![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://deredactie.be/permalink/1.182...98522-90dad68b
In Oostenrijk is er een man overleden nadat hij 5 uur heeft liggen sterven in een lift in de metro. De mensen stapten over hem heen. Het management gaat onderzoeken hoe dit kon gebeuren. De politie gaat dmv de camera's de mensen achtervolgen die nalatig zijn geweest. Ik woon nu een jaar of zeven in de stad en ik kan niet begrijpen dat een management het nodig vind dit te onderzoeken of dat de politie er aan denkt mensen op te sporen en te straffen wegens nalatigheid. Dat getuigt enkel van de sprookjeswereld waarin het management en de politietop leven. Hoe alles voor ze geregeld is door hun ondergeschikten, hoe ze zich verplaatsen in bedrijfs of dienstwagens, hoe ze enkel in de betere wijken van de steden moeten zijn en hoogst waarschijnlijk op een fermette rustig op het platte land leven. Mensen die zich dagelijks door de stad bewegen gaan zich automatisch sluiten voor hun omgeving. Er is overal veel lawaai; kijk je de mensen wat te lang of vriendelijk in de ogen willen ze je bekeren, vragen geld van je of worden agressief; overal liggen daklozen te slapen of halve daklozen hun roes uit te slapen, als je iemand aanspreekt over zwerfvuil of stampen naar een meisje kan je het op een lopen zetten, als je de ambulance belt en de dronkaard wordt wakker kan je de factuur betalen, ... . Neen, ik ben het afgeleerd om mensen te helpen in de stad tenzij ik 100% weet dat ik weer niet op mijn bakkes krijg. Het stoot me dan ook harder tegen de borst wat de politietop en het management van de metro daar in Oostenrijk uitkramen dan dat er mensen zich over een half lijk gespoed hebben. Dat laatste vind ik realisme, dat eerste zijn een bende klojo's in een sprookjeswereld die weer eens mensen gaan bestraffen die in een wereld leven die in niets lijkt op de sprookjeswereld waarin diegene leven die denken de echte wereld te besturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België is zoiets ook strafbaar, in juridische taal heet dat het niet verlenen van hulp aan personen in nood. Ik veronderstel dat dat iets gelijkaardigs is in Oostenrijk.
Jij hebt trouwens makkelijk praten tot je daar zelf ergens ligt te creperen en niemand naar jou omkijkt omdat ze denken dat ze op hun bakkes zullen krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het met De Wever eens van de daklozenkolonies terug te heropenen. Als er dan nog eens iemand openbaar ergens ligt is de kans groter dat het niet weeral een dronken mens of een slapende dakloze is. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 3 januari 2015 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou op z'n minst denken dat er iemand aan de hand van die beelden de hulpdiensten oproept... ![]() Dat voorbijgangers er voorbij lopen is een andere zaak, dat is meer en meer de weg die de maatschappij op gaat. Maar dat die camera's er voor niets hangen is te gek voor woorden...Veiligheid noemen ze dat dan... ![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Wortel? De gevangenis dan sluiten en er daklozen in onderbrengen?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou denken dat de camera's dienen om er voor te zorgen dat er niemand urenlang kan liggen en dan sterft, maar dat is helemaal niet waar. Een beetje zoals de strafwetgeving, die dient niet om misdaad te voorkomen, maar om misdaad (eventueel) te bestraffen lange jaren na dat de misdaad is gepleegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat mensen na veel wantoestanden geleerd hebben in deze overbevolkte maatschappij zich niet te bemoeien met anderen.
Voor dezelfde moeite is het een zatte aggresieveling die zijn roes ligt uit te slapen. Of als het iemand is die er ligt te sterven, voor dezelfde moeite spannen zijn nabestaanden een klacht in tegen de persoon die behulpzaam een handeling uit gevoerd heeft die schadelijk zou geweest kunnen zijn. Langs de andere kant, zelfs hangen die camera's er niet om de veiligheid te waarborgen, maar om "schuldigen" kunnen aan te duiden, hoe is de opvolging ervan geregeld? Kijkt elk uur een persoon de beelden na in fast forward? Of is het gewoon elke dag dat iemand de videobanden komt ophalen? Om op vraag van het gerecht komt om de beelden door te kunnen geven. Is het een computerprogramma dat met beeldherkenning bepaalde handelingen en situaties kan registreren en opslaan, desgewenst met een bijkomend signaal naar een verantwoordelijke toe. In dit geval lijken de camera's een nadeel geweest te zijn , want nu heeft iedereen het excuus: "jamaar, de verantwoordelijken van deze installatie houden toch alles in de gaten, daar kunnen wij toch niks aan toevoegen."
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Camera's die daar hangen hebben een toeziend oog, maar dat is niet overal van toepassing, achteraf komt maar de realisatie dat een stervende in nood een dakloze was maar de sociale omgang laat dat niet toe dat er rekening mee gehouden wordt dat er camera's hangen om te bewijzen hoe het gesteld is met de sociale aspect van de mensheid ! Een rijke in kostuum zal eerder hulp krijgen omdat blijkbaar de hygiënische regels voorrang heeft op het begrip van iemand in nood ongeacht de kledingstijl... Een arme in tweedehands versleten kledij, is geen omzien naar want ze zijn er zelf schuldig aan dat ze arm zijn geworden, dat is de harde werkelijkheid van de meeste mensen die niet sociaal zijn maar het wel beweren te zijn wat in eerste instantie niet waar blijkt te zijn, de toetssteen is altijd de ingesteldheid of mentaliteit van iemand die zich te goed voelt om iemand te helpen in nood ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 januari 2015 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stervende man had beter af geweest als de metro leeg had geweest en er een enkele persoon gepasseerd was. Nu, los daarvan, er is de kwestie ook van de medische diagnose, hoe stel je die als niet dokter zijnde?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Steden zijn een uitvinding van niet-Europiden, ontstaan in het zuiden, in Mesopotamië. De Europide mens leefde het grootste deel van zijn bestaan (tot in de late middeleeuwen) in ongerepte, zuivere wildernis en diep vanbinnen verlangt hij daar nog steeds naar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit midden op la Rambla in BCN zo eens iemand zien liggen, gewoon aan 'n paar politie agenten gemeld die de man zijn komen ophalen met 'n busje.
Smerig werkje want die kerel had zich helemaal ondergekotst en gescheten. 't Is toch eigenlijk maar 'n kleintje om bevoegde diensten te verwittigen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 3 januari 2015 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Waar mensen wonen, blijft de natuur niet lang ongerept. Hoogstens enkele dagen, en daarna begint het omhakken van bomen, graven van greppels en bouwen van beschuttingen en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het natuurlijke gedrag van mens en dier perfect beschreven.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Onze voorouders woonden al tienduizenden jaren in Europa en beschouwden bossen en bomen als heiligdommen. Naarmate de latijns-christelijke beschaving meer greep kreeg op Noord-Europa kwam de ontbossing (het vernietigen van paganistische heiligdommen) en de verstedelijking op gang. Laatst gewijzigd door Thuleander : 3 januari 2015 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Ik concludeer dus nogmaals dat mensen smeriger zijn dan beesten. Ik pleit voor een nucleaire holocaust of een globaal killervirus. De stank van het mensenras moet voorgoed van deze planeet verdwijnen.
Enkele verlichte geesten, waaronder ikzelf, mijn kinderen, en mijn vrouwen, wachten den toestand na de totale vernietiging af, laten ons brein genetisch manipuleren tot de bourgeois-gedachten eruit verdwenen zijn, en beginnen dan een correctere wereld. Maar eerst moet die vunzigheid van burgerlijke mensen eens en voor altijd ausgerottet werden.
Laatst gewijzigd door C2C : 3 januari 2015 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |