten.
Totaal mee eens!Maar ik had het wel over dat (smartgeld)

Laatst gewijzigd door LegioPatria : 15 januari 2015 om 14:45.
LegioPatria is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be