Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2015, 20:26   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard Het metrostation Bockstael te Laken (Brussel) : hoe de stal uitmesten?

Naar aanleiding van het incident met Molotovcocktail te Laken aan het metrostation Bockstael.

Ik denk niet dat onze politie brutaal is. De meeste politiemensen die ik ken zijn extreem zachtaardige mensen.

Daar liegt het dus niet aan. Waaraan liegt het dan wel? En wat kunnen we doen? Hoe kunnen we de stal uitmesten?

(fig.: Bockstael)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  28857421.jpg‎
Bekeken: 378
Grootte:  134,2 KB
ID: 96751  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 januari 2015 om 20:28.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 22:08   #2
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Naar aanleiding van het incident met Molotovcocktail te Laken aan het metrostation Bockstael.
Ik denk niet dat onze politie brutaal is. De meeste politiemensen die ik ken zijn extreem zachtaardige mensen.
Daar liegt het dus niet aan. Waaraan liegt het dan wel? En wat kunnen we doen? Hoe kunnen we de stal uitmesten?
Een kwestie van incompatibele culturen? Wordt ook zo gesteld in Kaïro door Sisi.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 22:20   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ze hadden in de meute "jongeren" eens kunnen schieten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 14:01   #4
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat schrijft u?.....Jongeren ?...... Gewoon" NUTTELOOS CRAPUL" Oppakken en die creaturen richting ...waar ze thuis horen!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 12:32   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen maar misschien naar het voorbeeld van Frankrijk de lokale politie versterken met de nationale en desnoods met het leger en de boel eens uitmesten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 13:58   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tut tut,
zo'n vuile meststal kuist ge uit op de volgende manier:
ge stuurt daar een Brusselse PS-burgemeester op af, en ge laat die mens zeggen dat iedereen die bang is, kalm moet blijven.

Voil�*, c'est ça.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 14:48   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Neen maar misschien naar het voorbeeld van Frankrijk de lokale politie versterken met de nationale en desnoods met het leger en de boel eens uitmesten.
Het probleem daarmee in Belgie, is dat het leger grotendeels bestaat als sociale tewerkstelling.

Die mensen zijn daar dus in het algemeen nog minder voor geschikt dan de politie.

Je zou evengoed kunnen zeggen dat als de Nederlandse spoorwegen niet helemaal goed draaien we daar de mensen van de NMBS naartoe kunnen sturen om het daar eens goed te regelen.

Dan wordt de Nederlandse spoorweg een puinhoop zoals de NMBS, we helpen daar de Nederlanders niet echt mee.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 januari 2015 om 14:50.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 11:10   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

Franse of Spaanse politie op af sturen.
Geen uitleg en de combi in, nadien kan je het uitleggen als je nog tanden hebt ....
Die watjes bij ons zijn enkel stoer tegen ons Belgen of van achter een boom als je aan het bellen bent tijdens het rijden.
Oud 10 januari 2015, 15:56   #9
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu toch niet de indruk dat de 'jongeren' in Frankrijk zoveel schrik hebben van de politie. Dit soort incidenten doet zich daar nog veel vaker voor.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 16:01   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik heb nu toch niet de indruk dat de 'jongeren' in Frankrijk zoveel schrik hebben van de politie. Dit soort incidenten doet zich daar nog veel vaker voor.
Net als bij ons is de politie daar vooral bezig om jongeren op te sporen die een gram cannabis op zak hebben of een balleke hash tussen hun tabak hebben gerold.....Ganse politiepelotons doen niks anders 24 op 24 uren Je kan nu éénmaal niet van alles een topprioriteit maken voor de politiediensten....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2015 om 16:04.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 18:32   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanvallen met molotovcocktails en stenen gooien komt inderdaad zeer dicht bij een potentiëel levensbedreigende situatie voor de politieagenten.

De volgende stap is, net als bij Charlie Hebdo, net als in Syrië, het politiekantoor binnenvallen met zware wapens en schieten op de agenten om te doden.

In Syrië lopen 16.000 "europeanen" van het slag rond dat in Laken brandbommen gooide.

Tienduizenden ordehandhavers en leden van minderheden worden genadeloos geviseerd in Syrië.

Met ONS belastinggeld. Bedankt media, bedankt politici, bedankt ook aan "experts" zoals Rik Coolsaet.

Waarschijnlijk lopen ze morgen allemaal te pronken dat ze Charlie zijn.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 januari 2015 om 18:34.
Oud 10 januari 2015, 18:36   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Veel van die vreemdelingen zijn met een mes tussen de pamper geboren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 20:43   #13
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je hebt een punt maar ook daar zijn het vooral pestmarokkaantjes die de boel verzieken.
Zeker is dat de politie er harder optreedt en vooral minder uitleg moet geven nadien.
Vorige week nog 2 gasten van een moto zien halen in Tenerife, nu dat ging snel, heel snel. Nochtans waren de agenten maar met 2 auto's en 4 man.
Zo hebben ze geen tijd hun vriendjes op te roepen tegen de politie.
Uitleggen of vingertjes onder de neus was er niet bij.
De auto in, de moto langs de kant en weg ermee.
Oud 10 januari 2015, 21:04   #14
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net als bij ons is de politie daar vooral bezig om jongeren op te sporen die een gram cannabis op zak hebben of een balleke hash tussen hun tabak hebben gerold.....Ganse politiepelotons doen niks anders 24 op 24 uren Je kan nu éénmaal niet van alles een topprioriteit maken voor de politiediensten....
Meegemaakt in Frankrijk.
Op doortocht met de boot 's nachts zatlappen aan boord die boel schopten. Zatte Fransen zijn ook geen cadeau.
Politie gebeld, één uur later waren ze daar, zowat zoals bij ons zeg maar...
Ik had de n° plaat kunnen opnemen van die vandalen. De politie vroeg waar we die avond zouden aanmeren, dat was ca. 40 km verder.
Een uur nadat we er aangekomen waren kwamen diezelfde politie mensen samen met de boefjes en wat ze mee genomen hadden van de boot.
Ze konden zich verontschuldigen en de ene die er nog niet bij was diende zich te melden of er volgden sancties. Dit werd besproken in mijn bijzijn.
De echte gangsters schrik je er niet mee af maar boefjes in wording kan het aanzetten tot nadenken. Dit op een week end, proficiat.
Hier noteren ze het, geven het door aan de papiermand en seponeren ze het wegens te veel werk.
Oud 11 januari 2015, 11:05   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Meegemaakt in Frankrijk.
Op doortocht met de boot 's nachts zatlappen aan boord die boel schopten. Zatte Fransen zijn ook geen cadeau.
Politie gebeld, één uur later waren ze daar, zowat zoals bij ons zeg maar...
Ik had de n° plaat kunnen opnemen van die vandalen. De politie vroeg waar we die avond zouden aanmeren, dat was ca. 40 km verder.
Een uur nadat we er aangekomen waren kwamen diezelfde politie mensen samen met de boefjes en wat ze mee genomen hadden van de boot.
Ze konden zich verontschuldigen en de ene die er nog niet bij was diende zich te melden of er volgden sancties. Dit werd besproken in mijn bijzijn.
De echte gangsters schrik je er niet mee af maar boefjes in wording kan het aanzetten tot nadenken. Dit op een week end, proficiat.
Hier noteren ze het, geven het door aan de papiermand en seponeren ze het wegens te veel werk.
Hier, in Brussel, zeggen de flikken :
Ga de inbraak in uw wagen maar in uw eigen gemeente aangeven, we komen voor zo een fait divers niet tot daar.
en ook nog ; "en français ou rien de tout"
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 15:07   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier, in Brussel, zeggen de flikken :
Ga de inbraak in uw wagen maar in uw eigen gemeente aangeven, we komen voor zo een fait divers niet tot daar.
en ook nog ; "en français ou rien de tout"
Inbraak in ons mag te Brussel.
Nadat het alarm afging reed ik in zeven haasten naar ons depot te Brussel.
We waren aangesloten aan een alarmcentrale dus de politie stond er reeds voor de poort.
Ik mocht de poort openen en eerst binnengaan, als schietschijf, terwijl zij na mij en uiteraard met getrokken wapen binnen gingen ......

Gewapende overval op ons magazijn en mij. Ook hier waren ze vlug ter plaatse.
Ik mee naar politie bureel nadien, alles genoteerd en ik mocht te voet terug naar onze zaak .... Ik weigerde en ze brachten me dan toch terug.

Nee onze politie overtuigt me niet. Nochtans naar kostprijs beoordeeld zouden ze bij de besten van het heelal moeten zijn .......
Oud 15 januari 2015, 20:41   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Inbraak in ons mag te Brussel.
Nadat het alarm afging reed ik in zeven haasten naar ons depot te Brussel.
We waren aangesloten aan een alarmcentrale dus de politie stond er reeds voor de poort.
Ik mocht de poort openen en eerst binnengaan, als schietschijf, terwijl zij na mij en uiteraard met getrokken wapen binnen gingen ......

Gewapende overval op ons magazijn en mij. Ook hier waren ze vlug ter plaatse.
Ik mee naar politie bureel nadien, alles genoteerd en ik mocht te voet terug naar onze zaak .... Ik weigerde en ze brachten me dan toch terug.

Nee onze politie overtuigt me niet. Nochtans naar kostprijs beoordeeld zouden ze bij de besten van het heelal moeten zijn .......
Doelwit in Laken was een politiekantoor.
Citaat:
Aanvallen met molotovcocktails en stenen gooien komt inderdaad zeer dicht bij een potentiëel levensbedreigende situatie voor de politieagenten.

De volgende stap is, net als bij Charlie Hebdo, net als in Syrië, het politiekantoor binnenvallen met zware wapens en schieten op de agenten om te doden.

In Syrië lopen 16.000 "europeanen" van het slag rond dat in Laken brandbommen gooide.

Tienduizenden ordehandhavers en leden van minderheden worden genadeloos geviseerd in Syrië.
Zie Verviers vandaag. Dat waren de plannen die op tafel lagen daar: politieagenten en -kantoren, in de onmiddellijke toekomst.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 januari 2015 om 20:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be