![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Scheiding van staat en kerk ? | |||
Meer en duidelijkere scheiding van kerk en staat: ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 95,83% |
't mag status quo blijven |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen, de staat moet zich blijven engageren, het zijn onze roots |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Durft ze luisteren?
Durft ze bevragen wat de mensen denken. Echt denken, niet 'berusten' ? Wil je je kind laten kennis maken met het katholicisme ? Laat je pastoor dan iets uitwerken met zijn zogenaamde catechisten (vrijwilligers lesgevers ter voorbereiding van wat meestal tegenwoordig de 'eerste en tegelijk laatste communie' is), met de vrijzinnigen: idem dito met niemand: ok, ook goed. Laat ze maar wat buiten spelen. Ik vind dat ook op dit vlak, er eindelijk eens wat bijkomende stappen gezet mogen worden naar het principe van scheiding van staat en kerk. titel: 'Wordt het geen tijd dat wij de levensbeschouwelijke kooplieden uit onze scholen ranselen?' http://www.knack.be/nieuws/belgie/wo...T=186443981278 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot gelijk! Godsdiensten moeten weg uit de scholen. Men kan wel een overzicht van de verschillende (dus allemaal... ook hindu, etc..) religies geven met ieder hun specifieke waarden en behoeftes. Meer hoeft dat niet te zijn. ZONDER enige vorm van zieltjeswinnerij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook leuk zijn in dit verband de verschillende reacties van kinderen nadat de scholen één minuut stilte vroegen voor de slachtoffers van Charlie Hebdo:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Keuzevak maken in gemeenschapsonderwijs. Dat kan door andere uren flexibel te maken.
Vrijheid laten aan vrij onderwijs.
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus het Vaticaan staat in voor de financiering?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet afschaffen, het is verbeteren, moderniseren, fijnstemmen .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie géén godsdienstige hersenspoeling wil voor zijn kinderen moet die kans dus ook krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien toch beter eerst eens wat reacties op deze column lezen ? (Hoogelen op Fakkeltjeskrant en Ceuleer). Dit heerschap heeft namelijk nogal een hoge dunk van zichzelf, maar kan misschien, enfin, toch volgens mijn bescheiden mening, het spreekwoord van die splinter, balk en oog eens op zichzelf toepassen (dit karikatuur van een 'journalist' is één van de redenen dat ik mijn abonnement op de Knack heb opgezegd). Er staan nogal wat fouten in zijn betoog, te vinden in die reacties..... (k' zou anders de linken wel plaatsen, maar die worden hier op 't werk geweerd)
![]() Ik vind eerder dat �*lle godsdiensten en aanverwanten aan bod moeten komen zodat iedereen tenminste zou weten waarover die gaan......
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 januari 2015 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
katholiek blijven, en volledig zelfbedruipend worden, of de schoolgemeenschap in haar geheel gratis overdragen aan de staat. Een schenking dus. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook katholieken en mensen die voor het katholieke net kozen, zijn burgers van dit land. Ik kan evenwel meegaan met u als er dan ook een onderwijskorting wordt toegekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed begrijp ben je voorstander van niet-gereglementeerd onderwijs zolang het maar zelfbedruipend is. Dat is het legaliseren van sektes. Dergelijks zie je nu reeds in de Use of A in ondermeer Salt Lake city. Daar is de facto veelwijverij toegelaten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België bestaat dergelijk onderwijs nochtans, hoor. In Antwerpen hebben we sedert enkele jaren een traditioneel katholieke kleuter- en lagere school. En in dezelfde stad bestaat er al sedert jaar en dag een private Franstalige school. Dan zwijg ik nog over Brussel waar je talrijke scholen hebt die niet onder de bevoegdheid vallen van een van de taalgemeenschappen van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt wel betaald door "de staat".
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |