![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Filip Dewinter en een aantal van zijn partijgenoten hebben een wetsvoorstel ingediend dat autobestuurders verbiedt om een hoofddoek te dragen achter het stuur.
Op het eerste zicht een redelijk voorstel: hoofddoek verbieden achter het stuur omdat het het zicht van opzij belemmert. Puur omwille van de verkeersveiligheid. Wie kan daar nu tegen zijn? Persoonlijk vind ik het eerder grappig. Ik vraag me af of FDW dit eerst getest heeft. Of je inderdaad daardoor minder zicht hebt opzij. http://www.demorgen.be/binnenland/vl...eden-a2182875/ Laatst gewijzigd door Tomas : 15 januari 2015 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Grappen en grollen met rechtsextremistische trollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij koud stormachtig winters weer stapte ik in de auto en liet de kap van mijn jas over mijn mottige schedel hangen. En ik merkte direct dat ik niet veilig kon zien of er verkeer van links kwam. Nu ben ik daar echt algerisch aan, aan verkeer van links. Dus die kap werd gauw naar achter geschoven. Je mag de helft van dit bericht met een korrel zout nemen. Welke helft, dat zal je wel weten, daar ben ik van overtuigd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Positief en dan ook de jonge gastjes verbieden om een klakske te dragen. Of een training met kap (die meestal boven het klakske wordt op gezet). Idem met vooraan geblindeerde ramen. Dat mag ook niet maar die tuners maken hun voorste ramen wel helemaal zwart. Al eens in zo een wagen gaan zitten? Zelfs bij volle zon denk je dat het nacht is. Uw zicht is quasi nul geworden. Dus een heel goed wetsvoorstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat geen enkele vrouw de baan op mag, zoals in Saoedi Arabië
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Het is natuurlijk wel weer wat gezocht maar zuiver feitelijk kan je dit natuurlijk moeilijk ontkennen. Zo'n hoofddoek die een stukje voor het aangezicht uitkomt beperkt sowieso het zijzicht dat toch heel belangrijk is bij zowat alle manoeuvres in het verkeer.
![]() |
#9 |
|
![]() Goed gevonden van het VB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() En wanneer ze buiten komen als het donker is, donkere hoofddoeken verplicht voorzien van pinklicht voor en achter, en een reflecterende streep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Als het om verkeersveiligheid te doen is ken ik maatregelen die veel meer effect zouden hebben. Zoals het verbieden van (zonne-)brillen met brede veren. Of effectief testen op het dragen van de nodige brillen/lenzen. Of ouderen verplichten een oogtest te laten ondergaan. En dan moeten ze zeker de mensen die geen dieptezicht hebben het autorijden verbieden. Wat een stel domkoppen zit daar toch bijeen bij het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat is wel grappig, want als je foto's van hoofddoeken bekijkt dan blijkt van de meeste toch, en zeker als die ook onder de kin aansluiten dat het gezicht volledig vrij is. Van vrouwen met long blond haar, hangt dat meestal wel enigszins in het gezicht. Dat zou dan eigenlijk willen zeggen dat het hoofddoek, als verkeersveiligheid echt het doel is, eigenlijk een verplichting zou moeten worden, ook voor mannen met lang haar, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik heb vroeger wel een aantal keer ondervonden als fietser dat een loszittend hoofddoek het zijaanzicht belemmerd bij automobilistes maar tegenwoordig zijn spannende hoofddoeken in en heeft het probleem zichzelf opgelost. Misschien zijn daardoor ook spannende hoofddoeken in. Vrouwen met een hoofddoek zullen wel snel genoeg ondervonden hebben dat het gevaarlijk is. En mocht dat niet volstaan dan is een bewustwordingscampagne meer dan voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans iets waar ik even hard voor oplet als voor klakskes en hoeden achter het stuur.
Kombineer een hoofddeksel met een ster op de motorkap en je weet dat je een ongeval in aantocht ziet rijden.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik vind verregaande humor leuk . Ik vind deze provocatie van het vb humor .
Natuurlijk weten ze dat zoiets er niet doorkomt . Waarschijnlijk liggen ze krom als ze de reacties zien . Wie is er dom ? Vb of degenen die er op ingaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wat het VB voorstelt komt er niet door. Tot 15 jaar later de andere partijen het ook voorstellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil de lijn niet doortrekken ( muts ,sjaal , helm , oortjes enz...) Ik ga voor humor en pestgedrag . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=xquJtJsjXjQ |
|
![]() |
![]() |