Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2004, 14:44   #1
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard Dè manier om te zeggen wat je denkt...

Heb enkele dagen geleden op de radio een professor (weet niet meer wie of van welke Unif, voor diegenen die een bronvermelding zullen vragen - Radio 1) horen uitleggen hoe je de dag van vandaag, je mening nog mbt immigranten e.d. kan verkondigen, zonder in overtreding te zijn met de 'racismewet'.

We moeten stoppen met over 'de vreemdelingen' of 'de Marokkanen' te praten, want dat gaat dan steeds over welbepaalde rassen. Niemand heeft kunnen kiezen tot welk ras hij behoort. Het is niet netjes om mensen te beoordelen over iets waar ze zelf geen keuze hebben gehad.

Als je daarentegen over 'de moslims' praat, praat je over een religie, waarover eenieder vrij heeft kunnen kiezen of hij die aanhangt of niet.
Het staat vervolgens elk ander vrij om iemand anders over diens keuzes te beoordelen.

dus met deze : moslimVARKENS! (Cfr de onthoofdingen in Irak)
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 16:39   #2
Mjöllnir
Vreemdeling

Mjöllnir's schermafbeelding

Standaard

Goed, vanaf nu spreken we alleen nog over moslims en buitenlandse niet-moslims.

Citaat:
Islamkritiek is geen racisme

"De term islamofobie spreekt niet over mensen, maar over een godsdienst. En daar is het ieders volste recht om te zieden van verontwaardiging over meisjes en vrouwen die in naam van de islam gegeseld, gestenigd, opgehangen worden omdat ze een heel klein stukje vrijheid opeisen of soms om redenen die alleen in de verhitte verbeelding van mannen bestaan. Lijfstraffen en de doodstraf moeten niet verschoond worden als ze islamitisch zijn."

Mia Doornaert in De Standaard, 15.09.2004

"Ik heb hem vanochtend zien liggen.
Er staken meerdere messen rechtop uit zijn borst.
Weer een slachtofferomdat hij voor zijn mening uit kwam.
Wat een in en in verrot land."

Laatst gewijzigd door Mjöllnir : 25 september 2004 om 16:39.
Mjöllnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 13:52   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Islamfobie is inderdaad een strekking van meningen die geloven dat iemand die deze godsdienst belijdt slechts één doel voor ogen heeft : de wereld beheersen en de vrouwen onderdrukken. Dit is niet zo. Wat wel klopt is dat er een minderheid in de "Westerse" wereld en een minderheid in de "Moslimwereld" zich te buiten gaat aan oproepen tot haat en daar zijn we tegen. Als een moslimterrorist ergens iemand zijn hals oversnijdt is dat inderdaad een misdaad & worden er 10 topics over op dit forum geopend. Als er ergens in Vlaanderen een 33 jarige zijn minares opdraagt zijn vrouw te vermoorden en de jonge dame in kwestie voldoet aan dit verzoek met 20 messteken
is dat een loutere "crime de passion".

De overgrote meerderheid van moslims in dit land leven in vrede met hun niet-moslim medemensen, hebben werk en betalen belastingen. Sommigen zijn zelfs echte vlamingen en lid van het Vlaams Blok (Of VB+ of hoe ze ook gaan heten).

De fervente moslimofoben zijn meestal ook adepten van deze sympathieke populaire
volkspartij. Nu men daar ook gematigdheid preekt en mensen van andere religies en etniciteiten in de partijrangen verwelkomt zou een oproep tot gematigdheid hen sieren !
Oud 3 oktober 2004, 17:08   #4
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Heb enkele dagen geleden op de radio een professor (weet niet meer wie of van welke Unif, voor diegenen die een bronvermelding zullen vragen - Radio 1) horen uitleggen hoe je de dag van vandaag, je mening nog mbt immigranten e.d. kan verkondigen, zonder in overtreding te zijn met de 'racismewet'.

We moeten stoppen met over 'de vreemdelingen' of 'de Marokkanen' te praten, want dat gaat dan steeds over welbepaalde rassen. Niemand heeft kunnen kiezen tot welk ras hij behoort. Het is niet netjes om mensen te beoordelen over iets waar ze zelf geen keuze hebben gehad.

Als je daarentegen over 'de moslims' praat, praat je over een religie, waarover eenieder vrij heeft kunnen kiezen of hij die aanhangt of niet.
Het staat vervolgens elk ander vrij om iemand anders over diens keuzes te beoordelen.

Een moslim is inderdaad niet meer dan een varken, Untermensch pur sang !
Hun barbaarse praktijken overal ter wereld zoals onthoofding waarop de hele wereld machteloos op moet toezien , alsook hun levenswijze neemt iedere twijfel weg dat men het hier te maken heeft met het laagste van het laagste soort mens in heel de mensengeschiedenis met een mentaliteit die blijven hangen is in de middeleeuwen, van de eerste tot de laatste moslim !
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 17:19   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Hun barbaarse praktijken overal ter wereld zoals onthoofding waarop de hele wereld machteloos op moet toezien , alsook hun levenswijze neemt iedere twijfel weg dat men het hier te maken heeft met het laagste van het laagste soort mens in heel de mensengeschiedenis met een mentaliteit die blijven hangen is in de middeleeuwen, van de eerste tot de laatste moslim !
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 20:23   #6
Diba
Vreemdeling

Standaard

"Een moslim is inderdaad niet meer dan een varken, Untermensch pur sang !
Hun barbaarse praktijken overal ter wereld zoals onthoofding waarop de hele wereld machteloos op moet toezien , alsook hun levenswijze neemt iedere twijfel weg dat men het hier te maken heeft met het laagste van het laagste soort mens in heel de mensengeschiedenis met een mentaliteit die blijven hangen is in de middeleeuwen, van de eerste tot de laatste moslim !"

Gewoon alle moslims over dezelfde kam scheren is wel heel simpel ! Zitten er ook geen varkens tussen de niet-moslims?? Kijk misschien eens in eigen land; Dutroux en andere pedofielen, verkrachters, moordenaars...
Natuurlijk is het beestachtig om mensen te onthoofden, maar in elke cultuur en elke godsdienst zitten fundamentalisten, weirdo's en krankzinnigen, ook spijtig genoeg bij ons in het Westen.
Diba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 08:37   #7
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Wat heb ik een medelijden met je! Je denkt dus nog werkelijk in termen van vakjes en hokjes, net zoals een 3- jarig kind. Omdat een gek in de naam van de islam iemands keel oversnijdt zijn alle moslims gek?! Dan heb je blijkbaar niet gezien dat 100 000 moslims op straat zijn gekomen in Frankrijk en Irak om hun afkeer van deze praktijken te demonstreren. Islamitische geleerden hebben reeds fatwa's uitgesproken teneinde deze barbaarse daden te verhinderen; Je moet je mss de vraag eens stellen hoe het komt dat mensen tot dergelijke zaken in staat zijn. Is het mss omdat we hen al 50 jaar of zo als beesten behandelen waardoor ze elk greintje menselijkheid zijn verloren;
Indien je iets of wat van politiek inzicht gehad dan had je de reden gekend van deze onthoofdinge: het amerikaanse publiek zo schockeren dat ze massaal op straat komen om hun troepen terug te halen. Tevens om het land verder te destabiliseren! Maar ja, politiek en de echte redenen intereseren je niet he. Racistische praat en haat prediken, daar ben je goed in. Gelukkig ben je zo'n radicale schreeuwen, dan neemt niemand je au serieux.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:12   #8
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

vele vreemdelingen/marokanen enz...of het nu islamieten zijn of niet moeten zelf stoppen met zich meer te voelen dan een ander (ze zijn van mening dat hun godsdienst boven alles staat),ze moeten zelf stoppen mensen lastig te vallen...ze moeten zelf stoppen ons als autochtoon te beschimpen met woorden als vuilen belg...als je met een vreemdeling/marokaan enz... of moslim in discusie gaat en hij geraakt er niet uit dan is het eerstvolgende wat hij zegt jij of jullie zijn allemaal rascisten...als je dan tegen die zogezegde moslim of vreemdeling iets zegt over dit gedrag...wel 9 op de 10 van deze goedgemeende komen dan af met uitvluchtjes om hunne pad schoon te maken...al wel een geluk want er is toch nog 1(weinigen)die zijn best doed...maar voor die 1 die het wel degelijk goed voorheeft is het erg,voor die jongens heb ik medelijden want die hebben het wel degelijk moeilijk...

-Op hetgene dat sunshine schreef,er zijn er die meteen op zijn kap zitten om hetgene die mens schreef zonder dat ze stilstaan bij het feit hoe het komt dat die mens op die manier is gaan denken (wat tegenwoordig meer en meer gebeurd) wel is het mischien door hetgene dat ik nu opsom in mijn reactie hierboven...en wat je bijna dagelijks ziet op het nieuws of hoort op je radio radicale moslims hier en radicale moslims daar hebben dit of dat al weer uitgestoken,van onthoofdingen tot bomaanslagen gijzelingen in scholen vliegtuigen in een building laten vliegen enz enz enz...moet men nog meer opsommen?...

Laatst gewijzigd door pistoléke : 4 oktober 2004 om 09:18.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:19   #9
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke

vele vreemdelingen/marokanen enz...of het nu islamieten zijn of niet moeten zelf stoppen met zich meer te voelen dan een ander (ze zijn van mening dat hun godsdienst boven alles staat wat niets met hun godsdienst te maken heeft),ze moeten zelf stoppen mensen lastig te vallen...ze moeten zelf stoppen ons als autochtoon te beschimpen met woorden als vuilen belg...als je met een vreemdeling/marokaan enz... of moslim in discusie gaat en hij geraakt er niet uit dan is het eerstvolgende wat hij zegt jij of jullie zijn allemaal rascisten...als je dan tegen die zogezegde moslim of vreemdeling iets zegt over dit gedrag...wel 9 op de 10 van deze goedgemeende komen dan af met uitvluchtjes om hunne pad schoon te maken...al wel een geluk want voor die 1 die het wel degelijk goed voorheeft is het erg,voor die jongens heb ik medelijden want die hebben het wel degelijk moeilijk...

-Op hetgene dat sunshine schreef,er zijn er die meteen op zijn kap zitten om hetgene die mens schreef zonder dat ze stilstaan bij het feit hoe het komt dat die mens op die manier is gaan denken (wat tegenwoordig meer en meer gebeurd) wel is het mischien door hetgene dat ik nu opsom in mijn reactie hierboven...en wat je bijna dagelijks ziet op het nieuws of hoort op je radio radicale moslims hier en radicale moslims daar hebben dit of dat al weer uitgestoken,van onthoofdingen tot bomaanslagen gijzelingen in scholen vliegtuigen in een building laten vliegen enz enz enz...moet men nog meer opsommen?...

pistoleke, ik merk uit je opmerkingen dat je het niet slecht voorhebt met de moslimgemeenschap maar dat je door negatieve ervaringen niet meer goed weet wat te denken. Ik kan je alvast zeggen dat de meerderheid van de jongere marokkanen laaggeschoold is en dat hun gebrek aan verbale uitdrukkingsbekwaamheid er voor zorgt dat ze soms heel snel driftig worden.(Dit geldt tevens voor belgische jongeren die laaggeschoold zijn.) Tevens voelen ze zich niet geaccepteerd in dit land terwijl ze hier geboren zijn. De kleinste opmeking kan bij hen dan overkomen als de zoveelste afkeuring van hun identiteit. Laat de negatieve ervaringen je niet overtuigen dat alle moslims en marokkanen zo zijn.
Oud 4 oktober 2004, 09:38   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diba
Gewoon alle moslims over dezelfde kam scheren is wel heel simpel ! Zitten er ook geen varkens tussen de niet-moslims?? Kijk misschien eens in eigen land; Dutroux en andere pedofielen, verkrachters, moordenaars...
Natuurlijk is het beestachtig om mensen te onthoofden, maar in elke cultuur en elke godsdienst zitten fundamentalisten, weirdo's en krankzinnigen, ook spijtig genoeg bij ons in het Westen.
Laat ons geloof ruimte om die misdagers te verdedigen ?
Natuurlijk zijn niet alle moslims varkens maar hun geloof laat wel ruimte om misdaden goed te praten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:41   #11
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
pistoleke, ik merk uit je opmerkingen dat je het niet slecht voorhebt met de moslimgemeenschap maar dat je door negatieve ervaringen niet meer goed weet wat te denken. Ik kan je alvast zeggen dat de meerderheid van de jongere marokkanen laaggeschoold is en dat hun gebrek aan verbale uitdrukkingsbekwaamheid er voor zorgt dat ze soms heel snel driftig worden.(Dit geldt tevens voor belgische jongeren die laaggeschoold zijn.) Tevens voelen ze zich niet geaccepteerd in dit land terwijl ze hier geboren zijn. De kleinste opmeking kan bij hen dan overkomen als de zoveelste afkeuring van hun identiteit. Laat de negatieve ervaringen je niet overtuigen dat alle moslims en marokkanen zo zijn.
wel...als je aan een marokaan,turk enz...die hier geboren zijn vraagt wat is je nationaliteit dan antwoorden ze prompt ik ben turk,ik ben marokaan...mijn vader was nederlander doch ik ben hier geboren mij hoor je toch niet zeggen "ik ben nederlander" ze steken zichzelf in dat hoekje...dat ze laag geschoold zijn vind ik een makkelijke uitvlucht zoals je zelf zegt zijn er tussen de autochtonen ook laag geschoolden hoe komt het dat ik of iemand anders nog nooit problemen heb gehad met deze laag geschoolden...dus als vreemdelingen/marokanen enz enz enz... bvb boel maken op een bus of tram moet men zeggen ooooooh het is niks ze zijn maar laag geschoold(trouwens kun jij iemand met zulk gedrag accepteren???)...en de mensen die dat zien? of de mensen die dat al eens meemaken...daar mag men niet aan denken?
En ondertussen word dan ook niet aan die ene vreemdeling die zijn best doed gedacht...vind ik erg...heel erg
Om tot het einde te geraken,ik laat het nooit zover komen dat ik begin te denken dat alle marokanen/vreemdelingen of moslims enz...zo zijn...dat kun je uit mijn tekstje uitmaken...

"alles wat nodig is om het kwade te laten regeren...
...zijn goede mensen die niets doen"
Oud 4 oktober 2004, 09:50   #12
denkende mens
Partijlid

Standaard

deze jongeren, makkelijkheidshalve marokkanen en zo genoemd, noemen zich zelf marokkaan of turk,... omdat wij hen zo bestempelen. Vraag eens een een jongere met ialtiaanse ouders maar die hier geboren is wat hij is en hij zal zeggen dat hij italiaan is. Dat heeft niks met integratie te zien. Tevens, de politie van antwerpen zegt zelf dat er ongeveer een 4% van de maghrebijnse jongeren probleemgevallen zijn. Bij de belgische jongeren is dat 6 procent. Maar omdat deze maghrebijnse jongeren meer opvallen en ze ook vaker in het nieuws komen denkt men dat ze crimineler zijn. Ikzelf heb een busschauffeur in elkaar geslagen omdat hij een oude vrouw van haar fiets reed en haar daarna nog uitschold. Dit kwam niet in het nieuws. Als een Marokkaan op een bus stapt wordt hij onmiddellijk geviseerd? Ik zie dit dagelijks. De busschauffeur vraagt aan 5 opstappende mensen geen bewijs behalve aan de zesde, die marokkaan was; Hoe voelt die zich denk je?
Oud 4 oktober 2004, 10:21   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De busschauffeur vraagt aan 5 opstappende mensen geen bewijs behalve aan de zesde, die marokkaan was; Hoe voelt die zich denk je?
Betrapt ?
Oud 4 oktober 2004, 10:25   #14
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO

Inderdaad wat er gebeurt in iraq is onanvaardbaar maar dat wil niet zeggen dat je moslims moet gaan beschilderen als varkens !!!
Oud 4 oktober 2004, 10:30   #15
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
deze jongeren, makkelijkheidshalve marokkanen en zo genoemd, noemen zich zelf marokkaan of turk,... omdat wij hen zo bestempelen. Vraag eens een een jongere met ialtiaanse ouders maar die hier geboren is wat hij is en hij zal zeggen dat hij italiaan is. Dat heeft niks met integratie te zien. Tevens, de politie van antwerpen zegt zelf dat er ongeveer een 4% van de maghrebijnse jongeren probleemgevallen zijn. Bij de belgische jongeren is dat 6 procent. Maar omdat deze maghrebijnse jongeren meer opvallen en ze ook vaker in het nieuws komen denkt men dat ze crimineler zijn. Ikzelf heb een busschauffeur in elkaar geslagen omdat hij een oude vrouw van haar fiets reed en haar daarna nog uitschold. Dit kwam niet in het nieuws. Als een Marokkaan op een bus stapt wordt hij onmiddellijk geviseerd? Ik zie dit dagelijks. De busschauffeur vraagt aan 5 opstappende mensen geen bewijs behalve aan de zesde, die marokkaan was; Hoe voelt die zich denk je?
Neen niet omdat wij ze zo bestempelen...maar omdat zij vinden dat die nationaliteit boven alles staat...zoals ik zei mijn vader was nederlander,dus ik ben ook nederlander dan ?Neen ik ben belg en zal me naar de belgische normen en wetten gedragen,en per ongeluk ken ik belgen die spaanse en italiaanse ouders hadden en zij zeggen ook "ik ben belg"...
om verder te gaan over die buschaufeur,dat is onverantwoord gedrag van hem,maar ook ergens niet juist van jou,je kunt evegoed dat busnummer het uur en de plaats onthouden en klacht neerleggen bij de lijn...door die buschaufeur in elkaar te slagen haal je totaal verkeerde reacties (kweekt ook zulke mensen aan zoals bvb sunshine) en ben jij op den duur "den dader" ge moet me wel verstaan ik zou ook reageren maar dan verbaal en dan zou ik verder doen wat ik je net zei...
Als een marokaan/vreemdeling enz enz enz...op een bus stapt en hij word meteen geviseerd hoe komt dit...door het gedrag van enkele voorgangers?Of door iets dat de dag of in de week ervoor is gebeurd(bvb datgene wat jij gedaan hebt en door een voorbijganger opgemerkt word die niet weet wat net daarvoor gebeurd is)?je moet eens net na schooltijd in antwerpen een bus of tram nemen dan begrijp je meteen wat ik bedoel...en ondertussen is het wel erg voor de marokaan/vreemdeling enz enz enz...die wel zijn best doet...
Neem nu ik ik stap op als 6de en die vraagt dat aan mij ,hoe zou ik me dan voelen...nu ik ben zwaarlijvig moet ik me dan in mijn eigen opjagen en zeggen die doet dat omdat ik zwaarlijvig ben?,of ik laat prompt mijn bewijs zien en ik ga zitten...ik denk dat ik dat 2de kies...als ze een vervoerbewijs vragen is dat enkel ter controle ik zou daar ni verder op denken,zelf heb ik het al meerdere malen voorgehad dat men mijn kaartje vraagt om na te kijken.Maar bon dit is de strijd tegen zwartrijders die het vertikken om te betalen,moest ik een bedrijf hebben en er word met regelmaat gepikt zou ik dat ook gaan controleren...en ondertussen de marokaan/turk vreemdeling moslim...die zijn best wel doet...snap je het plaatje...
Oud 4 oktober 2004, 10:36   #16
denkende mens
Partijlid

Standaard

tuurlijk snap ik je plaatje maar je moet je maar eens inbeelden dat je dag en nacht geviseerd wordt louter en alleen om je huidskleur. Dit verneitigd je zelfwaardering en doet je als marokkaan teruggrijpen naar je wortels. Tevens, horen we niet constant in het nieuws: "een groepje marokkaanse jongeren..."
Oud 4 oktober 2004, 10:48   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk snap ik je plaatje maar je moet je maar eens inbeelden dat je dag en nacht geviseerd wordt louter en alleen om je huidskleur. Dit verneitigd je zelfwaardering en doet je als marokkaan teruggrijpen naar je wortels. Tevens, horen we niet constant in het nieuws: "een groepje marokkaanse jongeren..."
Er moet nogal een bende politieagenten op de been zijn om dag en nacht al die Marokkanen te viseren.
Oud 4 oktober 2004, 10:51   #18
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wel mischien ben jij 1 van hen die zijn best doet,net zoals ik 1 ben die zijn hoofd koel houd tussen al hetgene dat gebeurd en aan die ene denkt die zijn best wel doet...hetgene dat groepje marokaanse jongeren dus niet doet want ondertussen maken ze het die 1 wel serieus moeilijk...maar ge moet eerlijk zijn hetgene dat we nu dagelijks in het nieuws horen is niet een groepje marokaanse jongeren,maar wel islamietische extremisten hebben dit en dat en zus en zo gedaan (kelen overgesneden,bomaanslagen gepleegd,door buildings vliegen)zulke dingen dagelijks (behalve dat vliegtuig door die building)en sleept al jaren aan en naargelang het merendeel van de marokaanse gemeenschap moslim is...en ik weet ook wel dat er moslims zijn die dit veroordelen,maar er zijn er ook die een uitvlucht zoeken om dergelijk gedrag goed te praten...en dat laatste mijn waarde samen met het gedrag van sommigen dat stoord me geweldig...om het toch ondertussen bij die ene te houden die wel zijn best doet
Oud 4 oktober 2004, 10:51   #19
denkende mens
Partijlid

Standaard

oh bobke, wat lever je weer een prachtbijdrage tot deze topic. Schitterend. Ik hebt het niet alleen over politieagenten! Had je aandachtig gelezen dan had je dat geweten. Weer eens toon je aan hoe grappig het is om dom te zijn.

Laatst gewijzigd door denkende mens : 4 oktober 2004 om 10:52.
Oud 4 oktober 2004, 10:57   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Neen Denkende mens, we horen niet constant in het nieuws "Marrokaanse jongeren". Da's politiek niet correct.
En wie kan het verschil zien tussen een Marrokaans straatschoffie, of een Algerijns boefje?

Citaat:
Ik kan je alvast zeggen dat de meerderheid van de jongere marokkanen laaggeschoold is en dat hun gebrek aan verbale uitdrukkingsbekwaamheid er voor zorgt dat ze soms heel snel driftig worden.([size=1]Dit geldt tevens voor belgische jongeren die laaggeschoold zijn[/size].)
In theorie hebben de 2de tot 4de generatie jongeren dezelfde opleiding gehad als een -tig generatie. Dus dat argument valt gedeeltelijk weg.Ook is er een enorm verschil in opleidingsniveau en gedrag tussen jongens en meisjes met bepaalde achtergrond.
Misschien is het net andersom, door het driftig zijn gewoon geen opleiding willen hebben, of kunnen gekregen hebben. En zijn driftkikkers laaggeschoold door hun eigen gedrag.
Auto- of allochtoon. Reden van deze speculatie. Mijn eigen broer. Een driftkikker, en geen diploma nu. Ikzelf ben veel rustiger, en heb wel een redelijk diploma.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 oktober 2004 om 11:51.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be